RUDOLF OCH PELARGONEN

Jag har en liten Rudolf hemma. Fast inte riktigt med röd mule ännu. Alvin har blivit förkyld. Det är första förkylningen sedan i våras åtminstone. Så nu hostar han och snörvlar och hade tungt i natt så det blir en vända via apoteket och införskaffa nässpray åt honom under dagen.


Och pelargonen jag fick i morsdagspresent är inne på sin andra blomning nu. Pelargon måste vara en blomma som är lätt att sköta och inte bara dör bort omdelbart. Dessutom är jag tant nog att tycka dom är vackra och så finns de ju i en hel del olika nyanser. Dessutom kan man typ ha dem inne och ute, ha dom att vintervila osv osv, jag har dock haft mina inne främst fast denna var nog ute i somras en vända, men annars får den vara i fönstret som en året runt blomma.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0