DE DÄR FASERNA

De där sorgefaserna. Jag känner att jag trampar runt runt och kommer inte egentligen någon vidare vart. Saknaden är ständigt närvarande och allt där runt om det.
Sorg är ojämförbart men kan inte låta bli att undra hur Anna som bloggar på Annas anatomi lyckas. Hon verkar verkligen funnit nyorienteringsfasen. Hon orkar så mycket hon virkar, säljer det virkade, hon går skrivarkurser och planterar om en massa och lever verkligen fullt ut fast det inte gått så lång tid sedan hon blev änglamamma. Och njuter av livet.


Jag skulle vilja känna som henne ibland men oftast är det svårt. Jag är glad om jag orkar diska, kamma håret och laga lite mat så att vi får något i magen. Annars går dagarna sin stilla lunk och vi saknar, saknar och längtar.
Lova vill ju att vi skall leva fullt ut men ändå är det så svår, det är oerhört svårt. Att bara leva och njuta av livet.
Egentligen känner jag mig som en maskin. En maskin som bara går och går som ett urverk eller något.
Ibland kan jag tänka tanken att det eller det borde man göra men oftast stannar det där vid tanken.
Och desperat lyssnar jag inom mig själv för att förnimma Lovas röst, hennes skratt och tindrande blåa ögon.
Hur hon luktade och hur hon var. Och likadant är det för min man.
Kämpa kämpa och var stark säger många. Men vad tusans är det inte vi gör alla dagar, hela tiden, minut för minut.
För det är det enda vi kan göra, och det vi måste göra, för Alvins skull.

Kommentarer
Postat av: änglamamman

JA, ett steg framåt och två bakåt känns det för mig.

Styrkekramar.

2010-09-29 @ 13:17:35
URL: http://www.nglarfinns.blogspot.com
Postat av: Hannas pappa

Vem sa att livet var enkelt och friktionsfritt...Friktionen i våra liv övergick tyvärr i oframkomlig väg...

Tänker på er A-M,

"Massmis med"

Niklas

2010-09-29 @ 19:42:31
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: yvonne

kram

det gör ont jag blir kall och ryser

Blott en dag ett ögonblick i sänder

2010-10-04 @ 13:04:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0