OMÄNSKLIGA ÅSIKTSTYCKARE

Än en gång råkar man ut för dessa människor, de omänskliga allvetarna, åsiktstyckarna som sträcker sig så långt till att tycka till om att jag inte borde blogga mer, inte logga in på facebook mer utan ägna precis hela tiden åt vårat sjuka barn. För mig har bloggen varit en ventilationskälla där jag fått ord på några känslor men inte alla. Eftersom jag VET att de där jävla skithålen sitter där ute och sedan lägger sig i och mår bra i sin perfekta friska familj.


 De vet inget, de är blåsta, dumma, störda, mindrevetanden som ens lägger energi på att diskutera vad en familj i sorg väljer att göra.
Vi hjälps åt dygnet runt här hemma, sedan om vi tar en paus med något så skall någon såklart lägga sig i.
De som vet EXAKT hur man gör i en jobbig situation. Tror ni skitmänniskor som snackar om oss, att ni vet allt om livet? ÅNÄ, ni vet ingenting, precis ingenting. NI är bara dumma iqbefriade nollor.
Att jag gått ned 3 kg på 4 dagar talar väl om en hel del om hur vi mår här hemma? Låt min familj vara ifred.
Tänk att man aldrig vet vem som är ens sanne vän, aldrig.
Så nu har jag fått ur mig dagens sista blogginlägg, eller kanske sista helt och hållet, men jag beundrar de mammor som mig, orkat blogga om sin situation intill sina cancersjuka barns sista andetag för att få sätta ord på sina känslor.

Kommentarer
Postat av: en mamma

Lägg ingen energi på dessa människor!! Det går inte att föreställa sig ert helvete. Jag vet hur det är att ha ett cancersjukt barn och hur viktigt det är att få de små pauserna för att överhuvudtaget orka!

Det ksn ju inte vara en riktigt frisk person som skriver nåt sånt.

2010-03-23 @ 11:20:16
Postat av: Malin, mamma till Alice o Lowe

Jag blir så himla arg när jag läser ditt inlägg! Klart som fan du ska få blogga hur mycket du vill! Det är ett sätt att få ur känslor, ventilera om sådant man kanske inte kan prata om eller bara få vara!



Tycker ni verkar så himla underbara, och jag beundrar dig!



Kramar

2010-03-23 @ 11:30:18
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Postat av: Emmelie

Att människor kan va så dumma. Tycker du ska göra va som känns rätt för just dig. Som du säger så kanske bloggen kan va bra för o ventilera o sedan gå tillbaka o läsa senare. Massor med kramar till er!

2010-03-23 @ 11:31:20
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: Elin - Mamma till Edvin och bebisen i magen ♥

Förstår inte att folk överhuvudtaget kan tänka tanken om vad ni gör o inte gör, blir ledsen för eran skulla att ni mitt i eran sorg ska stå emot folks hemskheter. Det ni går igenom är det värsta man kan gå igenom. Cancer är en sjukdom som en förälder inte ens vågar tänka på...



Jag tänker på er massor o jag håller tummar o tår att mirakel ska ske!



Massor med styrkekramar!



2010-03-23 @ 11:40:14
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Siv

Tänk att människor inte har annat att fundera på.....Som om du inte var kapabel att prioritera, jösses! De ord du skriver handlar ju om dej och din familj, om din kärlek till Lova och lillebror, ord som ni framtiden kan läsa och få tröst och styrka av. Ord om er familj som kanske lillebror någongång om tio år kan läsa och ta del av!



Jag beundrar dig såååå mycket för att du har orkat blogga och orkar du även framöver göra det är åtm. jag här och stöder dig virtuellt!

Ack om jag kunde plocka bort fast några gram av den tyngd dina och din mans axlar måste bära på nu!Styrkekramar till er! Jag hoppas och ber om ett under för er lilla flicka!

2010-03-23 @ 11:40:27
Postat av: mira

dem ska man inte lyssna på - du kan behöva få ventilera, skriva exakt vad du själv behöver skriva inte vad andra behöver höra, för du går igenom nåt så tungt och svårt! folk är så bra på att lägga sig i det de inte har o göra med - de kanske borde gå hem och själv ägna sig lite mer åt sina barn än sitta och kasta skit på den som har det svårt - de kan aldrig veta om de en dag drabbas av något själva och får ångra tid de slösat på att angripa andra.

2010-03-23 @ 11:43:25
URL: http://metrobloggen.se/missne
Postat av: Christin

Det finns alltid såna människor som ska veta allt....Jisses! Man fattar inte hur de orkar hålla på! De e såna energitjuvar! =( Ni gör det som är bäst för eran familj! Det är det ingen som ska säga något om! Det är ingen som kan sätta sig in i hur ni har det just nu....! Många kramar från lilla mig!

2010-03-23 @ 11:43:43
Postat av: Elin

Svårt att inte ta åt sig med när man redan är långt ner i skiten.

Men jag tror mer på att ditt bloggande har hjälpt dig mycket, kanske du har skrivit sånt som du eg inte orkar prata om, som du säger, ventilationskanal.

Jag tycker du är jättestark som orkar blogga.



Bry dig inte om dessa energitjuvar, de är inte värda det.

Kram

2010-03-23 @ 11:47:46
URL: http://paraflaxdrinken.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja visst är det lustigt att en del människor inte kan låta bli att lägga sig i och tycka och tänka hur andra borde göra. JAG är imponerad över dig och alla andra som har sjuka barn som orkar och klarar av att sätta ord på sin tillvaro. Jag vet att många tycker att det känns skönt mitt i helvetet att kunna få ur sig en del av känslorna och desutom är det ju ett bra sätt att kunna berätta hur ni har det och inte personligen behöva meddela släkt och vänner hela tiden om hur läget är.

Jag känner inte er men ni har gort starkt intryck på mig och fått mig att uppskatat livet ännu mer...när man kan. TACK!

2010-03-23 @ 11:59:15
Postat av: Moa

Vad är det för fel på människor? Hur du hanterar din sorg är väl knappast något de har med att göra?! SJÄLVKLART behöver man andningspauser i allt elände, annars går man ju under. Du vet själv vad du behöver göra för att orka hålla dig stark resten av tiden. Ingen annan än du kan avgöra detta.



Stora kramar och strunta i folk som överhuvudtaget inte kan sätta sig in i en annan människas situation.

2010-03-23 @ 12:11:43
Postat av: Anonym

Ingen har rätt att uttrycka hur ni ska känna eller hur ni ska må. Är i samma skitsituation som dig och din familj. Men min lilltjej mår så pass bra än så hon går i skolan dom dagar hon orkar o inte behöver va på sjukhuset, ingen ska säga att vi gör fel för det, man måste få lite andrum för att orka med.Ta hand om varandra och framförallt er själva.

Kramar Linda

2010-03-23 @ 12:13:19
Postat av: Jenny Sundberg

Hej!

För det första så behöver du inte publicera det här utan det här vill jag bra skriva till dej, eller kanske er som familj. Jag förväntar mej inte heller något svar så känn ingen press på det.



Jag vet att vi inte alltid dragit jämt och vi inte är nära på något sätt men jag vill ändå skriva och hoppas så att du inte tar illa upp av det. Det är absolut inget sätt att försöka komma nära er heller och jag har inte några baktankar med det. Orden är dock svåra att hitta och jag vet inte vad som är rätt eller fel att skriva.



Försök stänga ute det negativa som skrivs och sägs för dom som säger och skriver det vet inte vad dom pratar om. Det vet inte jag heller för jag har aldrig befunnit mej i den situationen ni är i nu. Men jag är nog rätt övertygad om att ni gör det bästa för att orka med. Du har alltid pysslat med barnen, skött hemmet och gjort det bästa du kunnat för din familj och jag tror inte du slutar med det nu och struntar i dom och gör annat i stället.



Men alla behöver pauser i bland och andningshål där man kanske kan göra något annat en stund och kanske slippa tänka på det jobbiga om så bara för en stund. Kanske det du behöver för att orka med är just det att ventilera så då ska du fortsätta med det! Sätt lösen på om det blir för jobbigt men göm dej inte och låt dom som är elaka vinna. Stå för den du är!



Jag kan inte ens i min vildaste fantasi föreställa mej det ni går igenom. Bara tanken på det är fruktansvärd och jag finner inga ord.



Mina varmaste kramar Jenny Sundberg (fd. Tallgren) med familj.

2010-03-23 @ 12:17:12
Postat av: Helena Köllner

Fantastiska Anna-Maria,

det är bara du och din man som vet hur ni bäst klarar av denna fruktansvärda och omänskliga situation. Självklart måste ni ventiliera tankar och känslor samt få vilopauser då och då.



En blogg är väl otroligt bra att använda i ett sånt här läge. Man får ut sina tankar, sätter ord på dom, får stöttning som man kan läsa när man orkar. Det är inte alla gånger man orkar sitta öga mot öga och bearbeta sina känslor.



Låt nu inte dessa förbannade idiotjävlar ta energi från dig. Radera kommentarerna så fort du ser nåt negativt och låt det försvinna. Kanske lättare sagt än gjort men som du själv säger så är de mindre vetande. Helt jävla otroligt hur man ens kan tycka nåt om hur andra människor hanterar sin sorg. Skit nu i idioterna och gör allt som gör det mindre jävligt för er just nu.



Tänker på er jämt! Kramar

2010-03-23 @ 12:18:44
Postat av: johanne

hold ut du flinke mamma! Det er godt for deg å skrive av deg litt, hoppas du fortsetter med det.



Mvh Johanne

2010-03-23 @ 12:30:51
Postat av: Catharina

Hej vill bara säga att jag tycker ni är jättestarka och att sätta ord på det man är med om kan kännas jätteskönt. Lyssna inte på dem som lägger sig i ngt de inte vet , kan det ge er lite andrum att blogga en stund eller skriva på FB så gör det. Carpe Diem- fånga dagen. Finns inga ord att skriva..............Kramar Catharina

2010-03-23 @ 12:31:17
Postat av: rosanna

Hej, jag har i princip sträckläst din blogg.. du är så stark, Lova är en så söt liten tjej å jag blir så ledsen :( varför?? hon är ju full av liv, jäkla skitsjukdom, hatar cancer :( jag beundrar ditt skrivande



Kram från en tjej som gillar bloggen otroligt å hejar på Lova.

2010-03-23 @ 12:35:56
Postat av: Emma

Jag sitter och gråter på kontoret, för dig och er och situationen. Önskar också att ni får vakna ur mardrömmen. Är så grymt orättvist allting.

Har inga stora ord. Vill bara krama dig.

2010-03-23 @ 12:36:46
Postat av: THEA och Grodan (FL)

Fy f*****n vad vidriga människor det finns. Du skall inte behöva ta detta också mitt uppe i allt ihop. Kramar om i massor och sänder extra styrkekramar till dig idag. Krama om sötaste lilla Lova också. PS: Tilde har skänkt en egen slant till Lovas spargris från sin månadspeng och alla i dansktråden hjälps åt att sprida länken till spargrisen så det nya målet borde snart vara klart. Ta hand om varandra och gör vad NI tycker är bäst att göra för att bearbeta eran sorg och strunta i vad någon annan tycker. Kram igen Moa.

2010-03-23 @ 12:40:56
Postat av: marianne

Tänk om dessa människor som tycker så mycket om hur ni ska göra, sörja, använda er tid till kunde byta plats med er för några dagar. Ingen människas sorg ser likadan ut och ingen annan människa kan säga till en annan människa vad den ska göra, tycka, tänka i en sån extrem situation som ni befinner er i.



Sänder dig massor av styrka Anna-Maria. Du vet bäst vad som kan få dig att känna dig en smula bättre eller lättare om hjärtat...ingen annan.

Om du orkar fortsätta blogga så finns jag här och många andra med mig som vill stötta, lyssna, värma och inte komma med en massa åsikter om vad du bör göra.



Kramar till dig och till finaste Lova och lillebror Alvin.

2010-03-23 @ 12:42:52
Postat av: Liw

Fy för de människorna du beskriver. SOm du säger bloggandet är en bra ventil, låt inte deras up fuckade åsikter täppa till DIN ventil.



Stor styrke kram!

2010-03-23 @ 12:51:22
URL: http://preggomonster.blogg.se/
Postat av: Bianca med familj

Tråkigt att det blir så där:( Ni ska självklart få göra vad ni vill. Hoppas du orkar fortsätta!!!

Styrkekramar till er från oss alla här

2010-03-23 @ 12:59:40
Postat av: f´s mamma

Jag tycker du ska göra vad du känner!

Bloggen ger dig en nypa luft i ert jobbiga dunkel just nu. Bloggen ger dig friheten att skriva av dig, om vad du känner och tycker. Man kan inte alltid vara stark, hur stark jag än tycker du är, så tror jag att skriva om din dotter, hjälper dig att hantera situation. Anna-Maria du är en stark och en beundransvärd kvinna, sluta inte, för i världen finns det alltid "rötägg". Du ska göra vad du känner och vad du mår bra av. Styrkekramar!

2010-03-23 @ 13:03:19
Postat av: En änglamamma

En stor varm kram till er alla. Du ska fullständigt skita i vad andra tycker o tänker just nu! Försöka iallafall. Ni gör som ni vill, som ni känner att ni behöver nu. Ta hand om er o njut av er fina lilla flicka. Tyvärr så går livet vidare, även om man själv tycker att hela världen står stilla. Ni kommer att ha många mörka stunder, men det ljusnar någongång. Kram på er!

2010-03-23 @ 13:15:29
Postat av: Toja

Ursäkta det här kommer att bli lååångt nu ... MEN HUR TÄCKS NI???? Hur bara vågar ni ta er friheten att bedömma hur Lovas familj ska leva sitt liv?? Hur kan ni ha så hög kompetens att ni går över alla miljoner råd och handledningar familjen får från proffessionella, proffs som dagligen bemöter familjer i chock och sorg. HAR ni någonstans läst att familjer till döende barn ska isolera sig i en bubbla??????? Har de iom chockbudet förlorat all rätt till en vardag? Har Anna- Maria inte mera rätt att njuta av det liv som fortfarande finns?

Lova är inte död än, Lova har säkert bra dagar fortfarande, Lova behöver vardag som paus från allt sjukt, familjen behöver vardag för att orka vidare i den kommande striden mot döden.

Och se på er egen vardag ... vad i den är fråntaget familjer med döende barn? Får A-M verkligen borsta tänderna? Kan det på nåt vis skada Lova?? Kan det försämra sorgeprocessen/accepterandet av framtiden?

Man kan ha åsikter om mycket, men att börja tillrättavisa en familj som kämpar för att hitta ett fotfäste det är verkligen barnsligt och okunnigt.

Ett sjukt barn känner trygghet i att få befinna sig i den vardagen det hade som frisk, det ger tankarna vila. Detsamma för familjen, man kan inte släppa allt annat än för korta stunder, självklart har familjen djupa gropar varje dag, när allt vardagligt ifrågasätts, när allt förbannas och tårarna sprutar och ångesten river. Men hur de hanterar sin dag är väl inte din agenda???

Det är Lovas familj som fått ett jobbigt besked, det är de som väljer hur de ska hantera det, hur DU skulle göra är upp till dig.

Men med kunskap om krisarbete och sorg så kan jag säga att A-M verkar vara en mycket förståndig mamma, hon kommer att klara det här på ett alldeles normalt sätt, normalt för situationen hon befinner sig i.

Vägen är lång för dom så ge fan i att vilseleda dom med falska genvägar.

Familjen får säkert råd av alla andra familjer med cancersjuka barn, det är där kunskapen finns, förståelsen och medkännandet.

Vi andra kan bara föreställa oss och tyvärr så är föreställningar sällan sanna.

Så ni som ens funderar i kritiserande banor, ta en fundering över ditt beteende!!!

Bara för att man bloggar om sitt liv så betyder det inte att andra har rätten att försöka påverka det, oombedda.



Jag fick en gång höra att jag inte sörjde min bror tillräckligt, dvs jag bröt inte ihop i matbutiken .... att jag var tom på tårar efter en lååång gråtande natt och hade laddat i flera timmar för att våga fara till butiken hade den människan inte en tanke på .... jag vill ju tro att sånt där kommer från enstaka urdumma typer men tydligen finns det fler som är "experter" på andras angelägenheter!

2010-03-23 @ 13:16:32
Postat av: johanna

jag tycker du inte skall bry dig om såna som inte vet ett minsta dugg om det. jag lider till 100 procent med dig och din familj. skall det verkligen behöva vara så här jäkligt?

2010-03-23 @ 13:17:03
Postat av: Malin

Som om ni inte redan har nog. Vad är dt för fel på människor??

Vet att det inte är någon tröst, men det finns vi bloggläsare som beundrar din styrka, känner din smärta och tänker på er.

Vill du blogga så gör det. Det är för din skull du ska göra det. Får det dig att känna dig lite bättre, så om ens ynka millisekund så gör det!

Annars strunta i det. Men det finns vi som går in på din blogg dagligen och känner din familjs smärta och känner en liten lättnad när du skrivit några rader.

Önskar att det fanns mer jag kunde göra..

Skickar styrkekramar. // Bloggläsare

2010-03-23 @ 13:22:17
Postat av: linjes

Känner inte dig men tycker till iaf,skit i alla jävla bezzervisserkärringar(felstavat jag vet) dom har ingen jävla aning om vad dom pratar om..massa kramar till er

2010-03-23 @ 13:24:39
Postat av: Jill

Folk är fan inte kloka! Nej, skriv, skriv och åter skriv! Jag tycker att du är en helt otrolig människa och mamma som dessutom har skriver fantastiskt bra, så fortsätt du skriva så länge du orkar.

KRAM

2010-03-23 @ 13:27:16
Postat av: mickiz

Idioter finns de över allt, precis som alla andra skriver. Du är en otroligt stark människa A-M, Jag beundrar dej och ditt mod, din ork.

Kan vara behövligt att få en "time-out" när de blir som tyngts för att orka "en timme" till med känslor och allt som kretsar runt er just nu. Fortsätt skriva så länge som du känner att DU får något ut av det. Och skit i dessa typer som skriver sånna onödiga grejer, de förtår ändå inte vad en blogg kan göra för en människas ork.

Många kramar! <3

2010-03-23 @ 13:48:45
URL: http://baramickiz.blogspot.com
Postat av: Moa

Vissa människor tänker inte längre än näsan räcker... Ta inte åt dig! Du vet bäst hur du ska göra och vad du vill och orkar med. Varför är det alltid internet som ses som något man inte ska ha tid med? Ska folk sluta titta på tv för att man har ett barn som inte har lång tid kvar? Ska man sluta laga mat, duscha, gå på toa, sova, läsa, gå ut genom dörren? Varför är det just internet som är fel? Hade de klagat om du skrivit samma saker i en dagbok? Inte konstigt att du behöver en ventil i detta läget, jag har svårt att tro att Lova lider av det. Hon får nog tid med er ändå...

Kram!

2010-03-23 @ 13:56:20
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Mikaela

Fy att folk orkar:(ni har d jobbigt som d e,man blir så ledsen:(kram

2010-03-23 @ 14:23:04
Postat av: Isabelles mamma

Bloggen var o är för mig oxå en bra ventlationskälla o såslipper man svara på ca 120 smsom dagen med hur mår ni orkar ni med..tänker på er..man får den responsen via bloggen istället..



Jag skrev mycket då Isabelle mådde sämre men nu då damen mår bättre blir d mindre sällan eftersom jag tycker ingen läser då man skriver alldagliga saker..



Tyvärr e d så att många gottar sig i andra olycka o så kan oxå fallet vara med den som sagt eller skrivit sådär åt dig,tyvärr finns d nötkärnor överallt som man inte kan göra så mycket åt..njut av den tid ni har kvar med Lova,dela med dig gärna för d känns så bra att ni fortsätter leva för hennes skull..sj skulle man säkert kunna tänka sig att stanna tiden lägga sig i sängen o hoppas inget sker..men med barnen går d int o göra så för d lever i nuet..o d behöver ni hela familjen göra nu utan att nån ger er "goda" råd..liksom ni kan ju inte leva som om Lova redan var död!!!



Kram från oss till Åland!!

2010-03-23 @ 14:33:20
Postat av: camilla

Om det känns rätt för dig ska du självklart fortsätta blogga! Jag kan bara tala för mig själv,att det är som terapi för mig att skriva. Skriver mest inlägg när jag är lite "nere". Hur kan man vara så okänslig att man sparkar på den som redan ligger ner? Usch för dessa hemska, elaka människor!!!!!! Tänker på er och önskar att ett mirakel inträffar! Många kramar.

2010-03-23 @ 14:38:07
URL: http://edlundcamilla6.blogspot.com/
Postat av: Janni

Hittade hit till din blogg igår. Fint men en tragisk sanning ni lever i. Att folk sen inte har vett att låta er vara i fred gör en ledsen och arg. Men försök att inte bry dig. De är erat liv och ni gör som ni vill. De är ibland skönt att få skriva av sig. Och det finns ju fler människor som är i samma sits som din familj. Då kan de va skönt att läsa om det. klar du skall dela med dig om du känner att du orkar och vill.

(synd att det finns människor som inte vet när de skall knipa igen)



Mina tanker går till din familj och er lilla tös. Styrka och kraft till er!

2010-03-23 @ 14:39:15
URL: http://jannialtin.blogspot.com
Postat av: Camilla

Va e d för j.vla idioter, att d finns sånna elaka människor! Du gör inget fel i att blogga de som känns rätt för dej ska du självklart göra.



Kramar

2010-03-23 @ 14:39:56
Postat av: Henrietta

Stå på dej! Man behöver andningshål och egna stunder för att orka med det jobbiga, så att man kan göra det bästa av situationen! Man orkar inte finnas till för andra om man glömmer bort sig själv! Fortsätt skriv om du mår bra av det! Alla har egna sätt att hantera det jobbiga, och ingen annan har rätt att bedömma vad som är rätt eller fel, för det finns inget rätt eller fel!

Tänker på er!

2010-03-23 @ 14:55:38
Postat av: Annika

Ett sundhetstecken att du skriver. Dina ord och känslor kan vara till tröst och hjälp för andra. Se bara på Ludmilla som skriver om sin situation och stöttar så många. Detsamma gäller dig och den här bloggen. Hoppas att den får fler och fler läsare. De som skriver sådana usla kommentarer är mindre vetande oempatiska kräk, som antagligen kommer att få sin beskärda del av sorg och elände en vacker dag och då kan de ju stå där med all sin elakhet.

What goes around comes around, eller hur! Värme och goda tankar till dig och din familj.

2010-03-23 @ 15:04:10
Postat av: Malin

Hej ibland undrar man vart världen är på väg, jag har läst din blogg om eran underbara Lova en längre tid och det man nu läser det finns inte ord att beskriva. Människor som ger sig på och försöker klanka ner på den som just nu upplever sitt livs mardröm är ju inte ens värt att lägga besvär på minre vetande människa finns inte. Jag hoppas att ni gör det som känns rätt för er många gånger behöver man skriva av sig och ha något att gå tillbaka till och läsa senare jag tror verkligen på att man behöver en ventil för att få ut sina känslor och tankar. Jag jobbar med familjer vars barn som har drabbats av cancer på mitt jobb och vad jag då har förstått är att många väljer att skriva ner sina tankar så jag tycker att det är väldigt starkt gjort av dig att orka blogga om lilla Lova tänker mycket på er och det förtår jag att era närmast anhöriga och vänner gör också vilket bloggen är ett väldigt bra tll för dem där de hela tiden kan läsa om lilla Lova. Gör vad som känns rätt för er och jag hoppas att ni får en bra sista tid ihop med lilla Lova. Stor kram till hela familjen!!!

2010-03-23 @ 15:33:40
Postat av: Birgitta

Låt inte sådana störda människor ta din energi. Kan dom inte förstå att ni måste ha några små andningshål för att orka leva i den sitaution som ni är i. Fortsätt blogga o gör det som ger dej lite energi. Ta hand om er i hela familjen. Kram

2010-03-23 @ 15:37:03
Postat av: Sara (Kiron)

Vet inte vad jag ska säga.... Att folk orkar hålla på!!!

Kram på dig!

2010-03-23 @ 16:04:01
Postat av: Majsan

Jag vet, det är så grymt och människor är så .... Nu hittade jag inget bra ord för dessa människor. Men jag tycker ni är så äkta och lilla Lova så underbart go och det du skriver går rakt in i mitt hjärta. En stor styrkekram från mig.

2010-03-23 @ 16:04:57
Postat av: Linda

Det finns tametusan folk till allt!!

Äckliga människor..de är inte ens värd din ilska.

Jag fick ett tips av en kompis igår, som har följt din blogg. Jag stäckläste den igår och tårarna rann ;(

Du är så fruktansvärt stark!! Jag fattar inte hur jag skulle klara av?????

Av egoistiska själ skulle jag väldigt gärna vilja att du fortsätter att skriva..blogga.

Men känner du att du inte orkar så ska du ju inten göra det, men sluta INTE för att andra tycker det..de vet som sagt nada!!



Skickar en massa styrka till dig och din familj!

<3 Kramar

2010-03-23 @ 16:38:15
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se
Postat av: Titti

Snälla Anna-Maria ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Sluta inte blogga för någon annans skull.



Dom där människorna är NOLLOR.

Dom är inte ens värd en tanke.



Ta hand om din familj på det sätt som DU vill.

Alla normala människor lider med er.



♥ Styrkekramar / Titti

2010-03-23 @ 17:10:59
Postat av: Carina

Man upphör aldrig att bli förvånad tydligen, suck säger jag bara. Vad ni prioriterar just nu har ni bara själva med att göra, ingen annan ska behöva ödsla sin energi på dom funderingarna tycker jag.

Att de ens orkar hålla på, jag begriper det bara inte. Skit i dom o deras neggokommentarer. Gör vad ni vill o vad ni känner för just nu, fånga dagen som nån annan här skrev, ta vara på tiden med varann.



Vilket fint smycke som fanns i förra inlägget (det gick tyvärr inte att kommentera)



Många varma kramar igen!!!

2010-03-23 @ 17:56:05
Postat av: Tove

Hejsan

Jag brukar läsa din blogg och tycker den är bra, du skriver så fint. Har varit bortrest och klickade mig hit nu för att se hur det var med er och läste att ni fått det fruktansvärda beskedet. Jag tycker så synd om er och hoppas verkligen att ni kan få en fin sista tid, det är bara er familj som vet hur ni får den bäst. Skit i vad andra tycker och gör precis som du vill, det är ditt liv och ingen annan har rätt att leva/tycka till om vad du ska göra. Särskillt inte nu när ni går igenom detta. Jag kommer absolut fortsätta läsa om du fortsätter skriva.



Vet Lova om vad som kommer hända, och hur reagerar ett litet barn på ett sådant besked? Har alvin förstått? (Du behöver verkligen INTE svara om du inte orkar)



All styrka till er, hoppas Lova slipper smärta och att kan njuta lite av er fina tjej och storasyster.

2010-03-23 @ 18:05:09
Postat av: Linda

Lyssna inte på dem som skriver sådana saker. de kan inte veta vad ni går igenom och hur ni hanterar er sorg.

Tänker på er/kram

2010-03-23 @ 18:17:11
Postat av: Maria mamma till W o L

Lyssna inte till dessa människor!!!



Lyssna till dig själv och till din familj istället. Om skrivandet får dig att må lite bättre så skriv så mycket du orkar =)



2010-03-23 @ 18:18:41
Postat av: Fia

Folk ska alltid veta bäst och ha åsikter, folk har en tendens till att dessutom trycka upp sina åsikter i ansiktet på folk, gärna anonymt för då vet ingen vem man är.



Vill du fortsätta att blogga så gör det men mitt tips är att du låser kommentarsfunktionen under en period så att ingen kan skriva. Min tanke är då att man kan maila dig om det är någon som absolut måste ha kontakt med dig.



Att säga att du inte ska bry dig om idioter är lättare sagt än gjort men försök att skaka av dig idioterna och fokusera på det viktigaste. Strunta i vad folk säger och tycker.



2010-03-23 @ 18:23:01
URL: http://lusth.org
Postat av: Patricia

Ja fy f-n...såna människor kommer man aldrig ifrån. Det finns alltid de som tycker och tänker en massa och har 100 olika "råd" för de vet minsann hur det ska gå till. Nej, försök sålla det så gott det går men jag kan tänka mig att det är lättare sagt än gjort. Lägg din energi på det du anser viktigt och det du mår bra av. Alla de som har så mkt åsikter kan kanske starta en egen blogg där de kan ge sina expertråd till de som orkar läsa. Jag önskar er allt gott och jag hoppas att du fortsätter blogga om dina tankar och känslor. Jag är säker på att många som läser gör det för att de på ett eller annat sätt bryr sig,blir berörda. Jag känner inte er och då kan jag tänka mig att ngn tycker att det är konstigt att man bryr sig. Men man blir berörd. Jag har själv barn och kan inte ens i min vildaste fantasi föreställa mig hur ni har det men jag kan tänka mig. Och jag tänker på er...ofta...och jag skickar all styrka jag kan.

2010-03-23 @ 18:48:17
Postat av: Anki

Följ ditt hjätra med vad som känns bäst för dig/er å skit i vad andra tycker!!!

Kramar från Österbotten

2010-03-23 @ 19:08:48
Postat av: Maja

Jag har just hittat din blogg och läst hela er historia så nu finns ni ofta i mina tankar.

Det finns alltid människor som vet bäst, särskilt de som egentligen inte vet nåt alls, men även om det är svårt så hoppas jag att du kan sålla bort dem och ta vara på all positiv energi från fina kommentarer istället. Du är den enda som kan ditt liv bäst så ingen annan ska säga hur du ska leva det!

Jag skickar en massa varma styrkekramar till er alla och en extra mjuk till Lova

2010-03-23 @ 19:09:24
Postat av: Marie

Skit i dessa idioter! Att dom ens täcks! Finner inga ord... Du/ni lever ert liv som ni vill.. Vet inte hur just du känner, men kan va ganska skönt att få "ventilera" sig lite ibland, varav bloggen kan vara ett bra alternativ. Du är en väldigt stark människa, i en hemsk situation, jag beundrar din styrka. Låt de människor som står dig nära, de som bryr sig om dig ge dig den energi du behöver nu. Resten kan enligt min åsikt far åt pipsvängen!

2010-03-23 @ 19:51:44
URL: http://www.andersson.ax
Postat av: Jessica

Jag förstår inte. Jag förstår inte hur andra människor kan döma dig. Såklart att du behöver ventilera. All övrig tid lägger du ju på familjen. Det borde alla förstå. Jag har hittat dig via en mamma i föräldragruppen. Tag hand om varandra. Det finns mirakel... Cyberkramar!

2010-03-23 @ 20:24:58
Postat av: Jessica

Lova med familj, jag är så otroligt ledsen för din/er skull. Med tanke på vad du Anna-Maria redan varit med om att förlora båda dina föräldrar så trodde jag att detta skulle gå vägen... Om inte annat rent procentuellt sett. Jag känner er inte men jag tänker på er hela dagarna med sorg. Ta vara på er tid tillsammans. Kram på er!

2010-03-23 @ 20:32:28
Postat av: Therése

Kramar till hela er fina lilla familj. :)

2010-03-23 @ 20:45:16
Postat av: Ninna

Jag blir helt bestört över hur folk kan ta sig friheter att döma sådant! Det är klart att du ska få skriva av dig!

Ser att folk har skrivit en massa klokt och bra här, jag skulle eg bara vilja tillägga en sak: du är en hjältinna!! Kramar

2010-03-23 @ 20:53:08
Postat av: Jossan

Snälla Anna-Maria jag vet att det är svårt men försök att inte lägga någon energi på dessa människor, ja la alldeles för mycket ilska och energi på försäkringskassan när min son hade cancer. Det tog så mycket energi från mig. Jag behövde den energin till mig själv, min familj o min svårt sjuka son. Du behöver också den energin Anna-Maria, de männsikor som skriver sådant är inte värda en minuts frustration, för då har de fått som de vill. De vill bara ha en debatt, eller så är de utan känslor. Men nu pratar vi inte om dem, nu vill jag skriva om eran underbara fina familj, som är så tapper och som kämpar så. Om fina Lova och hennes bror de behöver dig så skriv inget mer om idioterna Anna- Maria då har de fått som de vill o det vill inte jag.



Många styrkekramar till er, tänker på er o er kamp dagligen! Jävla helvets sjukdom!!

2010-03-23 @ 21:13:28
Postat av: Miriam

Kära du! Nu har du skrivit av dig - låt inte dessa människor ta mer av din energi.

Mina föräldrar sa alltid till min stora förtret: "den klokare ger sig", när vi syskon bråkade.

Ge dig mot dessa idioter i den meningen att du inte ödslar energi på dem, inte mer. Skriv i din blogg precis så mycket du behöver. Lyssna på oss som faktiskt uppskattar ditt skrivande och lider med dig och din familj i er gräsliga situation.



Många styrkekramar!!!

2010-03-23 @ 21:20:43
URL: http://www.meramiriam.se
Postat av: dimondmissen (")(")

Vad ÄR det som stör dessa typer ?????

menar de att du inte skall få röra dig ute på bloggen eller på fb , för att dottern är sjuk ?

man behöver lite annat att tänka på, släppa lite på sina tankar.



tycker dessa som retar upp sig på att du bloggar eller är på fb , kan sköta sitt o skita i vad eller hur du gör ....



jag uppskattar ditt mod och din ork , att blogga samt skriva på fb , och anser att du helt kallt bara radera de som ger dig dålig energi ( de ÄR energi tjuvar o det behöver du inte just nu) ... sopa bort , städa, röj bort skiten ..... du ska INTE behöva plågas med människor som ger dig dålig kritik, eller dömmer dig för att du vill och behöver vara lite social mellan varven.



<3 kramizzzzzzzzzzzz



2010-03-23 @ 22:40:35
URL: http://diamondmissen.blogspot.com
Postat av: bovensmamma

Det finns tyvärr folkraser av alla de slag.

Lyssna inte,NI gör vad ni vill och känner att passar JUST ER.

Ledsamt är det när folk häver ur sej sånt dom int har något att göra med.STYRKA till er!!

2010-03-24 @ 06:53:36
Postat av: Jossan

Tänker på er! Är ni hemma eller på sjukhuset?

2010-03-24 @ 09:44:15
Postat av: sara

Hej.

Vill bara säga att du verkar vara en helt otroligt stark människa! Vilken tur att dina barn har just dig som mamma! Jag hoppas självklart att jag aldrig ska behöva genomlida det som ni behöver göra, det ska ingen behöva! Men om det sker så hoppas jag att jag orkar vara lika stark som du verkar vara. Förståsigpåare kan dra åt helvete. Det är du och din familj som betyder nåt, de andra kan bara hålla käften.



Överjävligt det som sker hos er, helt jävla överjävligt! Tänker på dig och er och jobbar för att hjälpa Lovas spargris nå inte bara sina mål utan att ni ska få in mycket mycket mer pengar.

/Sara

2010-03-24 @ 09:49:12
Postat av: Johanna ♥

Jag känner inte dig eller din familj! Men jag blir oerhört påverkad och sitter nästan med tårar när jag läser din blogg.. Både jag och min mamma följer din blogg och ilsknar till över hur "allvetande" en del människor kan vara! Jag har inga egna barn, men tanken på att förlora ett eget barn (i framtiden) eller mina syskonbarn för den delen är alldeles för ohygglig för att ta in. För smärtsam att tänka! Jag kan aldrig sätta mig in i din situation eller eran vardag! Jag beundrar den styrka och ditt mod att visa att du inte alltid är stark, det är mänskligt att inte vara det. Man orkar inte hur länge som helst och måste få vara människa att kunna släppa ut känslor och andas utan att bli dömd och kritiserad!



Massa kärlek och styrka till er från mig!

2010-03-24 @ 10:04:16
URL: http://johannanmaria.blogg.se/
Postat av: Linda

Det finns fan i mig folk till allt! Försök att inte ta åt dig, de är inte värda att du spiller en uns av din energi på dem! Jag tycker du är otroligt stark och naturligtvis ska du ventilera dina tankar och känslor som du vill och när du vill! Om det ger dig 5 minuter andrum är det ju bara bra! Jag tänker på er!

2010-03-24 @ 10:10:46
URL: http://miss-misschief.blogspot.com/
Postat av: Malin-mamma till Casper o Simon

Lider med er... har läst lite äldre inlägg på din blogg, vilken resa, en resa man helst inte vill göra.

Stå på er o skit alla som lägger sig i, bloggen tycker jag med är ett bra sätt o ventlilera sig på, fortsätt skriv, för jag kommer fortsätta läsa =)

Hittade hit via "Mama Mad" som rekomenderade dig i sin blogg =)

2010-03-24 @ 13:30:43
URL: http://mmcs.webblogg.se/
Postat av: sofie

har precis böjat läsa din blogg o tycker det är fantastiskt det du gör. jag lider med dig o hela din familj kan inte tänka mig ngt värre. just därför behöver man ta en paus o skriva av sig så fortsätt med detta om det gör dig gott.

2010-03-24 @ 14:12:53
Postat av: Anonym

Fina du.

Har följt din blogg ett tag och lider med er. Det ni går igenom kan ingen förstå som inte har varit i den situationen. Gör det du tycker och känner är bäst. Lätt för mig att säga, men försök att inte bry dig om vad andra tycker.



Hoppas att ni får många bra stunder tillsammans hela famijen!

2010-03-24 @ 14:33:08
Postat av: maria

Hej!

Vill bara skicka en jättestor varm styrkekram till dig & din familj!

Måste vara det värsta en förälder måste utstå!

Kramar från Hjärtebarnsmamman(mamma till barn med hjärtfel) Maria

2010-03-24 @ 16:29:02
Postat av: Emelie

När man går igenom något som ni gör, då kan det vara riktigt skönt att få skriva av sig. Att få dela med sig av situation. Här där jag bor så var det en kille (19 år) som råkade ut för en bilolycka. Låg i koma i flera månader. Idag sitter han i rullstol och kämpar för att kunna gå igen. Hans pappa skrev blogg, det va hans sätt att ta itu med situationen. http://jorgenomjoakim.blogg.se/ om det är något du skulle vilja läsa:) Hoppas verkligen allt löser sig för er, du får hälsa familjen och Lova så mycket!

2010-05-13 @ 23:23:28
URL: http://emeliepetterssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0