BLOMSTERDEKORATION

Jag köpte ju lite höstblommor till Lova igår. ljung, prydnadskål och sedan en växt jag inte ens vet vad det var men den tål kyla ner till 15 minusgrader så den tänkte jag att också blir bra.
Jag satte ett ljus i korgen där prydnadskålet stod men det kom jag på efter jag fotade, det är också silverek i den men jag tyckte de var lite sladdriga de där silverekarna men de brukar vara hållbara ju. En nalle på pinne köpte jag också men pinnen var så lång så jag fick bryta den och korgen som ser ut som en cykel minns jag inte riktigt var den kommer ifrån men vi har haft den väldigt länge.




Lila ljung som fick plats där i krukan med silvergirlangerna som redan fanns där.



Den tåliga gröna växten, vad den nu kan tänkas heta men kanske någon känner till den eller hittar sig en likadan. Riktig fint grön färg som passar ihop med tex ljung eller annat tyckte jag. Lite buskig nästans och rund.




Där i ena korgen satt jag ett gravljus sedan. Senare på kvällen läser jag att turkos är decemberföddas månadssten.
Det hade jag ingen aning om ens.



Nalleblompinnen.

Förut köpte jag en järnek, jag tänkte plantera den hemma men sen blev jag och grubbla då den ger giftiga bär jag inbillade mig att Alvin skulle äta dom. Men jag vet ju att han inte gör det, det trädet gav vi bort sedan så nu får jag lust att köpa en ny till Lovas minne just för att järnek är decemberföddas " blomma " liksom julros.


Jag skall försöka ta bilder hos Lova också så ni får se allt på plats.

Kommentarer
Postat av: RED

Åh verkligen jätte jättefint. Va duktig du är. Ibland är det nog meningen på något sätt att det ska bli helt rätt som med de turkosa stenarna. Man gör vad man kan, när det inte är som tänkt. Kramar Alvins mamma

2010-09-09 @ 16:27:50
Postat av: Maria

Järnek vet jag inte vad det är för växt men låter som ngt jag kan sätta också kanske då anthony föddes i december...Underbart vackert du gjort...

Många många kramar....

2010-09-09 @ 16:40:26
URL: http://anglamammaforever.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Ja ta gärna bilder. Vad fint du gör det till lilla Lova :) Kramar

2010-09-09 @ 18:01:09
URL: http://whattowear.blogg.se/
Postat av: Kia

Vad fint du har gjort hos Lova.Ska snart göra iordning hos Simon också.Det är faktiskt fortfarande fint.Simon älskade den färgade ljungen så det blir blå och grön eller orange blandat.Hittade så vackra små plåthinkar i klarblå färg med vita moln på,samma blå som jag lackerade en gravlykta i.Så dystert med dom svarta lyktorna.Simon var så färgglad så nu lyser en lime grön lykta och den blå.Visst är det sjukt att behöva ha detta absolut onödiga bekymmer......hur man ska ordna vid sitt barns grav!!!!Kram Kia

2010-09-09 @ 18:30:21
Postat av: änglamamman

Sååå fint. Styrkekramar.

2010-09-09 @ 21:05:49
URL: http://www.nglarfinns.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0