SNART SEX MÅNADER

Snart har det gått sex månader, ett halvår sedan Lova dog, rycktes ifrån oss, som cancermonsret vann och tog henne ifrån oss. Från denna plats med trygghet och värme och kärlek.
Kärleken fortsätter och minnena fortsätter och livet måste fortsätta. Vi kämpar på. Vi saknar dig gumman. Du är och förblir alltid vår lilla fina tjej. Och det är svårt och tänka sig dig större än 6,5-7 år. Undrar om man någonsin kan föreställa sig dig, blir 10, 13, 15 och 18 osv. Det är svårt men vi kommer alltid att försöka tänka så, men det finns stunder som kommer att ta ont, din födelsedag, då skolorna har julfester, olika lov som andra barn får, skolavslutningen med Den blomstertid nu kommer, den skulle du ha älskat att sjunga. Du som älskade sommarsånger.


Att inte få se dig bli tonåring, och få din första pojkvän, ( om du nu skulle gillat pojkar, en del tycker ju om flickor och det är det inget fel med heller men jag tror du skulle tyckt om pojkar för du hade ju en favorit i parken ) att inte få sig gå ut skolan, kanske ta studenten längre fram. Ja allt möjligt sådant som andra föräldrar förmodligen får uppleva. Vi får inte bli mormor och morfar, åt dina eventuella barn eller se dig kanske stå brud i en eventuell kyrka. Sådana små självklarheter för många. Hos oss slutade livet med dig, den 22 maj och de få minnen vi hann skapa, vackra och fina vill vi inte att någon skall ta ifrån oss. Fast jag med min vanliga tur i allting får väl någon demenssjukdom. Men dig Lova, dig skall jag aldrig glömma att du var och ÄR min dotter. Om någon frågar hur många barn jag har kommer jag alltid att räkna in dig, i allting. Oavsett om du är någon annastans. Mamma älskar dig, pappa älskar dig och lillebror med. Vi saknar dig, massor, mer än mest. Alltid.




Kommentarer
Postat av: Malin

usch vad ledsen man blir :( lilla lova...

2010-11-13 @ 15:58:48
URL: http://halohaa.blogg.se/
Postat av: yvonne

så oerhört smärtsamt



ja lova kommer alltid att vara din dotter o saknaden kommer alltid att finnas

kram o kraft till dej

2010-11-13 @ 16:17:30
Postat av: Agneta P

Vill bara gratulera, så kul att Lova och Alvin ska få ett syskon!

Att det är tragiskt att Lova inte får uppleva det är ju bara förnamnet, men hoppas ändå att Ni alla i hela familjen ska hitta Er egen väg att glädjas åt Alvin, det nya barnet och samtidigt låta minnet av Lova ha sin självklara plats.

Massor av kramar från Skåne

2010-11-13 @ 17:25:26
Postat av: Linda

Åh vad fint skrivet! Tårarna rinner ner för mina kinder. Kärleken bara strålar ut från detta inlägg. Så underbart och fruktansvärt på samma gång.

2010-11-13 @ 18:00:40
URL: http://buslarson.blogg.se/
Postat av: Sara I

Jag önskar av hela mitt hjärta att allt vore annorlunda för er!! Jag tänker på er så ofta, Lova var verkligen ett vackert barn, såå söt på alla foton. Denna hemska sjukdom... ja vad skriver man mer?? Jag tänker på er o känner med er. Stackars er o stackars Lova.

Varmaste Kramar Sara

PS: Du skriver jätte fint A-M

2010-11-13 @ 21:11:28
Postat av: Hannas pappa

Vi kommer alltid att undra A-M...leva i för alltid obesvarad ovisshet...Och DRÖMMA!



"Massmis med"

Niklas

2010-11-13 @ 22:06:06
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Alexandra

Jag förstår det. Hon kommer alltid att finnas där för er förstås!! Hoppas att ni kan njuta av den nya lilla bebisen trots sorgen i hjärtat. De kommer naturligtvis ha olika ställen i hjärtat ;) Kram på er

2010-11-14 @ 07:44:25
URL: http://whattowear.blogg.se/
Postat av: Veronica

Gråter..

Orden du skriver,

träffar rakt i hjärtat.

Hon är så fin på kortet Lova.

Skitcancer.... :(

2010-11-14 @ 08:44:42
Postat av: Jennie

Du skriver så fint om eran lilla Lova... tårarna rinner på mina kinder. Så fruktansvärt att sånt här får hända...så orättvist. Vi har själva en tjej som fyller 6 år i december, en pojke på 2½ och vi väntar också en liten trea i slutet på april. Stort grattis till den lille i magen. Massa kramar från Jennie, en trogen läsare.

2010-11-14 @ 09:23:54
URL: http://alskarforalltid.blogspot.com
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Fina lilla Lova. Livet kan vara så orättvist...

Kramar!

2010-11-14 @ 22:25:17
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Hannah

Sitter här på jobbet och gråter då jag läser detta.

2010-11-16 @ 11:56:32
URL: http://hemmahannah.papper.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0