FREDAG=HELG

Det är fredag igen, men idag och imorgon är maken bortrest med jobbet till Helsingfors, så de åkte redan med nattfärjan igår så en natt är redan avklarad med bara sonen och jag. Det är första gången sedan Lova dog, för snart ett halvår sedan som han är borta så länge från oss och borta nattetid men första natten har avlöpt bra och han var lite vemodig då han skulle åka men jag hoppas ändå han får lite roligt då de skulle köra gocart bland annat.


Själv inväntar jag bara måndagen av förståeliga skäl. Ultraljudet! Så för mig får helgen gärna flyga fram för en gångs skull. På måndag händer det ju dessutom någonting annat roligt men det kan jag berätta om först då.
Så alla får hålla sig smånyfikna nu tillsammans med mig.



Gårdagskvällen så var vi på småbarnsimningen igen, Alvin uppskattar så att gå dit och busa de där 45 minuterna i vatten. Och ibland åker vi via graven efteråt men nu har det blivit vinter och kallt och mörkt sen på kvällen så nu far vi bara hem. Också gravbesöken blir snabbesökta nu pga kylan, och inte som i somras då man kunde vara längre stunder där själv. Vattna, byta blommor, tända ljuset, småprata, gå ett varv och titta på andras gravar, gå till Lovas igen och blåsa såpbubblor med Alvin tex.  Nu åker man dit, kollar att ljuset brinner, pratar några småord och huttrar sig därifrån. Lova älskade våren och jag ser nog också framemot den för då blir det varmare och ljusare men först får vi nog bara stå ut med vintern några månader till.








Kommentarer
Postat av: Veronica

Förstår att Lova gillade våren,då är ju gullvivorna på ggn.

Bilden med dessa blommor i hennes hand har etsat sig fast på min näthinna. Finaste LOva..

2010-11-12 @ 09:50:37
Postat av: Kia

Härligt A-M att du ska berätta ngt roligt för oss i din blogg.Vi väntar med spänning,vi behöver lite roligt i allt elände.Hoppas att helgen förblir bra för dej och Alvin nu när ni får rå om varandra medans maken är bortrest.Kram Kia

2010-11-12 @ 09:55:45
Postat av: Hannas pappa

Hoppas att helgen blir bra för er på vitt skilda håll! Måndag...vi väntar...

"Massmis med"

Niklas

2010-11-12 @ 20:07:10
Postat av: Becca

Trillade in på din blogg via en slump :)

Allt bra med dej denna fredag kväll? =)

2010-11-12 @ 20:39:53
URL: http://myranstankar.blogg.se/
Postat av: Sara I

Så roligt att ni går o simmar, jag e simlärare :) Vet att du skrivit tidigare att du tyckte det var svårt att gå till badhuset för allt påminner om er prinsessa. Jag hoppas att det känns bra för dig också att gå dit...

Hoppas ni får en mysig helg och att pappa kommer hem med massa ny energi :)

KRAMAR TILL ER!!!

2010-11-12 @ 20:59:52
Postat av: Alvins simfröken Inger

Vad roligt att läsa att Alvin tycker det är skoj att simma :) Det värmer mitt simlärarhjärta! :) Jag trillade också in i din bloggvärld av en slump, eller snarare via facebook, vad skulle man göra utan facebook ;) Fortsätt blogga, och fortsätt var öppen (trots de där anonyma kommentarerna), för du hjälper nog många i samma eller liknande situationer genom din öppenhet! Vi ses på simningen! kram Inger

2010-11-13 @ 09:13:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0