DRÖMDE OM LOVA

I några få minuter drömde jag om Lova i natt. Hon och Alvin var tillsammans och Lova sa att vi skall väcka pappa nu. Så gick dom tillsammans till pappa för att göra det.
Lova såg ut ungefär som hon gjorde som frisk, kanske en aningens längre och lite smalare och axellångt blondt hår.
Åh om det hade varit sant. Det hade varit helt fantastiskt underbart. Jag saknar henne enormt vansinnigt mycket.


Idag var jag och Alvin till sjukhuset, barnavdelningen. Att komma dit gav en våg av känslor som rusade genom min hjärna, och mina ådror. Minnen. Bekanta ansikten. Alvin var som hemma. Vi träffade barnläkaren för en kontroll.  Motoriskt, syn, osv. OK. stämplad. Alvin kommer också fortsättningsvis att kollas upp närmare om vi vill med MR.
För att hjälpa oss och kanske stilla oron. Nu så upptäcktes ju inte Lovas aggressiva sort. Men de vill för vår skull.
Och enligt något protokoll i USA är vi berättiga till det sa läkaren. Om man har befogenhet till det och han ansåg vårt fall så unikt att han sa att vi hade absolut det, för annars var det inget de gör för syskon. Dock är risken minimal sa han att det här händer igen för Lovas fall fanns knappt beskrivet eller statistik över. Unikt med andra ord. Och enorm otur.


Det kändes bra att träffa honom. Han ropade inte bara in oss och gick lös på Alvin utan han kom in, avläste min reaktion en stund innan han gav en låååång varm kram och lite försiktigt frågade hur jag kände mig att vara där igen.

Kvällen ikväll spenderades i goda vänners lag, på Partylite party. Något med ljus. Dyra var dom och jag beställde såklart. Jag tänkte på Lova förståss då jag eldar upp en massa ljus här, värmeljusen brinner ut på löpande band.
Sedan for jag en snabbis via den  skymningsmörka kyrkogården. Tände ljus i Lovas lykta. Där brann förvisso 4 ljus redan och ett batteridrivet. Men ett till fick hon ju rum med.

Ja det var min dag, och kväll det.

Kommentarer
Postat av: Maria

ska oxå införskaffa partylite ljus för de eju iallafall bra...i längden lönar de sig...även om de är dyrare....Har hitills inte hittat några bra batteridrivna batt som funkar ett tag eller lyser överhuvudtaget, vart köper du dina?

Kram

2010-09-21 @ 22:07:29
URL: http://anglamammaforever.blogg.se/
Postat av: änglamamman

Önskar att jag kunde drömma om Adriàn, vet inte varför jag inte gör det, eller kanske jag gör men kommer inte ihåg? Vill så gärna att han ska komma och hälsa på i mina drömmar. Styrkekramar.

2010-09-21 @ 22:42:41
URL: http://www.nglarfinns.blogspot.com
Postat av: gertie

Så skönt att få drömma något så fint. Det är ju lite som att hon kom och hälsade på. Kramar

2010-09-22 @ 09:38:43
URL: http://kittyhansens.blogg.se/
Postat av: natalie, helsingborrg, sverige

En av mina bästa vänner brukar ha Partylite-ljusparty. och har själv haft det en gång själv,



Mysigt och roligt!

2010-09-30 @ 19:23:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0