SMÅ TING TILL LOVA

Små vackra ting till Lovas viloplats. Det dröjer ett tag ännu innan någon sten kommer dit, graven måste " lägga sig " lite och så vill man hitta den perfekta stenen också, och så tåls det att fundera på hur den skall se ut då det är en familjegrav, vill vi tex ha en stor sten direkt eller bara en för Lova tills vidare, bäst är nog att ta förstahandsvalet, så är det också avklarat.
Och återigen kommer endast vi att bestämma det. Jag vill liksom inte att någon annan försöker bestämma vilken sten vi skall ha till vår dotter och dessutom kommer jag förmodligen själv att ligga där en dag så jag vill därför inte höra något som, den skall ni inte ta, det skall man inte välja. Vi kommer fram till det bästa själv. Som alltid. Det kommer att bli bra det vi väljer. Jag vet. ( och får väl tyvärr tillägga jag har ju varit med och valt sten förr åt min pappa/mamma )
Hursomhelst, nedan kommer lite bilder jag ej lagt in, på saker jag köpt till Lova. Så fel det är att göra det, det borde ju ej vara så här, men det här är det minsta jag kan göra nu, när allt är som det är.







En söt rosa lykta till en sovande Törnrosa.





Små stenar med hälsning på.
Såpbubblor intill





Och en sån där " blompinne " i metall i form av en blomma med nyckelpiga. Vet inte riktigt vad dom heter egentligen så jag kallar den " blompinne ".

Kommentarer
Postat av: yvonne mattsson

Jag förstår dej att du inte vill att nån annan ska säga vilken sten ni ska välja, det är Ni som ska "leva" med stenen, det enda jag sku vilja säga låt de ta den tid den tar

så sorgligt att se det du köpt åt Lova, så fel så fel

min 5åring har tittat med mej när jag läst din blogg o han frågar hela tiden varför dog flickan



barn skall leva o inte dö



Kraft till er alla

2010-06-14 @ 21:16:08
Postat av: Lotta

Jättefina saker till en så fin liten tjej! Varma kramar från en annan mamma.

2010-06-14 @ 21:19:04
URL: http://esmeralda71.blogg.se/
Postat av: Anna

Så fint, så fint du gjort. Styrkekram.

2010-06-14 @ 21:22:34
URL: http://annasanatomi.blogspot.com
Postat av: Anonym

förstår dig, du & lovas pappa ska välja,sen alvin md då. För ni vet bäst själva,vad er dotter tyckte/kännde om du förstår vad jag menar. Fina grejer ni köpt till världens finaste ängel Lova,blir tårögd, verkligen fint,även fast det är sjukt fel.. Ta hand om dig & din familj, & sov gott fina lilla lova.

Jag skulle göra allt jag kunde för att din familj skulle fått tbx dig, vill verkligen hjälpa er, jag är ledsen,fast jag knappt känner er. Då kan jag tänka mig hur det är för er:(<3

kära lilla lova vila i frid sötnosen & vaka över din fina bror din fina mamma & din pappa<3



2010-06-14 @ 21:27:35
Postat av: änglammman

Så fina saker ni köpt till Lova. Det är en konstig känsla att köpa saker till sitt barns grav, men ändå känns det bra att ha fina saker vid graven, som man vet våra barn tyckte om. Det är 6 månader sedan våran Adrian blev en ängel, och vi har precis bestämt gravsten, det tog tid att orka titta på gravstenar, bara att tänka på gravstenar gjorde så ont, men nu har vi äntligen tagit oss igenom det. Ett steg framåt. Styrkekramar.

2010-06-14 @ 21:44:20
URL: http://www.nglarfinns.blogspot.com
Postat av: Linda

Vilka vackra saker! Passar en fin tjej som Lova. Men jag förstår att det känns fel och jag önskar så att hon hade fått leva och vara frisk! Styrkekramar till er!

2010-06-14 @ 22:05:47
URL: http://lindaskriver.blogspot.com
Postat av: Maria

Ja det måste ju kännas rätt, vår sten kändes rätt med en gång. Tyvärr har det blivit mkt tjaffs ang att Anthony ligger i vår familjegrav. Har en storasyster som har psykiska besvär. Vi är "bara" halvsyskon så enligt henne tillhör inte jag familjen, och därmed skulle inte Anthony ligga där. Så fruktansvärt hur folk kan bete sig. Hon blev också helt tokig över att jag och andra har satt "barnsaker" som såpbubblor, gosedjur och saker på pinne etc...Hoppas ni har den ultimata och perfekta stenen i "era händer" snart...Den rosa lyktan var underbar...



Kanelen i plättarna, har inte haft huvudet på skaft sen Anthony gick bort, så självklart glömde jag ha i det, får satsa på det nästa gång....



Kram till er.....

2010-06-15 @ 08:42:28
URL: http://anglamammaforever.blogg.se/
Postat av: Sophie mamma till Nellie

Så söta saker!

Lyktan var ju hur vacker som helst! :)

Många kramar!

2010-06-15 @ 09:14:19
URL: http://beylejd.blogg.se/
Postat av: Nathalie- mamma till Filip

Gud va fint ..

Tänker på dig o familjen..

Ni är starka, många finns med er.



Massa kramar till er.

2010-06-15 @ 09:39:15
URL: http://nathaliieby.blogspot.com/
Postat av: Veronica

Så fina saker till Lova,

men ack så sorgligt:(

Styrkekramar.

2010-06-15 @ 09:40:51
Postat av: Ms Mix

Lyktan var jättefin!

2010-06-15 @ 15:47:47
URL: http://www.msmix.se
Postat av: Matilda

Fredagen den 12/6-2010 så var de student här i Helsingborg och min vän hyllade Lova på sin student, Hon skrev ett fint meddelande på en Hello Kitty ballong som hon sen släppte. Ballongen försvann direkt de var som om hon tog emot den. Hoppas ni har de bra trots omständigheterna jag tror på er och jag sänder en styrkekram till er.

Kram

2010-06-15 @ 19:30:43
URL: http://mollekindahl.blogg.se/
Postat av: Martina

Så fina saker til en fin lite ängel. Så fel så fel! Styrkekramar till er!

2010-06-15 @ 20:48:34
URL: http://marreolillprinsen.blogspot.com/
Postat av: Gummor Madde

de e så himla fina saker ni köpt till Lova. tårarna rann när vi va till graven o ja såg dom.

2010-06-15 @ 22:51:34
Postat av: Amanda<3

så himla fint ni gjort vid lovas grav anna-maria..livet är bra orättvist. kan inte annat än o hålla med dig :( många kramar till er alla <3

2010-06-15 @ 23:37:43
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Carina

Fina saker, de där stenarna e så himla fina o det står så många saker på dem har jag sett men vet inte var man hittar såna?

Absolut ska ni själva välja sten, ingen annan ska väl ha några funderingar i stenen det är ju eran sten!

Styrkekramar

2010-06-16 @ 21:53:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0