LITEN KORT UPPDAT.

Skriver bara lite kort eftersom vi åker bort idag på eftermiddag. Vi skall ju åka till Sverige, till Södertälje på begravning utav min bror. Många skulle väl vara korrekta och skriva halvbror men jag har aldrig gjort skillnad på hel och halv även om vi inte vuxit upp tillsammans då åldern skiljer sig markant. Han var född 1963 och jag 1979. Så jag tänkte bara säga att vi åker idag, kommer hem med sista färjan på torsdagen så antagligen skriver jag sedan först på fredag igen då jag har lite annat att tänka på nu innan resan och jag lämnar mini lappisen hemma denna gång.


Idag skall jag hinna via blomsteraffären och köpa blommor till begravningen, packa det allra sista, se om Alvin inte hinner vila en stund innan resan vilket vore bra, men han börjar bli större och vilar sällan dag nu mera.
Maken skulle sluta redan vid lunch och hinna via frisören och allt sånt smått. Så det är med blandade känslor vi skall åka båten idag och jag är helt vilse i Södertälje då det är faktiskt 11 år sedan jag besökte den staden sist.
Min bror är alltid den som kommit till Åland 1 eller 2 gånger om året då han hade sina rötter här, mamma, syskon och annan släkt.


Avrundar med lite gamla bilder att titta på medan vi är borta.



 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Pia

Jag beklagar sorgen <3

Hoppas ni får en bra resa iaf!!

Kram Pia.

2010-10-13 @ 08:14:02
Postat av: Tina

Så fiina bilder.. började nästan gråta.. iaf några tårar kom.. hm.. Hoppas allt går bra i swe.. Ha d bra!

MAssa kramar från Li o mig..:)

2010-10-13 @ 08:17:56
URL: http://www.twopeople2.blogspot.com
Postat av: gertie

Jag hoppas ni får en så bra resa som det nu går efter omständigheterna. Kitty har två halvsyskon, men vi säger också bara syster. Vi har heller aldrig gjort skillnad på hel och halvsyskon. Kramar

2010-10-13 @ 08:20:31
URL: http://kittyhansens.blogg.se/
Postat av: Tina

Jag följer din blogg och känner igen din smärta i en vän till mig som förlorade sin son då han var fyra år till ett cancermonster som satt i hans huvud. Lova verkar ha varit /vara en fantastisk liten tjej! Det bara lyser lycka och kärlek från henne på korten. Jag har själv en dotter och en son, precis som du hade /har och det smärtar så oerhört då jag försöker tänka mig in i din situation. Du ska veta att ert tragiska öde har fått mig att uppskatta varje sekund jag får med mina barn lite extra mycket. Många säger att det finns en mening med allt. Det finns ingen mening med ett barns död men det finns en TYDLIG mening med varje barns liv, hur kort det är än. Många kramar till dig, en mamma, från en annan mamma.

2010-10-13 @ 10:48:12
URL: http://www.troll.bloggagratis.se
Postat av: Kia

Hoppas att du och resten av familjen klarar resan till Sverige så bra ni kan.Simon var också halvbror till dom äldre bröderna,något vi aldrig känt som annorlunda.Dom har ju alltid haft samma hem.Kram Kia

2010-10-13 @ 11:41:42
Postat av: Anna Haapala Silfver

Efter att varit urdålig på att själv läsa bloggar har jag nu tagit mig i kragen och läst din blogg. Tack för dina fina ord i min blogg lite då och då!

Det du går igenom är varje förälders värsta mardröm och det ligger tyvärr nära till hands att känna igen sig när man själv har en barn med hjärntumör.

Starka, fina du, JAG beundrar DIG!

Stor Kram /// Anna

2010-10-13 @ 14:18:37
URL: http://utrotaklumpen.com/
Postat av: Hanna

Härliga bilder.

2010-10-13 @ 15:35:14
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Matilda

Glad att du öppna bloggen igen, Vill tacka dig så hemskt mycket.

Stora kramar <3

2010-10-13 @ 20:00:53
URL: http://mollekindahl.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag har läst din blogg nusomdå, har själv två döttrar och känner din smärta ända in i benmärgen och gråter varje gång över att ett så vackert och underbart barn gick förlorat. Gråter över er sorg. Kan bara tänka mig den smärta en sådan förlust plockar fram vet hur hårt jag tagit andra närståendes död. Jag tycker du är en modig och tapper kvinna och sänder er många vackra tankar.



Plus att jag nominerade din blogg för bloggpriset, din blogg är så äkta och så vacker att den förtjänar det.



2010-10-13 @ 23:15:08
URL: http://mammamalin.papper.fi
Postat av: Jessica

Vad du måste vara stark!

Jättefin blogg verkligen.

2010-10-13 @ 23:54:31
URL: http://jesste.blogg.se/
Postat av: RED

Hoppas att resan blir ok trots allt. Ta väl hand om er! Jättefina bilder :)



Kramar



Alvins mamma Maggan

2010-10-14 @ 09:55:38
Postat av: camilla

Hej!

Jättefina bilder!

Tänker på Er idag. Hoppas allt går bra.



Kramar Camilla

2010-10-14 @ 10:57:24
Postat av: Carina

Hoppas resan går bra med tanke på väder och vind men även med tanke på era omständigheter.

Styrkekramar

2010-10-14 @ 15:49:28
Postat av: Alexandra

Hon är så fin, lilla Lova ♥

2010-10-15 @ 08:51:19
URL: http://whattowear.blogg.se/
Postat av: Hanna (men inte samma som ovan)

Hej,

Jag följde din blogg dagligen under Moas sista månader och jag har tänkt på dig/er så ofta, ja varje dag. Är glad eller vad man nu skall säga att få ta del av din och din familjs liv igen.

Så fina bilder på er familj. Det gör ont i hjärtat när jag tänker på er och det ni kämpar med varje dag.

Hoppas resan blir så fin och bra som det kan bli, och jag beklagar verkligen din stora sorg.

Kramar Hanna, en mamma och medmänniska som också levt nära cancern.

2010-10-15 @ 09:50:10
Postat av: Trollmamman Lowa

Helt ljuvliga bilder på er alla och tack för att du skriver igen. Kram

2010-10-16 @ 08:14:53
URL: http://trollmammanlowa.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0