ONT

Lova har haft en jobbig natt, sista natt. Sov bara 2 timmar. Hon har smärtor som rör på sig, huvud, ögon, armar, mage, ben. Nu har hon igen fått börja med Neurontin som hon åt förut.
Jag och Alvin är hemma. Alvin måste få lite vardag han också. Han fyller snart 3 år och syster hans är jättesjuk.
Hela familjen är sjuk tillsammans. Lova som förut ville sätta fjädrar i påskriset vill inte ens det, hon vill inte ens så gräs eller komma hem just nu. Hon som älskat att vara hemma känner mer tillit till sjukhuset där hjälpen finns några steg bort. Det är hemskt, det är orättvist. Våran fina tjej skall inte behöva ligga på sjukhus i cancer.

Kommentarer
Postat av: Maja

Livet är verkligen förjävligt emellanåt :-(

Jag kan tänka mig att maktlösheten måste vara fruktansvärd när Lova har smärtor, hoppas smärtlindringen hjälper snart!

Stor kram till er alla

2010-03-28 @ 21:23:02
Postat av: marianne

Det är fruktansvärt orättvist och det gör ont att läsa det du skriver. Det gör oxå ont i mig när jag tänker på lille Alvin..... fy fy fy för denna cancer jag blir tokig när jag tänker på det.



Hoppas så att dom kan hitta nåt som tar bort smärtan för Lova... snabbt. Hon ska inte ha ont..



*KRAM*

2010-03-28 @ 21:33:03
Postat av: Toja

Ja, det är både hemskt och orättvist.Hoppas de får smärtan under kontroll så Lova vill påskpyssla igen. Kram!

2010-03-28 @ 21:35:33
Postat av: Per-Erik Ottosson

Anna-Maria, maila mig adressen till sjukhuset, vi har en nalle som längtar dit.

2010-03-28 @ 22:37:49
URL: http://www.nallesresa.se
Postat av: Amanda<3

huvva..gör så ont i mig när jag läser det du skriver..massvis med stärkande kramar till er alla <3 ni finns i mina tankar hela tiden...

2010-03-28 @ 22:42:45
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Linda

Usch, jag blir så ledsen. Jag tycker så synd om er. INGEN ska behöva gå igenom något sånt, ffa inte barn! Håller tummar och tår för en vändning!

2010-03-28 @ 22:47:50
URL: http://miss-misschief.blogspot.com
Postat av: MammaMaria

Tänker på er VARJE dag! Skickar massa kramar!

2010-03-29 @ 00:40:33
URL: http://gosmumskoja.blogg.se/
Postat av: Jessica

Är en läsare som läst eran "resa" ett tag, men tyvär dålig på att kommentera.



Vet inte vad jag skall skriva, men tycker verkligen så synd om er, och om lilla Lova.

Barn får INTE dö!



Ge Lova en stor kram och ta väl hand om varandra i denna svåra stund!



Tänk på att ni vuxna måste äta ordentligt, försöka sova så gott det går, försöka ha lite "vardag" fast allt ändå är kaos hos er. Ni måste för att orka kämpa vidare.



Kramar Jessica.

2010-03-29 @ 08:34:13
Postat av: mira

det gör ont att läsa, men det är inget jämfört med hur ont Lova har det nu så jag följer er troget i bloggen varje dag. mamma sa samma sak nu när hon låg på sjukhuset, när hon hade som mest ont ville hon inte hem, hon längtade inte hem utan tryggheten var att vara på sjukhuset. tror Lova känner detsamma, det är nog naturligt om än sorgligt att inte kunna vara hemma nu.

2010-03-29 @ 09:00:14
URL: http://metrobloggen.se/missne
Postat av: Linda

Tänker på er ofta. Tänker på hur orättvist livet är. Hur skört allt är. Hur snabbt den trygga tillvaron kan förvandlas till en mardröm. Tänker på att det kan hända oss och kan inte för mitt liv förstå hur vi skulle orka oss igenom det. KRAMAR TILL ER! :(

2010-03-29 @ 09:48:12
Postat av: Åsa

Stor kram!

2010-03-29 @ 10:09:13
URL: http://asonet.blogg.se/
Postat av: Tove

Lilla Lova, hoppas så innerligt att du slipper ha ont och att du får bra mediciner som kan hjälpa dig. Stackars lilla tjej. Livet är verkligen inte rättvist.

2010-03-29 @ 12:03:15
Postat av: Jossan

Tänker på er Anna-Maria, önskade att man kunde göra nåonting åt er förtvivlan och oro, åt er sorg. Önskar att jag kunde lindra Lovas smärta. Hoppas att de lyckas hitta den bästa medicinen, så att påsken kan bli så dräglig som det går. Det är så fel och så fruktasvärt, alla barn skulle ha lust och ork att leka och att påskpyssla, det är så mycket som är fel, varför?



Styrkekramar Jossan

2010-03-29 @ 14:41:40
Postat av: Carina

Lilla stumpan, hoppas nån smärtlindring kan he henne lite vila så hon orkar och vill pyssla lite nu.

Tänker på alla dagar!!

2010-03-29 @ 16:41:34
Postat av: Eve

Stor kram tiller alla! Tänker på er!

2010-03-29 @ 17:53:07
Postat av: Lena

Har hittat in till din blogg och vill sända massa styrkekramar till hela familjen. Förstår att ni har det jobbigt, eller förstår är kanske inte rätt ord för ingen som inte gått/går igenom samma sak som ni tror jag kan förstå hur ni mår. Men vill att du ska veta att vi är många som tänker på er och hoppas på det bästa för Lova. Kram

2010-03-29 @ 19:56:36
Postat av: Maruska

En klok människa sade till mig en gång: "du kan inte ge något du inte har, så försök att se till att samla krafter så att du kan ge dem vidare sen".

Jag hoppas att du och din man orkar ta hand om er själva i allt det här också. För det är ju ganska sant, att om inte ni har krafter kan ni ju inte heller ge några till Lova och Alvin. Så försök hitta utrymme för att äta ordentligt, sova så mycket ni kan och allmänt ta hand om er själva och varandra. Ni kommer säkert att behöva era krafter längre fram också och reserverna (som ni antagligen går på redan) räcker inte hur länge som helst.

2010-03-29 @ 20:12:25
Postat av: Camilla

De e så fruktansvärt, hur hon skall behöva ha sådan värk. Hoppas att medicinerna ger lindring snabbt så Lova orkar påskpyssla och hoppas hoppas hoppas så innerligt att Lova orkar övervinna denna hemska omänskliga cancer. Kramar

2010-03-29 @ 20:16:44
Postat av: Miriam

Skickar styrkekramar!

2010-03-29 @ 21:02:40
URL: http://www.meramiriam.se
Postat av: Ninnie

Tänker på Er varje dag! Önska att jag kunde skriva något tröstade men jag finner inga ord.. KRAM.

2010-03-29 @ 21:24:40
Postat av: Förvirrade Morsan

usch vad jobbigt hon verkar ha det, kan inte vara kul att ha ont. men tur att hon litar på sjukhuset och har hela sin familj id sin sida. Många kramar till er!

2010-03-29 @ 22:38:27
URL: http://forvirrademorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0