IBLAND HÄNDER DET

För någon dag sedan fick jag för mig att jag skulle slinga håret och bli ljus igen efter 8 år som mörk.
Det kändes ovant att se resultatet idag efter 3 timmars sittning hos frisören inklusive klippning och fön.
Skulle jag bara må bra i själen skulle det blivit ännu vackrare.
Ingen Lova mötte mig i dörren som förr, med utropet. " Vad fiiiin du blev mamma ".
Alvin sa inget alls. Han åt kräm och gladdes åt att farmor var på besök.






Ögonen sägs vara själens spegel, i så fall har en bit av min själv redan försvunnit med Lova.





Som rödhårig, fast med 2 barn på jorden ännu.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Vad fin du blev :)

2010-05-29 @ 19:02:30
URL: http://saniiee.blogg.se/
Postat av: Iza

tyckte du var jättefin i det ljusa håret!

2010-05-29 @ 19:17:11
URL: http://www.izarosen.blogspot.com
Postat av: Anki

Du/ni finns i mina tankar...När jag ser dagens foto av dig så tänker jag "sköt om dig, ät mat, sköt om dig efter bästa förmåga". Ja, ja vet de låter som svammel.....Roligt iallafall att Alvin har matlust :)



KRAM

2010-05-29 @ 19:21:30
Postat av: Lotta

Du passar i både mörkt o ljust verkar det som...jag vill vara lite ljusare i håret jag också nu till sommaren...ska nog fixa lite slingor =) Din frisyr, är det sån med jättekort uppklippt i nacken? Snyggt var det iaf. Styrkekramar till dig och familjen från en annan mamma.

2010-05-29 @ 19:26:24
URL: http://esmeralda71.blogg.se/
Postat av: Victoria

Jag tycker du blev jättefin. Ta hand om varandra!

2010-05-29 @ 19:30:20
Postat av: Matilda

Vad fin du är.

Men som du säger ögonen är själens spegel Det syns i dina ögon. Kramar om

2010-05-29 @ 19:37:53
Postat av: Icka

Du blev jättefin i håret :) men sorgen i dina ögon skär i mitt hjärta :(

2010-05-29 @ 19:48:03
Postat av: Lyddann<3

Fiin du blev :DD

2010-05-29 @ 20:00:58
URL: http://omgphoto.blogg.se/
Postat av: Katja

Jag håller med Icka. Du blev jättefin, men sorgen i dina ögon skär i hjärtat.

Tänker på er. Kram

2010-05-29 @ 20:01:53
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jättefint!

2010-05-29 @ 20:02:46
Postat av: Rosanna

åhh vad fin du blev, ja sorgen syns :( ta hand om er

2010-05-29 @ 20:20:45
Postat av: Mikaela

Du blev jätte fin:)

2010-05-29 @ 20:22:25
Postat av: Emelie Rommedahl

Ditt hår blev fint! Hjärtskärande att se hur sorgsna dina ögon är. <3

2010-05-29 @ 20:29:22
URL: http://erommedahl.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Jag tycker du blev Sååå fiiin!

Kramar i massor!!

2010-05-29 @ 20:51:05
Postat av: Jossan

Du blev jättefin i håret!!! Passar fantastiskt bra i ljust! :)

Kraam

2010-05-29 @ 20:58:59
Postat av: Anonym

hej...

suttit och läst din blogg sn stund nu och kan inte låta bli att bli tagen, vad stark du är som skriver om eran lilla ängel. Vad orättvist livet är, eran flicka hade ju precis börjat sitt liv, varför var de reda hennes tur.. Beklagar verkligen verkligen sorgen. Kämpa på...

2010-05-29 @ 21:20:34
Postat av: Therese

Ögonen speglar mkt! På vissa människor kan man se när dom är påväg att lämna jordelivet alltså inte att dom är svårt sjuka men vissa personer som är påväg till andra sidan kan få speciella ögon precis som att dom visste, dom kan se lite klokare ut, lite mer finurliga! Sorg syns oxå tydligt. All smärta och sorg på en gång strålar ut genom dina ögon just nu! Jag funderar över en grej presis innan Lova blev sjuk skrev du mkt om Cancer i bloggen ang dina föräldrar och om sjukdomen. Och strax efter blev Lova dålig, kan du haft det på känn omedvetet. Mammor kan ju känna på sig saker ang. sina barn!! Bara en fundering. Kram!!

2010-05-29 @ 21:20:49
Postat av: Carina

Du e jättefin i din nya hårfärg, det passar dig bra.

<3 Tänker på er <3

2010-05-29 @ 21:22:18
Postat av: Margareta

Anna-Maria, du är så söt och fin som du är,men du är jätte fin i ljust hår också,sorgen och saknaden ser man i dina ögon.

2010-05-29 @ 21:22:26
Postat av: Margareta

Anna-Maria du är söt och fin i ljust hår också,sorgen och saknaden finns i dina ögon

2010-05-29 @ 21:25:02
Postat av: Veronica

Fina du,

visst syns det i ögonen.

Men fin i håret blev du.

Känns som hon tog en bit av mig med när hon reste,

lilla Lova som jag inte ens träffat men ändå tycker så mycket om....

2010-05-29 @ 21:27:29
Postat av: Tove

Vad fint det blev, är övertygad om att Lova också skulle gillat det, hon såg det först av alla från himlen.



Styrkekramar

2010-05-29 @ 21:33:11
Postat av: Jelena

Som Matilda skrev så syns det i dina ögon men du blev jättefin. Ta hand om varandra!

2010-05-29 @ 21:35:57
URL: http://belleles.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Fina du! Hoppas du kunde känna lite lättnad i stunden i att få komma iväg och göra något helt vanligt som att fixa håret. Kram <3

2010-05-29 @ 21:44:37
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Jill

Jätte fint!!! Men som de andra säger, sorgen syns i dina ögon:( Kan inte sluta tänka på er!! Många styrkekramar <3

2010-05-29 @ 22:05:56
Postat av: Josefine

du blev väldigt fin i håret..finner inga ord i sorgen du bär på!!!

märkligt vad livet i sig självt kan göra mot en och mot vackra barn..tyvärr får man väl adlrig svar på varför detta fruktansvärda sker men det är väl det som är frågan som vi aldrig får svar på..fyyyy för orättvisa...

Men wow vilket mirakel att Lovas vän flög iväg på samma tidpunkt..vad det betyder vet vi ej men antagligen att dom ville leka tillsammans...tror att dom lever nånstans och har det bra o slipper äntligen sjukdomen...men dom kommer ALDRIG lämna ert hjärta och själ..

usch..finns sååå många tankar kring detta hemska..

massor med kramar från Josefine

2010-05-29 @ 22:06:02
Postat av: Hannas pappa, Niklas

Hej Anna-Maria,

Jag tycker att det är härligt att du unnar dig "vanliga" saker. Jag känner igen ditt sätt att hantera situationen på samma sätt som min fru: handling; ha saker omkring sig. Detta har fungerat för henne.

Ögon ja...Jag tittar rakt in i Hannas mörkbruna ögon flera gånger varje dag...På bloggen.

Vi finns här,

Niklas

2010-05-29 @ 22:14:51
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Jeanette (Morty)

Kände knappt igen dig. Alla foton jag sett tidigare har du haft mörkt. Du passar i både mörkt och ljust.

Stor kram

2010-05-29 @ 23:10:41
Postat av: Isabella

Jag håller med dem förgående talesmännen och kvinnorna, du blev jätte fin..



Tänkter inte skriva om kommentarern som du har fått, tänker bara skriva att jag sänder dig och din man samt er lilla son en tanke och en kram ifrån mig.. Finns inget annat att skriva, en kram säger mer än tusen ord.



Så kram Anna-Maria /Isabella

2010-05-29 @ 23:23:59
Postat av: Maria

Min mamma är så stark,

det säger faktiskt alla.

Men i ensamhet om natten har

jag sett hennes tårar falla.



Under sömnlösa nätter

kommer jag tassande på tå.

Hon vet inte att jag är där

för att hjälpa henne förstå.



Lika ändlöst som strandens vågor

och hennes smärta...

Jag vakar över min starka mamma

som alltid bär mig i sitt hjärta.



Hon bär ett leende,

ett leende som hon tror döljer.

Men genom Himlens dörr

ser jag tårarna som följer



Min mamma försöker hantera döden

för att hålla mig kvar.

Men alla som känner henne vet

att det är den enda möjlighet hon har.



När jag vakar över min starka mamma...

genom Himlens öppna dörr

försöker jag förklara att änglar skyddar mig

nu så som hon gjorde förr.



Men jag vet att det inte hjälper

eller lättar bördorna hon bär.

Har du möjlighet, gör ett besök...

och visa att du håller henne kär.



Vad hon än säger...

hur hon än mår.

Min starka mamma har ett hjärta,

för alltid fullt av sår.

2010-05-29 @ 23:35:55
URL: http://anglamammaforever.blogg.se/
Postat av: amanda

åh, ja tycker iaf att du blev jätte fin.. och du ser jätte fin ut .

kram på dig!<3

2010-05-30 @ 00:12:37
URL: http://maandiee.blogg.se/
Postat av: Madde

Du blev riktigt fin i håret! :)

2010-05-30 @ 00:13:05
URL: http://madeleinekantola.blogg.se/
Postat av: Amanda<3

vad fin du blev anna-maria :) kramar till dig o familjen

2010-05-30 @ 00:41:12
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Helen

Tänker på er varenda dag..kramar från södra Sverige

2010-05-30 @ 09:19:03
Postat av: Tanya

Vad fint det blev!! Jag tycker att det är bra att du gör sådana där vanliga saker för dig själv också nu. Men hålet i din själ efter den biten som Lova tog med sig syns så obarmhärtigt väl i dina ögon. Det värker i mig. För absolut, ögonen är definitivt själens spegel.

Idag är det morsdag här i Sverige så jag hyllar dig också. Du är en stark kvinna och en fin mamma!!

2010-05-30 @ 12:31:41
URL: http://molnmamman.blogspot.com
Postat av: Frida

oooh skitsnyggt!! :D

2010-05-30 @ 15:38:06
Postat av: Matilda

Tycker du är jättefin :) Kram till er alla

2010-05-30 @ 16:01:29
URL: http://mollekindahl.blogg.se/
Postat av: Anna

Ögonen är själens spegel och jag kan se sorgen i dina ögon... Jag kan inte säga att jag vet hur ont det gör, kan bara föreställa mig...



Jag har inte förlorat ett barn, men gått igenom en mycket smärtsam förlossningsdepression och då gällde det att ta en sekund i taget... Kanske att det är så för dig just nu...



Kram från en annan mamma!

2010-05-31 @ 16:48:39
URL: http://www.imloved.se
Postat av: Jessy

Vad fint det blev ditt hår. Jag kommer inte ihåg dig om blond nånsin men kanske du var det förr i tiden?

2010-06-01 @ 08:37:25
Postat av: Bahareh

Vad vacker och fint du är, jag ser även din själ som är så stark, stolt och vacker

kram på dig vännen och din familj

2010-06-02 @ 13:57:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0