1.A ADVENT

Idag är det första advent. Och ja första ljuset i staken är tänt. Och jag har inte köpt julblommorna som skulle stå där i fönstret på var sin sida om adventsstaken. Näpp. Men jag skall... i drömmarna iallafall. Och ljusen blev gröna. Kanske främst för att vi hade en hel hög med just gröna ljus hemma.
Fast man kan ju ha grönt då det är jultider också. Grönt är ju egentligen en ganska harmonisk färg, om man väljer " rätt kulör ".
Så jag får väl passa på att önska alla mina läsare en mysig första advent.





Kommentarer
Postat av: "Bettan"

En mysig första advent till dig också !! Men va läckert det blev med gröna ljus....har aldrig tänkt på det att man kan ta andra färger dina gröna matchar ju figurerna på staken ....jättefint......

2010-11-28 @ 15:49:21
URL: http://www.metrobloggen.se/Mamma1

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0