EN FRÅGA TILL ER

En fråga till er gav gensvar, man fick glada svar så jag tycker vi kan ha en liten trevlig fråga ibland. Vi fortsätter med jultemat. Och jag tänker idag själv svara på frågan.


 

 

Mitt måste aboslut vara första julen med Lova. Lova föddes den 4 december 2003 och kändes som den finast julklappen någonsin om man kan säga så. Trots att hon hade kolik och det var kämpiga första månder med den så var det en jul man inte glömmer.
Den allra första som förälder själv.
Lova var vid julen 2003 bara 3 veckor gammal. En riktig liten nyföding med andra ord. Jag minns också utan att behöva se på foton att hon hade en lila 2 delad dress på sig och en vit body med krage under den här dagen.
Så det var nog ett av de finaste minnen så här rakt av, min första jul som mamma.

Kommentarer
Postat av: "Bettan"

Jag instämmer med dig....mitt finaste julminne va när jag fick min Sara den 19:e december 1982 på Akademiska sjukhuset och det va då på den gamla sidan allt va så mysigt med ljusstakar och julpynt....minns det som igår det va en så härlig känsla att få komma hem dagen innan jul med en liten bebis <3

2010-11-26 @ 14:09:11
URL: http://www.metrobloggen.se/Mamma1
Postat av: matilda

åå vilket fint minne. mitt minne är inte lika långt men jag gillar förra årets jul när min sambo barnens pappa kunde vara hemma o ledig hela julhelgen. och deras min när tomten kom. att få se sina barns lycka är nog det bästa som finns och det värsta måste vara att se sina barn försvinna från en. läste några fina rader som en vän skirivit på fb. delar den sista raden med dig. Saknaden är stor men minnena större.. kram

2010-11-26 @ 15:04:21
Postat av: Kia

Finaste minnet hos oss var när Simon var 3 år och pappa Leif kom från skogen över vår tomt med lykta och stor julklappssäck.När alla övriga nyfiket öppnade sina paket så smög Simon fram till tomten och gluttade lite under masken och utropade förvånat:Det är ju pappa!!Nej sa bröderna det är tomten.Simon:Han har i så fall lånat pappas kind!!!Minnen som bevaras med kärlek.Kram Kia

2010-11-26 @ 19:52:56
Postat av: Ninni

Hej!

Ja första julen med sina barn är ju alltid nåt att minnas. Den sätter sina spår så att säga.

Men på nåt sätt så har de flesta jular sin charm!

Sen minns jag ännu glasklart den lycka då jag var en liten skrutt och fick min älskade gunghäst - vilken lycka! SÅ lycklig var jag över den och minns ännu glädjen och lyckan.

2010-11-26 @ 20:12:32
URL: http://ninnih.blogspot.com
Postat av: Hannas pappa

7 jular mellan åren 2002 och 2008....Förra julen var....tom....

"massmis med"

Niklas

2010-11-26 @ 21:25:14
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Åse

Första julen med min son var inte min bästa, jag var nog fortfarande i chock då han kom 1 månad tidigt och vi låg inlagda allihop under hela julhelgen.



Jag måste nog gå tillbaka till min egen barndom för att hitta bästa julen. Kanske lite nostalgiskt då min mamma dog i cancer i augusti, därför drömmer jag mig nog tillbaka ofta i mina minnen.



Alla mina barndomsjular var underbara, nu gör jag mitt bästa för att ge min son samma minnen.

2010-11-26 @ 21:31:15
URL: http://gustie-harochnu.blogspot.com/
Postat av: Anonym

våra jular är ganska likadana och jag älskar det! Men i år är det min första jul som mamma och det ser jag sååå framemot!

2010-11-26 @ 21:51:30
Postat av: Susanna

Mitt bästa julminne är inte äldsta dotterns första jul.. utan när vi bodde i Finland så brukade morfar alltid fira med oss. Han skulle äta nån rotfruktskuber och imedatt jag var morfars tjej så åt jag dom också trots att dom smakade blää hehe.



Första julen med dottern var hon inne på en blyg period och det var jättemycket folk hemma hos oss och mormor och farmor slogs om att få hennes uppmärksamhet så det blev inte så lyckat.

2010-11-26 @ 22:19:23
URL: http://stoltkaosmamma.blogspot.com
Postat av: Eva - Kakkakaffe

En fråga till dig som inte har något med inlägget alls att göra - vilket hotell bokade ni? Läste då tidigare att det var relativt nära... Jag kommer att komma helt själv och skulle inte vilja börja ta mig några långa sträckor mitt i natten ensam i klänning och klackar... Måste börja boka så småningom ;)

2010-11-26 @ 22:48:30
URL: http://kakkakaffe.com
Postat av: Jonna

Min bästa jul var 2007... Vår underbara lilla kille var 3 månader så de var första julen med honom =) Min fantastiska bonus mamma var friskförklarad, pigg, glad å full med energi. Hela familjen hade en såå mysig julafton! Tyvärr vände allt hastigt så de blev sista julen för min "mamma". Men när jag tänker på julen 2007 blir jag varm inombords.

2010-11-27 @ 22:45:22
Postat av: Carina

Oj det var svårt, men jag tror nog det var nån av min barndomsjular, fick en docka som jag kallade Malin :)

När vi fick vår dotter så var nog den första julen den bästa men samtidgt den värsta, skulle fira jul hos Wilmas farmor, vilket vi oxå gjorde men tyvärr blev det utan farmor då hon hastigt rycktes bort från oss alla i början av december 2001.

2010-11-28 @ 18:14:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0