CANVASTAVLAN

Jag beställde en canvastavla på den fina sommarbilden med Lova. Den kom idag. Helt underbart ljuvligt vacker.
Med måtten 40 x 60 cm.
Kvalitén på kortet här är missvisandes då jag bara tog det med webcamen och inte systemkameran eftersom jag laddade batteriet i system.
Den är helt enkelt precis som jag ville ha den. Och den är så levande. Gudarna skall veta att jag saknar den här flickan så ofantligt mycket att det känns som om jag kommer att bli galen. Kanske blir jag det också vem vet.




Kommentarer
Postat av: Åsa och Emil

Vilken härlig underbar tavla,en sommrig ljuvlig blomsterflicka.



Vi tänker på er varje dag.

//Styrke kramar från oss i Eskilstuna

2010-05-27 @ 20:04:33
Postat av: Didricks farmor

När du ser denna tavla som är underbar får du nog fina minnen av henne och tänker på den härliga tid ni fick tillsammans även om det var alldeles för kort,kramar till er

2010-05-27 @ 20:08:38
Postat av: Michelle

Den bilden är så otroligt fin! :)

2010-05-27 @ 20:12:21
URL: http://mammasnovalie.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vilken vacker bild på en vacker ängel. Många styrkekramar till er i sorgen.

2010-05-27 @ 20:12:44
Postat av: elincarlsson

gud vad gullig hon är!

2010-05-27 @ 20:12:47
URL: http://ecaarlsson.blogg.se/
Postat av: J

Såååå underbart fin tavla! Beror nog på motivet och fotografen.

2010-05-27 @ 20:15:42
Postat av: Tina

Vilken underbar tavla, vilken underbart söt liten Lova. Har läst din blogg för ca ett halvår sedan, har sedan haft fullt upp då jag började plugga så har inte läst på länge. Tänkte bara härmomkvällen att jag skulle se hur det var med Lova innan jag gick och lade mig. Vet ej varför jag tänkte på det just denna dagen. Kändes helt overkligt det jag läste. Det är såå orättvist! Tänker på Er och skänker Er all min styrka och varma kramar. Finns inga ord.Känner er ej men ändå lite på något sätt... Alla idioter där ute, varför gör ni er besväret att gå in och läsa?! Hoppas att era liv sabbas, istället för att ni ska sabba andras! Det måste verkligen vara fel i huvudet på er!! Hur vågar man skriva sådana idiotsaker utan att tro att man kan bli drabbad själv??!! Kramar till Dig Anna-Maria och till Din familj. Hoppas du mår bra där du är, lilla Lova. Kram Tina

2010-05-27 @ 20:26:01
Postat av: Moa

Underbar! Det finns inte mycket annat att säga om den... Finare och viktigare tavla kan man nog inte ha på väggen!

2010-05-27 @ 20:35:05
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Mitha

Väldigt vacker tavla men en väldigt vacker Lova



kram

2010-05-27 @ 20:36:05
URL: http://himmelohelvete.se
Postat av: Frida Lööw

Åh den bilden på Lova är så himla fin!! Hoppas hon alltid kan vara så levande i era minnen som hon var då när bilden togs. Det är er Lova det!

2010-05-27 @ 20:36:12
URL: http://fridoli.blogspot.com
Postat av: Marih

JÄTTE fin bild och jätte fin tavla!! ♥

2010-05-27 @ 20:50:48
URL: http://marih.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Verkligen underbar bild! Jag kan inte ens föreställa mig dom litrar med tårar ni fäller hemma hos er. Det gör ont i mig bara av tanken på att hon inte finns hos er längre, hur skall inte ni känna?

Hon kommer alltid finnas kvar hos er, även om man önskar att det vore fysiskt! Med tanke på din beskrivning av lilla Lova måste den här bilden föreställa allt som hon var. Älskade klänningar, blommor och kalas!

Jag önskar er allt gott i livet och hoppas att det kommer en dag ni har vant er att leva på nytt, leva med såren som alltid kommer att finnas där men kan förvandlas till vackra ärr. Vackra minnen av er fina dotter! Precis som bilden.

2010-05-27 @ 20:53:33
Postat av: Nina

Så vacker, så levande, så underbar....!

Förstår att saknaden av den fina, söta flicka är outhärdlig.

Jättefin tavla!

Styrkekramar och tankar

2010-05-27 @ 20:55:43
Postat av: Malena

Vilken vacker och dyrbar tavla!

2010-05-27 @ 21:06:42
Postat av: Hanna

Måste bara få säga att ni har två underbart vackra änglar och jag är otroligt ledsen för er skull att er dotter fick tillbaka sina vingar alldeles för tidigt. Kristen, buddist, ateist eller vilken tro man än har så mynnar alla floder ut i havet.



Bilden var otroligt underbar och jag hoppas den skänker er lyckliga minnen.



Många tankar från mig till er dotter och till er.

2010-05-27 @ 21:10:03
Postat av: Linda

Anna-Maria, du skriver så otroligt vackert om er enorma sorg och förlust. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om en annan blogg som kanske kan vara till hjälp i ert sorgearbete: http://www.annajansson73.blogspot.com

2010-05-27 @ 21:11:23
Postat av: Catarina

Fantastiskt vacker tavla på er vackra ängel. Jag känner er inte, men jag blir så oerhört ledsen när jag läser att det finns människor som skriver elaka saker i en stund som denna. Så fruktansvärt sjukt. Jag är övertygad om att er Lova finns med er hela tiden, hon kanske inte syns, men hon är där. Kramar till dig och din familj.

2010-05-27 @ 21:23:26
URL: http://vardagsdagboken.blogspot.com
Postat av: Miriam

Det är en alldeles underbar bild på er alldeles underbara lilla Lova!

Stor, stor kram!

2010-05-27 @ 21:26:47
URL: http://www.meramiriam.se/
Postat av: sussie

Ååååh så fin den är, tavlan.. säkert MYCKET finare i verkligenheten. Kram på er i all denna svåra sorg..

2010-05-27 @ 21:30:22
URL: http://www.sussiestjerneby.blogspot.com
Postat av: soffie

å den är verkligen så fin på din älskade Lova!!

vad kostar en sån tavla?

kram till dej

2010-05-27 @ 21:36:01
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Johanna

Så underbart vacker tavla!

Den är så levande med gräset i bakrunden, nyplockade blommor & hon har vind i håret, fantastiskt hur man kan fånga så mycket fint på en & samma bild.

2010-05-27 @ 21:46:36
Postat av: Johanna

Vackra vackra Lova, kom ihåg hon sådär när hon plockat sommarblommorna på ängen. Kom ihåg hon hur hon var och glöm sjukdomen, glöm det dåliga den medförde. Tänk på allt det roliga och sa och gjorde, det som fick er att le och skratta. Tänk på alla glada minnen även om dom gör ont, minnen bevaras genom att de flitigt används!

2010-05-27 @ 21:51:05
URL: http://denjagblev.blogg.se/
Postat av: Jossan

Otroligt vackert!!!



2010-05-27 @ 21:58:49
Postat av: Sophie mamma till Nellie

Otroligt vacker! Många värmande kramar!

2010-05-27 @ 22:07:23
URL: http://beylejd.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

<3

2010-05-27 @ 22:27:10
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anna

Underbar bild på er fina fina Lova!

Ta hand om er! Kramar!

2010-05-27 @ 22:38:07
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Så fin bild.......

Kramar

2010-05-27 @ 22:43:22
Postat av: elisa

En så otroligt vacker bild på en så fin flicka



styrke-kramar

2010-05-27 @ 22:56:21
Postat av: Johanna

Så vansinnigt fin bild på er lilla prinsessa. Mina tankar finns fortfarande mer än ofta hos er.

2010-05-27 @ 23:01:26
URL: http://justnuochidag.wordpress.com/
Postat av: Nettan

Hon är så fin tjejen. KRAM !

2010-05-27 @ 23:22:12
Postat av: Kristina

Fantastiskt vacker tavla av en fantastisk tös. Och om du blir galen så är det inte underligt.Att ta sej framåt minut för minut som läggs till timme för timme,med saknad och jag gissar så många tankar och frågor - jaa blir man inte galen då , då är man stark.

2010-05-27 @ 23:39:44
Postat av: Linda

Fantastisk bild! Vilken vacker ängel himlen har fått!

2010-05-27 @ 23:57:54
Postat av: Jenny, Milos mamma

Vilken underbar tavla.

Jag har en dikt som jag har kvar sedan min pappa dog,jag tycker mycket om den och jag vill skicka den till er.

Jag vill tänka att min pappa är med oss i uppsala under Milos behandlingar och det kan vara en varm känsla som gör att jag tänker på honom då.



När jag dör är jag inte borta

fast min kropp blivit aska min vän,

ty med allting som susar och sjunger

ska jag komma tillbaka igen.

Genom fåglarnas kvitter i träden

genom fjärilars fladdrande slag,

genom flingornas dans på din ruta

ska jag ge dig en hälsning var dag.

Och när björklöven spricker om våren

och du känner en varmare vind,

ska du ana min själs odödlighet

när jag dunlätt kysser din kind.

Och då vet du, jag är inte borta

nej, mer än du kan förstå

genom allting som susar och sjunger

ska min hälsning med kärlek dig nå.



Vi tänker på er varje dag, Kramar Jenny

2010-05-28 @ 00:00:04
Postat av: Amanda<3

så himla vacker bilder anna..när du ser denna bild kommer du alltid o minnas lova o hon finns alltid med er..för alltid..kramar <3

2010-05-28 @ 00:00:10
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Toja

Du kommer inte att bli galen :) det känns säkert så stundvis, men du har ordens gåva, det kommer att hjälpa dig igenom allt det onda.

Du kanske kommer att önska dig galenskapen för att slippa behöva känna den vidriga saknaden, men jag lovar dig att skriken inombords lugnar sig med tiden.

Hoppas du får drömma fina drömmar där du träffar en glad och sprallig frisk Lova, det brukar kännas bra efteråt, det är som att få en stund extra så att man orkar vidare lite till!

Det kan dröja med drömmarna ... men oftast kommer de förr eller senare, både fina och även en del jobbiga.



Den där bilden på Lova är så himla fin, förstår verkligen att ni valde just den :) kram!

2010-05-28 @ 00:39:37
Postat av: Linda

Helt underbar tavla !!

<3

2010-05-28 @ 07:27:25
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se
Postat av: Pipi

Vi som hittat din blogg via mammapappa har skrivit en lång rad hälsningar till dej där den dag du känner för att läsa. Jag skrev följande där för en stund sen men vill gärna kopiera in texten här med:



"Jag har berättat för mina flickor på 9 och 11 år om Lova. Igår var vi ute och flickorna blåste såpbubblor med lillasyster. Då berättade jag att Lova hade älskat såpbubblor. Då säger ena flickan med blicken vänd upp mot himlen: -De här är för dej Lova! och så blåste de iväg stora moln med bubblor som vinden bar upp mot molnen tills vi förlorade dem ur siktet.



Såpbubblor kommer nog mej framöver att alltid påminna om Lova. Hur skimrande vackert livet kan vara, men också hur skört livet är. Precis som den glänsande såpbubblan spricker, kan livet förändras i ett ögonblick."

2010-05-28 @ 07:54:23
Postat av: Veronica

Fina Lova,

förstår att du minns henne som på tavlan.

När jag började följa din blogg var hon ju rundkindad av medecinen och utan hår men det var den flickan som etsade sig fast i mitt hjärta direkt...

Det är henne jag ser framför mig när jag tänker på henne,bicken så klok-dels ett barns men samtidigt en "gammal människas blick" men man blir väl oändligt vis och lillgammal av allt hon fick gå igenom.

Fina fina Lova,

AnnaMaria känns skönt att läsa det du skriver,

du verkar så stark men å andra sidan vad har du för val.

Fina du

styrkekramar från mig.

2010-05-28 @ 08:12:43
Postat av: maja

Helt underbart fin bild på er lika underbart fina tjej! Varma kramar i denna bottenlösa sorg.

2010-05-28 @ 08:34:25
Postat av: Mikaela

Jätte fin!kram

2010-05-28 @ 08:48:00
Postat av: Erica

Åh, va härligt att läsa att du gjort det. Jag tänkte verkligen den tanken "Hoppas de gör en canvastavla av den bilden" förut. Helt enkelt för att den är så fantastiskt ljuvlig!!!!



Angående elaka kommentarer tror man faktiskt att det ska finnas en gräns för vad folk täcks göra, men tydligen är så inte fallet och det är helt sjukt. Jag förstår att du blir arg, bitter, ledsen o allt vad man kan bli, men försök också se det så att den människan högst troligt måste må allra sämst själv. Annars säger/skriver man inte nåt sånt där!! Du har många bakom dig Anna-Maria och jag önskar så att nån av oss alla kunde göra nånting för att lätta för er!!



Stor kram!

2010-05-28 @ 09:12:03
Postat av: Bitte

Jag känner inte er, men kom in hit via en vän. Jag gråter med er, jag kan inte förstå varför ett barn måste dö. Jag läste "Det ofattbara" och tyckte att det mest gripande var det du skrev om nappen. Det definitiva. Jag lider med er, fast jag har inget som tröstar att skriva. Många varma kramar.

2010-05-28 @ 09:15:06
URL: http://bloggen.fi/paradox
Postat av: Lotta

Bilden är så underbart vacker! Styrkekramar till er och hoppas att den J****n som skriver elaka kommentarer verkligen skäms, ber om ursäkt o sedan går o gräver ner sig någonstans. Kramar till er i massor från en annan mamma.

2010-05-28 @ 11:03:11
URL: http://esmeralda71.blogg.se/
Postat av: Maruska

den är fantastisk, den bilden. Ljuvligt vacker, som säkert väcker ljuvliga minnen!

2010-05-28 @ 11:10:50
Postat av: Mimmsn

Vilken underbart vacker bild på en otroligt söt flicka. Jag blir ehlt tårögd när jag läser er blogg. Vilken styrka ni har!

2010-05-28 @ 11:56:10
URL: http://mimmastenlundh.blogg.se/
Postat av: Jenny.S

Underbart vacker tavla... lilla vackra Lova!

2010-05-28 @ 13:05:07
Postat av: Carina

Bilden är så himmelens underbart vacker, vilken fin tanke att du gjorde den till en tavla!!!

2010-05-28 @ 13:57:22
Postat av: Jill

JÄTTE fin tavla!!! Söta Lova! Kramisar

2010-05-28 @ 14:13:47
Postat av: Lisa (sjubarnsmamma)

Oh lilla hjärtat! Du är alla ggr den vackraste ängeln nu.

2010-05-28 @ 14:39:12
URL: http://www.sjubarnsmamma.com
Postat av: Alexandra

Vackra Lova!

2010-05-28 @ 17:10:23
URL: http://theheadrush.blogg.se/
Postat av: Ramona

Den är så talande denna bild av härliga Lova! Helt underbar! Det värker så i mitt hjärta att det gått såhär för er och tänker flera gånger om dagen på er och er situation, hur sjukt det verkligen är att begrava sitt eget underbara lilla oskyldiga barn. Och gråter varje gång jag läser din blogg. Du skriver så öppenhjärtligt. Jag beklagar verkligen från djupet av mitt hjärta <3

2010-05-28 @ 20:49:18
Postat av: Jeanette (Morty)

Denna fina bild på Lova kommer jag så väl ihåg när du visade första gången på FL. Den fastnade på min näthinna med en gång för bilden är så talande och utstrålar verkligen sommar. Den är helt underbar!

2010-05-29 @ 23:14:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0