PÅ WEBBEN

För er som inte kan ratta in radiokanalen och höra reprisen med intervjun jag gjorde på onsdag så kan istället lyssna på följande adress: x3m.yle.fi från och med imorgon fick jag veta.


Den här skylten har jag visat förut men det är länge länge sedan, då Lova just började åka till Akademiska. Jag vet att jag sa till min man att det både såg och lät så hemskt, blod och tumörsjukdomar. Veckan efter var det vår tur att åka till den våningen, då var Lova utredd på barn neruon för den gången. Hon hade blivit en barncancerpatient
" på riktigt ".  Ibland tänker jag att vilka barn är kvar där, vilka är färdigbehandlade med gott resultat, vilka har fått återfall och vilka har hunnit förlora sin kamp. Där såg man barn i alla åldrar, bebisar, små barn, skolbarn, ungdomar.
Alla kämpande på sitt vis, med sin historia. Och många av dem minns man, man glömmer dem inte.




Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Usch.. vilken gräslig skylt. Jag kom också ihåg att jag såg "den" när mitt lilla barnbarn föddes 12 veckor för tidigt (31 januari 2010) i Uppsala.Jag läste din blogg redan då. Att jag tänkte på er och Lova som då var bara någon trappa upp (eller om det var ner)

För oss slutade sjukhusvistelsen bra,blev kvar i 6 veckor på neonantalavdelningen, sen fick min dotter och hennes sambo lämna sjukhuset med sin älskade lilla dotter. För er blev det ett annat slut..... :(

2010-11-22 @ 22:49:42
Postat av: Tina

Har oxå bild på den skylten.:P

Nu när jag var sist till Akkis, var det otrloigt många i Li´s ålder.. sen tonåringar..

Så var de int för tre månader.. suck vad det kan ändra snabbt..

Men du är stark! gillar de..;) Kramar!

2010-11-23 @ 06:30:44
URL: http://www.twopeople2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0