JAG AVSKYR

Jag avskyr är egentligen ett milt ord, jag hatar om jag får vara ordagrann och ärlig, att när jag vill berätta om Lova så kan jag nu bara berätta om " när Lova levde ". Det är så äckligt, absurt, stinkande, hjärt - utslitande, fel, hemskt och vidrigt.
När andra pratar om sina äldre barn kan de berätta om nutid alltsom oftast medans jag får stanna kvar vid då-tid.
Vid minnen som vi hade då, förut.
Lova brukade, vi gjorde, vi tänkte. Allt i dåtid. Men jag vill ha NUtid med henne. Inget bara dåtid. Inte bara minnen. Jag ( Vi ) ville skapa mer minnen, uppleva henne mer ännu. Vill vill vill! Jag kommer att fortsätta villa resten av mitt liv, så är det bara, i mer eller mindre påtagliga skalor.
Ju mer tiden går, ju större blir saknaden och längtan även om vi försöker hantera den, så är den ALLTID där.
Så visst är jag glad åt tiden vi fick men det gör så ont i hjärteroten att bara kunna berätta om då.





Lova plockade ofta blommor åt mamma. Och dessa fick jag av henne på Valborgsmässoafton 2009.
Då, innan cancermonstret valde henne.

Kommentarer
Postat av: Hannas pappa

Minnena är allt vi har kvar - DE kan ingen ta ifrån oss A-M....

Vi kommer aldrig att kunna förstå...

"Massmis med"

Niklas

2010-10-30 @ 16:37:38
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: yvonne

det måste vara svårt, det ryser i mej när jag tänker på vad ni gått/går igenom

många många kramar till dej

2010-10-30 @ 17:29:41
Postat av: Linda

Jag förstår att det måste kännas jättejobbigt att bara prata minnen när det gäller sitt BARN! :-( Önskar så att det fanns något man kunde göra för att utrota cancerskiten!



Styrkekramar till er!! Jag har just tänt en massa ljus här... och de brinner för er lilla Lova! <3



Kram!!

2010-10-30 @ 18:51:55
URL: http://lindaskriver.blogspot.com
Postat av: Camilla

Ja det är så orättvist!

Finns inga ord...

kram till hela dina familj

2010-10-30 @ 19:42:56
URL: http://cacemillas.blogg.se/
Postat av: Veronica

Önskar att Lova fått en nutid tills.med sin familj:(

2010-10-31 @ 08:35:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0