DE GAMLA INLÄGGEN

Läser inlägg från innan Lova blev sjuk. Oh, vad jag saknar den härliga, underbara, kaxiga, tuffa, coola, kvicktänkta, rapp - i - munnen Lova.
Jag vill ha tillbaka min kaxiga tjej. Min blomsterflicka. Min prinsesstjej, och kamrat.
Alvin säger godnatt åt Lova varje kväll i fönstret liksom han säger godmorgon om morgnarna.
Alvin saknar sin lekkamrat, sin busiga syster, han saknar någon att reta och någon som retar honom. Han har också förlorat en bit av sitt pussel. Sin syster. Idag satt han och väntade på oss andra i trädgården, på sin tramptraktor. Hade det varit en vanlig fredag hade Lova rusat ut och dragit runt han på traktorn redan. Och så hade dom hoppat på hoppmattan och så hade Lova gjort sina roliga " rump-hopp " där hon hoppade på rumpan upp till ståendes och ned på rumpan igen. Oj, vad rolig hon såg ut då hon gjorde det, hon älskade då mamma skrattade åt henne och hennes
" rump-hopp ".
Ibland gör vackra minnen också ont.






Kommentarer
Postat av: Jannike

En sån otroligt fin tjej du har, vacker och fin! De gör ont i hela kroppen när jag tänker på vad ni fått genomlida. Och alla dessa puckon som inte kan låta dej och din familj få sörja i fred utan ska vara där och märka ord och meningar!

Egentligen ville jag bara ge dej och din familj en styrkekram!

2010-05-28 @ 23:20:46
URL: http://jannikejarlbrink.blogg.se/
Postat av: Amanda<3

så himla fin hon är/var er älskade lova..förstår att ni saker henne, det kommer ni alltid o göra..nu är hon himlens o jordens finaste ängel <3 ni finns i mina tankar för alltid <3

2010-05-28 @ 23:26:39
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Maria

Den bilden är lika ljuvlig som den på canvasen som du hade ordnat...

Ja vackra minnen gör också ont, men förhoppningsvis blir de bara vackra vid ett senare skede i livet.



Kram

2010-05-29 @ 01:08:20
URL: http://anglamammaforever.blogg.se/
Postat av: fridda

En liten prinsessa,underbart söt.

Man förstår inte varför livet har straffat er så hårt.

Många många tankar går till er dagligen.Kramar!

2010-05-29 @ 06:26:19
Postat av: Åse

Ni har två väldigt vackra barn, era bilder på Lova är så fina! Tavlan blev jättebra!



Förhoppningsvis kommer det en dag då dessa vackra minnen inte gör fullt lika ont, ni kan minnas henne och ändå ha ett litet leende på läpparna.



Kram

2010-05-29 @ 08:05:36
Postat av: Jill

Åh så fint du skriver <3 Tårarna rinner och får inte in att Lova har "rest" bort! Ni kämpar på så bra, kämpa kämpa!!! Tänker på er varje dag!

Kramar

2010-05-29 @ 08:50:59
Postat av: Katja

Måste vara jättejobbigt även för Alvin i denna stund, så han får en massa tankar från oss här. Och mycket styrka till er alla!

Så otroligt fina bilder på Lova.

2010-05-29 @ 09:00:35
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/
Postat av: Lena

Lenge siden jeg var innom her og gud bedre så lei meg jeg ble!!

Vet ikke hva jeg skal skrive, men du skal iallefall vite at du er i mine tanker og Lova....ja hun må være himmelsens vakreste engel!!!



Hang in there kjære mamma, pappa og lillebror!!



Styrke og varme klemmer fra meg

2010-05-29 @ 10:38:20
URL: http://www.maelca.com/blogg
Postat av: Lina

Jag har tidigare i bloggen förstått att ni tycker om att läsa, och det finns en hel del bra barnböcker som kan hjälpa små barn att bearbeta sin sorg vid dödsfall, t.ex "Adjö, herr Muffin" av Ulf Nilsson, "Farmor, var är du" av Sue Limb och "Vi tänker på dig, farfar!" av Sven Wagelin-Challis.

2010-05-29 @ 13:42:00
Postat av: Melli

Kan så se framför mig lilla Alvin där han går utan sin syster,vet ju hur viktiga syskon är. :( Stackars liten. Hoppas ni kommer igenom den allra mörkaste tiden ännu mer sammansvetsade än förr. Tänker på er alla dagar och hoppas ni finner stöd i varandra,vänner och bekanta. Vilken härlig bild av Lova också denhär! <3

Som jag skrev på MP så tänker jag hädanefter alltid skicka lite såpbubblor till Lova då vi blåser av dem!

2010-05-29 @ 14:26:06
Postat av: Mikaela

Vilken vacker bild,hon är så söt lova och alvin me!Ingen kan komma och säga nått annat..kram

2010-05-29 @ 14:56:23
Postat av: H

ha en trevlig helg ,söt bild :D

2010-05-29 @ 16:35:48
URL: http://mummsbiten.blogg.se/
Postat av: AMANDA FALK

gud vad söt bild :D

Ha en riktigt bra lördagskväll!

2010-05-29 @ 20:38:46
URL: http://amandafalk.se
Postat av: Anette

Det gör så ont i mig att det faktiskt finns folk som kritiserar dig i DIN och ERAN sorg! Vi förlorade våran son under förlossningen och tyvärr har man fått uppleva saker från omgivningen som man inte skulle tro att det var sant. I min sorg för att jag sörjde på mitt sätt förlorade jag min vän som sa upp kontakten. Jag sörjde/ sörjer inte normalt enl henne, jag blev bitter enl henne och elak. Men man får sörja som man vill och alla andra ska skita i det! Och hur lätt är det att inte vara bitter när man förlorat ett barn? Den som inte förlorat ett barn vet inte och kan aldrig ens förstå hur mycket de än vill.

Sörj precis hur du vill, hur länge du vill och när du vill och skit i alla andra som har åsikter om det.

Jag trodde att jag skulle bli galen och inlagd på psyket ett tag, jag tappade greppet om allt. Men min kurator sa att det finns ingen förälder som gör det. Jag blev jättearg på henne och tänkte att hon kan inte veta vad som händer i mig och jag visste att jag kommer att bli galen och inspärrad. Men kuratorn hade rätt, jag blev inte galen. Och jag tror inte du blir det heller även om det ibland känns som det! Stor kram från en annan änglamamma som tårarna sprutar på just nu. Bara en massa svammel kanske i detta inlägg... KRAM

2010-05-30 @ 09:21:50
Postat av: Sabrin, Mamma till Lovisa

En sån otroligt söt fin tjej du har, vacker och fin! De gör ont i hela kroppen när jag tänker på vad ni fått genomlida. Och alla dessa puckon som inte kan låta dej och din familj få sörja i fred utan ska vara där och märka ord och meningar!

Egentligen ville jag bara ge dej och din familj en styrkekram!



Ps. Läser din blogg varenda dag, jag bara älskar den! <3

2010-05-30 @ 09:44:15
URL: http://lovisasmammma.blogg.se/
Postat av: Live, Laugh & Love

Otroligt vacker liten tjej!

2010-05-30 @ 11:25:53
URL: http://saraliicious.blogg.se/
Postat av: Jessica

Ibland är det dom vackraste minnena som gör mest ont.

Kan omöjligt förstå vad du/ni går igenom, eftersom jag inte har barn själv. Det är helt ofattbart.. Lilla sötaste Lova, så underbart vacker hon var! Och nu är hon himlens finaste prinsessa, som väntar på er i Nagijala.



Lyssnar på Sommarkort med Cornelis och sänder er många tankar i denna svåra stund.

Kram

2010-05-30 @ 13:17:01
Postat av: ullisar

jag vet som vanligt inte vad jag ska skriva. jag "känner" ju inte er. och egentligen behöver jag inte ens skriva för att du ska veta hur många vi är som känner er sorg. men... de otäcka kommentarerna du fått... jag förstår det inte. jag vill skydda dig från dom. och visa att vi "goda" är fler! och jag tänker på er varje gång när vi blåser såpbubblor nu. fina fina Lova.

2010-06-05 @ 23:16:52
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0