DÅLIGA BESKED

Vi fick dåliga besked ikväll på Lovas MRT. Nu vet vi varför hon mår som hon mår. Cancern har spridit sig i hjärnan och från att ha varit låggradig och ganska god att behandla har det nu blivit höggradig och agressiv. Imorgon skall de ta prover från ryggmärgen samt tappa vätska under narkos och hoppas trycket släpper lite.
Jag vet inte så mycket i skrivande stund men det har varit dystert och medlidsamma blickar från alla som jobbat under kvällen. Läkaren och hela Ackis står inför något nytt med Lova då det här aldrig hänt förut sa han. Först om någon vecka vet de exakt mer vad det rör sig om och hur de skall börja behandla, om de nu hinner. Och behandlingen blir ännu ännu hårdare och tuffare än vad det har varit.
Jag trodde vi satt i helvetet men tydligen är det oändligt djupt här. Samtidigt måste man orka kämpa, försöka finna en ljusstrimma även om det ser mörkt ut sa läkaren.





Titta, jag börjar få pannlugg igen sa Lova ikväll. Lilla hjärtat vårat vad det smärtar att du är sjuk.


Kommentarer
Postat av: Anna (Hilla på fl)

Hej!

Skickar en massa goa kramar till Lova och familjen !!!!!!!

Önskar och ber att Lova blir frisk och få må bra varje dag!

Tänker på er!

KRAM från Anna (Hilla på familjeliv)

2010-03-18 @ 22:35:03
URL: http://hillasnyahem.blogspot.com
Postat av: Gretasmamma

Finner inga ord men jag tänker på er! Håller alla tummar och tår för att Lova ska klara detta.

Kramar // Gretasmamma

2010-03-18 @ 23:09:33
Postat av: Sara

Finner inga ord...

Många kramar till er alla!'FY för denna cancer!!!! :´(

Kram från Sara (kiron på fl)

2010-03-18 @ 23:14:50
Postat av: Pia

Hjärtat gråter från den innersta vrån när jag läser...Så maktlöst..Kan "bara" sända mina tankar och ber en bön för er. Käre hjärtan. Ber om mirakel för er!!!

2010-03-18 @ 23:18:05
URL: http://husligahustrun.blogg.se/
Postat av: mickiz

Mitt hjärta blöder. För er och för Lova. Hon är ju så fin er tjej. Detta är endast orättvist. Finns inga ord.

Tänker på er och håller allt som möjligtvis går att hålla för att ni ska få bukt på detta och att ni ska få leva lyckliga tillsammans länge.

Många styrke kramar.

2010-03-18 @ 23:27:28
URL: http://baramickiz.blogspot.com
Postat av: MammaMaria

Håller med de andra som kommenterat :( Tänker på er massor! Det är så förbannat orättvist!!

Skickar massa styrke kramar!!

2010-03-19 @ 00:20:55
URL: http://gosmumskoja.blogg.se/
Postat av: Carina

Jag blir så tom när jag läser, det får bara inte va så som det e nu för er. lilla sötLova.

Styrkekramar skickar jag í högvis till er.

kram

2010-03-19 @ 04:15:17
Postat av: Erika

Finner inga ord...

Tänker på er. Där är så orättvist, så grymt. Barn sku inte borda kunna drabbas av detta...

2010-03-19 @ 05:34:20
Postat av: linjes

kramar till er

2010-03-19 @ 06:10:43
Postat av: Elin - Mamma till Edvin och bebisen i magen ♥

Usch sitter med tårar i ögonen!

Vet inte alls vad jag ska säga...finns inga ord.

Det är så orättvist. Lilla fina Lovagumman...

Tänker på er o jag skickar 100000 kramar till er!



KRAM

2010-03-19 @ 06:15:52
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Inger

De finns inga ord , för hur de kändes att läsa ditt inlägg.Sänder kramar till er alla.

2010-03-19 @ 06:46:45
Postat av: Marih

Sänder er en MASSA styrkekramar ! ♥

2010-03-19 @ 06:57:53
URL: http://familiaberglund.blogg.se/
Postat av: Emmelie

Fy va hemskt med dessa dålig besked. NI är starka. Fortsätt kämpa o se allting ljust!

2010-03-19 @ 07:05:41
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: Herla

All styrka, all kraft till er.

2010-03-19 @ 07:32:24
Postat av: Gummor Madde med familj

tårarna rinner när jag läser ditt inlägg. finner inga ord för hur synd vi tycker om er. vi tänker på er.Vi håller tummarna att allt ska gå bra nu bara. många kramar från oss.

2010-03-19 @ 07:45:31
Postat av: Bianca med familj

Tänker på er!<3 Håller alla tummar o tår att allt ska lösa sig till det bästa. Kramar från oss alla till er alla

2010-03-19 @ 07:51:52
Postat av: Ajdins mamma

Mitt hjärta blöder och jag hittar inga ord.

Skickar massor med styrkekramar och hoppas och ber att lilla prinsessan ska klara det och bli frisk.

Håller alla tummar och tår och tänker på er.

Kramar <3

2010-03-19 @ 08:00:51
URL: http://chicmommy.blogg.se/
Postat av: Ville o Alva o Emils mamma

Tänker på er!! skickar varma kramamr från oss

<3 lilla vännen <3

2010-03-19 @ 08:06:51
Postat av: Gin

Åh vad ledsen jag blir att läsa detta.. jag önskar jag kunde skicka lite av min styrka till er!



Ta hand om er.



kram!

2010-03-19 @ 08:08:13
URL: http://vaniljlatte.blogspot.com
Postat av: Madicken

Usch vad livet är orättvist, jag finner inga ord, eller det finns nog inga ord som kan få er att må bättre, jag hoppas, hoppas att läkarna har fel.



Väldigt fel.



Finns det någonting jag kan göra så säg till, vad det än må vara.



Hålle ralla tummar och tår att Lova snart blir frisk.



Kram från Ts Mamma

2010-03-19 @ 08:24:50
URL: http://abimopectore2010.blogspot.com
Postat av: en mamma

Varför varför skall denna sjukdom vara så elak mot våra små barn? Jag har följt Eltons mammas blogg. Där i kommentarsfältet hittade jag dig och har sedan dess läst din blogg....tycker du skriver bra.

Tänker på er. har själv en dotter född 03 och sen son född 06....

2010-03-19 @ 08:44:30
Postat av: Oca

Oj nej! Massor med styrkekramar åt hela familjen!

2010-03-19 @ 08:49:50
URL: http://ocas-corner.blogspot.com
Postat av: Fia

Sitter och funderar över varför egentligen det är så svårt att finna orden. Jag vill skriva något, jag vill visa att jag bryr mig även fast jag inte känner er eller ens har träffat er men det är svårt att veta vad man ska skriva. I vilket fall som helst så önskar jag er allt gott. Hoppas såklart att det löser sig på något vis.



Kram

2010-03-19 @ 08:58:05
URL: http://lusth.org
Postat av: Tilda

Finner inga ord.. stackars lilla Lova! Sitter här o tårarna rinner när man läser de ni går igenom o va eran söta tjej får utstå! Inser hur orättvist livet e.. tycker så synd om er o hoppas verkligen de ordnar sej! Sköt om er så gott de går o kramas mycke! Kram

2010-03-19 @ 09:13:53
Postat av: Susanne

Det är fruktansvärt att barn ska drabbas av detta.

Hoppas av hela mitt hjärta att Lova klarar det.



Kram Sussie

2010-03-19 @ 09:16:51
URL: http://metrobloggen.se/sussie63
Postat av: Malin

Åh va ledsen jag blir, vilket hemskt besked. Lilla söta Lova, nu får du lägga in en högre kämparväxel för detta måste gå bra. Ni kommer att finnas i mina tankar och håller såklart tummarna hårt. Kram Malin

2010-03-19 @ 11:34:26
URL: http://rabarba.se
Postat av: Moa

NEEJ! Det här var det sista jag ville läsa... Håller alla tummar som finns för att Lova klarar detta, att de kommer fram till en bra behandlingsplan som får bort skiten. Kämpa på! Kram!

2010-03-19 @ 11:41:02
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Erica

Vad man önskar att det fanns något man som läsare kunde göra. För att få Lova frisk, eller bara kunna säga eller göra för att dämpa er smärta!!!



Vi är många som tänker på er, dock - om det bara kunde räcka!!

2010-03-19 @ 11:44:32
Postat av: Jonna

Usch, fy och tvi och blä!!! Jag känner verkligen med er!!! Jag håller också alla tummar och tår jag har. Kramar till dig!

2010-03-19 @ 12:06:49
Postat av: Annica

Lilla Lilla Lova! Så grymt. Sänder varma kramar till er och ta väl hand om varann! Många kramar

2010-03-19 @ 12:16:27
URL: http://fameliasson.blogg.se/
Postat av: johanna

hej! tråkigt att lova är sjuk :( men jag tror att lova blir snart på bättrings vägen får vi väl hoppas.

2010-03-19 @ 12:52:27
URL: http://johannanylund.blogg.se/
Postat av: Matilda

Vet faktiskt inte vad jag ska skriva, men vill iaf visa att jag är här och läser...

Skickar hälsningar och önskar så att allt ska bli bättre!

2010-03-19 @ 13:03:48
URL: http://malvina.blogg.se/
Postat av: Tina

Tänker på er massor... De SKA bli bättre hoppas vi på... finns inga ord på hur du måst känna... men sänder er styrkekramar från mig å Li..kramar..

Btw vi kommer till uppsala ida kanske..:)

2010-03-19 @ 13:15:01
URL: http://lilarsson.blogspot.com
Postat av: helena sandgren

Hej Anna-Maria,



Det är så hemskt att få dåliga besked, man faller i smärta och förtvivlan.



Jag vill bara säga att jag har flera bekanta på bonken här i gbg som har höggradig aggressiv hjärntumör som behandlingen går bra för. Bland annat en kille som är lika gammal som Tora och fick tumör i hjärnstammen när han var under 1 år, kunde inte äta själv eller krypa, bara låg. Men när behandlingen kom igång minskade den i rask fart. Eftersom den är aggressiv och delar sig ofta tar ju cellgifterna snabbt, de verkar ju endast när tumörcellerna delar sig. Nu kan han nästan gå och är som vilken kille som helst. Han har shunt också, fick kramper pga av trycket. En flicka i Lovas ålder har gått på tuff behandling i 6månader och nu är tumören bara en liten ärta fr att ha varit mkt mkt stor.



Håll modet uppe, när Lova får den beh som är rätt för hennes tumör kan den minska snabbt.



Jag förstår om det känns nattsvart nu, ta hand om er fina familj och måtte rätt beh komma igång snart.

All styrka till er

Helena och Tora

2010-03-19 @ 14:26:52
Postat av: susanne

Hej jag har följt eran blogg en längre tid i bland rinner det tårar då jag läser ,,

Jag hoppas Innerliget att det ska gå bra, tänker på er ,,, har själv haft anhörig i samma situatition

Kram på Er /sussi

2010-03-19 @ 15:32:00
Postat av: Katarina

Fasansfullt! Jag ryser när jag läser dina rader. Det som händer får bara inte hända. Jag hoppas ni kan upprätthålla den där lilla ljusstrimman av hopp.

Kram!

2010-03-19 @ 15:47:45
Postat av: Tigerliljan

Åh vilket jobbigt besked för er alla!

Jag tänker på er och hoppas att allt kommer att gå bra närmaste tiden med er lilla gumma.

Jag skickar styrkekramar och positiva tankar.

Kram från Loppelina (FL)

2010-03-19 @ 15:50:58
URL: http://tigerliljan-livsresan.blogspot.com/
Postat av: Helena

Nej vad ledsen jag blir, tårarna rinner....

Stackars lilla älskade Lova!



Jag har inte skrivit här på bloggen förut men jag läser varje dag och mina tankar går ofta till Lova!



Jag tänker på er alla och hoppas att det finns någon dunderbehandling som kan sättas in!



Styrkekramar Helena

2010-03-19 @ 16:23:33
Postat av: lina

usch, jag hoppas verkligen att det går vägen, fortsätt kämpa Lova! Styrke kramar från mig till er.

2010-03-19 @ 16:43:52
URL: http://bloggenfinnsinte.devote.se
Postat av: Evelina

Nej men vad trist vilket tråkigt besked. Finner inga ord. Skickar en massa kramar!

2010-03-19 @ 19:08:25
Postat av: Hanna

finner inga ord... tänker jätte mkt på er..ta hand om er å ta vara på nuet...kram på er

2010-03-19 @ 22:27:48
URL: http://knasgravid.blogspot.com
Postat av: Magdalena

Här är en mamma som följt eran blogg ett bra tag.

Önskar så att man slapp läsa detta hemska besked.

Finner heller inga ord mer än att ni är i tankarna

Skickar varma kramar och styrka till er.

Kram

2010-03-20 @ 08:19:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0