LOVA HAR FÅTT SÄLLSKAP

Under Lovas sjukdomstid träffade vi i Uppsala en flicka som hette Wera. En jämngammal liten flicka som kämpade hårt mot cancermonstret precis som Lova.
Sista tiden har jag haft mailkontakt med Weras mamma som igår kväll mailade mig att Wera snart var på väg till Lova.
Med mer tungt sinne läser jag idag det nya mailet att Wera reste inatt exakt samma klockslag som Lova gjorde klockan 00.20. Fast svensk tid.
Bara klockslaget fick oss båda att häpna. Vad finns efter det här tänker jag.


Idag är det ännu en familj som gått sönder, precis som vi. Det gör vansinnigt ont och saknaden blir bara större för varje dag. Den håller sig inte likadan, den minskar inte, den bara ökar.


Jag tänker på er, Weras föräldrar.







Kommentarer
Postat av: mikaela - mamma till miliam

hemskt att sånt ska behöva hända, men att dom båda gick bort 00.20 måste betyda något, jag vet inte vad jag tror på när de handlar om efter jordalivet men någonting måste finnas, allt kan inte bara försvinna, och det där var verkligen ett tecken för mig.



styrkekramar till dig/er

kram Mikaela

2010-05-28 @ 11:45:26
URL: http://ungmammaaa.blogg.se/
Postat av: Emma

Det går inte att förstå att detta händer. Tänker på er och Weras föräldrar.

Men klockslaget måste betyda någonting, nu leker era fina flickor tillsammans någonstans. Det måste vara så!

Jag länner er inte alls, men har läst bloggen några veckor.

Ta hand om er!

2010-05-28 @ 12:19:08
URL: http://emmaistava.blogspot.com
Postat av: Maggi

beklagar av hela mitt hjärta, lilla vännen sov gott <3

2010-05-28 @ 12:21:51
Postat av: Anna

Jävla skitcancer.

Finns inget mer att säga.

Stor kram.

2010-05-28 @ 12:59:24
URL: http://annasanatomi.blogspot.com
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

gråter :-(



Lova måste ju bara ha varit där hos henne, annars hade det inte blivit precis den tiden. De tog varandra i handen och dansade iväg, fnissandes och busandes så som småflickor gör <3



Varma tankar till Weras familj

2010-05-28 @ 13:00:19
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Sandra

2010-05-28 @ 13:19:52
Postat av: Carina

oh det går rysningar genom kroppen på en. Tankarna går även till Weras familj.

Att det ens ska behöva bli så här för barn som borde ha livet för sig.

Styrkekramar

2010-05-28 @ 13:59:22
Postat av: emma

beklagar jätte mkt till er och weras familj. Flickorna har de bra där dom är nu och slipper lida. En vacker dag är ni snart tillsammans igen

tragiskt att den dumma cansern ska ta så många liv ifrån oss. kan inte alls föreställa mig hur de känns när ens barn tags ifårn en. jag hade inte överlevt om de hade hänt min son.. barn ska få vara friska o leka ju inte ligga sjuka o vänta in döden:(

2010-05-28 @ 14:01:57
URL: http://trollbollsmamma.blogg.se/
Postat av: am

Varma tankar till Weras familj! Ledsamt förståss men samtidigt tryggt att veta att två rara änglaflickor har sällskap av varandra iväntan på att deras anhöriga en dag skall komma till dem.

2010-05-28 @ 15:25:21
Postat av: Moa

cancermonstret tar tydligen aldrig paus... vila i frid lilla wera, hoppas du och lova leker tillsammans nu.

2010-05-28 @ 15:33:56
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Maria Nilsson

Så himla stort av dig/er att tänka på någon annan mitt i detta kaos ni lever i, mitt i eran största sorg i livet. Det kan bara vara goda människor som tänker som du Anna-Maria. Jag ser upp till dig och beundrar din värme.

Jag vet att Lova är stolt över sina fina föräldrar och sin bror.



Många tankar till er.



Maria

2010-05-28 @ 16:22:32
Postat av: Titti

Vad ska man skriva.

Jag saknar just nu ord.

Tänker även på Weras familj.

Många många kramar till Er ♥ ♥

Titti

2010-05-28 @ 16:32:31
Postat av: Lotta

Stora tårar kom när jag läst din blogg. Jag är vän med Wera och hennes familj och har sedan det hände gått omkring i ett vakum. Var idag och kramade om familjen med ord att vi bla finns när de behöver hos. Vet ej med ord vad jag kan skriva till dig men din Lova verkar har varit en lika glad, gullig, omtyckt tjej som Wera var. Kram till dig fast vi ej känner varandra.

2010-05-29 @ 21:04:00
Postat av: Isabella

Så jävla hemskt att nånting sånt har hänt!

Jag kan inte säga hur det känns att förlora ett barn för dte vet jag inte.

men jag vet hur det känns att förlora någon som står en så nära, som sin bästavän..

Tänker på er!

2010-05-29 @ 21:32:20
URL: http://isabeeellaab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0