SWEENEY TODD

Jag fick hem filmerna idag precis som jag trodde och eftersom jag hade några ensamma timmar hemma ( har haft värsta lyxen sista tiden med en del egentid hemma ) så satte jag mig och kollade på Sweeney Todd.
Ja, den var annorlunda och ingen kunde nog tolkat Tim Burtons verison av filmen bättre än just Johnny Depp. Filmen var väldigt musikalisk och lite av bitterljuva inslag skulle jag säga.


Inget som direkt äcklade eller skrämde mig trots att Depp for flitigt fram som Mr. Todd när han skar halsen av nästans alla kunder med rakkniven i jakten på hämnd.
Filmen är något jag missat och kunde sett tidigare. Många är de tjejer som pratar om hur het Johnny Depp är som Jack Sparrow i sina Pirates of the Carribean filmer, men Sweeney Todd är inte långt ifrån sämre med just det och kanske man skulle säga elegant snarare, med sin bitterljuva uppsyn, sorg och hämdlystenhet i blicken fast en aningens fräschare än som pirat och lite mer psycho.
Kort sagt, ett lyckad film man gärna kan se.


SWEENEY TODD - TRAILER



Kommentarer
Postat av: Fia

Johnny Depp är väl en av de absolut bästa skådisarna som finns just nu. Sweeney Todd är en riktig höjdare. :)



Om du gillar Tim Burton och inte har sett Nine så gör det. Den är rätt mysig den också. Ingen Johnny Depp (tror jag) men det går ändå.

2010-03-12 @ 08:44:50
URL: http://lusth.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0