FULLT PÅDRAG

Idag har det mailats, ringts, varit på ultraljud däremellan, varit på intervju, imorgon blir det telefon intervju och på onsdagen ännu en tidningsintervju.
Alla dessa samtal, frågor och annat, för att jag är med och tävlar om titeln Årets blogg 2010. Jag har så svårt att säga hur det känns, men det känns bra. Och det känns roligt och även om min blogg är av en annorlunda karaktär mot de andra som är med, med mycket känslor, sorg, motgångar hoppas jag att bloggen öppnar ögonen och hjärtat på många människor därute. Jag hade så gärna haft min Lova i livet, haft den där vanliga mamma bloggen jag hade då innan sjukdomshelvet kom in i familjen. Haft mina 20 besökare om dagen och skrivit om att steka plättar och tvätta kläder och barntrots.


Nej, min blogg är inte sådan nu, den tog en vändning och jag började skriva och skriva och anteckna och dela med mig. Åt andra som inte drabbats, åt andra som drabbats, åt alla. Förutom att jag skriver för mig själv, har många där ute fått en inblick i vår vardag. Hur överlever man sitt barn, hur kommer man vidare ur det omöjliga svarta, hur man orkar skratta igen. Det är det jag skriver om nu, och om att försöka finna tro på framtiden trots rädsla.
Om längtan. Och bitterhet, om avundsjuka. Om ALLT som rör känslor! Det är min blogg idag. Inte bara att laga mat, hitta roliga vitsar, visa allt man hittat i klädväg åt sig eller barnen. Om jag funderar över min egen blogg, så tror jag att det är ett annat djup i den än många andras överlag, över flera tusentals andras som skriver om sådant jag gärna kanske också hade föredragit att dela med mig utav.


När jag sätter mig och skriver så tänker jag, oftast, inte alltid men ofta på hur orden och texten läses av läsaren. Hur den upplever min text, vårat liv, mitt liv och mina tankar och känslor. Jag vill att man skall kunna skratta, gråta, tänka och känna när man besöker min blogg. Huruvida det har lyckats så tror jag ganska bra. Många är de som bett mig fortsätta skriva, för just min öppenhets skull. För att texterna har ett djup men är lätta att ta till sig. Att känna med.


Därute bland de andra nominerade finns starka kandidater i kategorin Årets blogg 2010. Men även om jag inte vinner vet jag att jag kommit långt på vägen med mitt skrivande. Att det verkligen nått ut till folket. Och bara det är härligt. Stort. Att någon vill läsa mina texter, läsa om mina tankar, om känslorna och allt som rör livet här och nu. Om livet som Änglamamma och nästans alla dess tankar och känslor.


Ps. Nu finns det direktlänk i menyn till höger, om man vill rösta. Bara att klicka på bilden. Tack till alla som röstar på mig och min blogg.



Någonstans, i sin himmel, sitter min Änglaflicka och tittar ner och ler, ler, ler.

Kommentarer
Postat av: Ylva

Nu har jag röstat. Hoppas du vinner. :D

2010-11-15 @ 17:25:15
URL: http://lejisi.se
Postat av: Natalie ss Rantanen

Klart, jag röstar på dig faster! <3

2010-11-15 @ 17:29:00
URL: http://nataliessrantanen.blogg.se/
Postat av: yvonne

som jagtidigare sagt du har en otrolig förmåga att uttrycka dej beröra människor på djupet

jag är glad för din skull att du hör till de"utvalda" och jag tycker du en dag skall ge ut en bok den kan hjälpa både andra drabbade anhöriga samt vänner bekanta som står bredvid

lycka till o skönt att det finns både små o stora glädjeämnen i ditt liv trots allt jobbigt

2010-11-15 @ 17:41:20
Postat av: Virrpannan

Röstat och jag hoppas du vinner också!!!!

2010-11-15 @ 17:57:30
URL: http://www.virrpanna.com
Postat av: Marija Kulas

Följer din blogg daglige.Klart att du skall vinna.Önskar er all lycka i framtiden.Det är ni värda.Tack att du delar med dig dina tankar.Du är fantastisk och familj din

2010-11-15 @ 20:56:51
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Ska självklart rösta på dig! Tycker att du är stark som kan dela med dig av dina känslor. Att kunna skriva om den störta mardröm man kan vara med om...

Kramar

2010-11-15 @ 22:29:44
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: kisimyran

Har inte hittat till din blogg tidigare men åh. Åh vad jag ska krama mina barn ikväll. Jag beklagar din oerhörda sorg och önskar dig all lycka nu, det finns inte alls rätt ord för vad jag vill säga så jag säger bara

Kram

2010-11-16 @ 14:00:48
URL: http://kisimyran.ratata.fi
Postat av: Jenny

Jag har oxå röstat på dig. Följer din blogg varje dag. Och den berör mig djupt. Kram

2010-11-16 @ 21:45:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0