SAMTAL MED EN EKORRE

Igår var jag och sonen ute och gick och bara ett femtiotal meter från huset genar en ekorre över den lilla vägen vi tar. Upp i en björk far den och sätter sig på en gren, och fast träden står tätt med tall och björk stannar den på sin gren i björken och sätter sig och tittar ned på oss, och vi tittar på den en liten stund och småpratar med den där den sitter och lyssnar utan att flytta sig vidare. Mörktbrunorange med yvig svans och små tassar och svart ögon blickar den ner tillbaka på oss.


Det är ganska fint att bo nära naturen då man möter de allehanda skogens djur. Fast den där " stora vägen ", Getavägen hade gärna fått grävas av för det stör sig på både jag och min man på fast vi bott här i 6.5 år så lär man sig inte med de där bilarna som åker tidiga morgnar, eftermiddag och tidiga kvällar. När det är vinter däpar snön lite men nu burrar det ordentligt och då har jag faktiskt bott i stan i tonåren, nästans i rondellen dessutom. Jag måste varit döv på den tiden. Oberörd av det mesta som de flesta när man är 16,17,18, lever mer för dagen och i sin tonårsvärld. Om det inte vore för att att vi vill ha alla minnen kvar, alla platser runtom där Lova vuxit upp finns och andas henne kunde vi likabra bo långt ute i trollskogen hela familjen. Det skulle vara skönt, bara lugn och ro och sinnesfrid från allt billjud, stress och hekt.

Kommentarer
Postat av: gertie

Naturen är härlig. Att bo på landet och bara få vara.

Det är en önskedröm. Jag går en tur i våran lilla skog varje dag. Då får jag känna sinnesro för en stund.

Ekorrar är så fina. Ha en bra dag

2010-10-05 @ 08:09:04
URL: http://kittyhansens.blogg.se/
Postat av: Annika

Vad roligt att du öppnat bloggen för alla igen !

2010-10-05 @ 10:18:40
Postat av: Hannas pappa

Trollskogen - låter lockande!

"massmis med"

Niklas

2010-10-05 @ 15:01:44
Postat av: yvonne

som tonåring är man döv och blind, som tur ändras man när man blir äldre

kul med ekorrar, har knappt sett såna sen jag flyttat till ön

2010-10-05 @ 17:20:14
Postat av: Camilla

Oj så kul att jag får läsa igen. Hann inte med på att du låste sist så jag kunde inte fråga efter om jag fick fortsätta läsa. Din blogg hjälper mig ortoligt mycket och jag hoppas att jag får fortsätta läsa om du låser bloggen igen. Skickar massa styrkekramar till er!

2010-10-05 @ 19:13:16
URL: http://mammamillan.bloggagratis.se
Postat av: Lena

Der var du ja, skjønner at du ville låse bloggen en stund. Håper inderlig at du slipper dumme tilbakemeldinger nå!!!!!!!

Skal lese meg ikapp her inne, men håper dere har det så bra som mulig er!!



Styrkeklem fra meg

2010-10-05 @ 21:41:12
URL: http://www.maelca.com
Postat av: RED

Ja, ett litet besök från Lova tror jag att ekorren ville förmedla :)

Så underbart att leva nära naturen, det gör vi med! Lungt, vackert och fridfullt...



Kram Alvins mamma

2010-10-06 @ 11:02:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0