JAG VILL PROVA

Jag vill, jag vill prova öppna bloggen efter mer än 3 veckors låst blogg.  Hur det går får vi se. Vad jag skriver får vi se.
Jag har rensat bort en del som andra inte behöver veta vad jag skrivit och delat med mig utav. Vill jag så tar jag det igen. Jag vet att de som följt min blogg under de veckor som varit är vänner som förstått vart enda ett ord jag skrivit utan att döma ut mina känslor eller tankar om vare sig det ena eller det andra. Nu får jag helt enkelt bara strunta i de kommentarer som inte är välmenande nog och inte svara på dom eller publicera dom eller ge dom uppmärksamthet.
Det är bara tragiskt om en blogg som denna skall förbli stängd för att jag är känslig och tar åt mig. Men ibland är man bara trött, känslig, och lättstött. Med all rätt.  Jag får också tänka på vad jag skriver men öppen vill jag ju att bloggen skall vara då många mailat, och frågat och hållit på undrat. So here we go again.
Och ni Änglavänner, som läst bloggen, det som skrivits tidigare som jag städat bort vill jag tillsvidare att " stannar mellan oss ", tills jag känner att jag kanske tar upp det igen.

Kommentarer
Postat av: Sara med Novalie

Du kan inte låsa den igen ='( Har saknat att läsa om ert liv. Jag är en ung mamma som verkligenser upp till dig.

2010-09-29 @ 23:08:42
Postat av: Jennifer

Hej Anna-Maria, tycker det är starkt och modigt av dig att våga öppna bloggen igen efter allt som hände när den var olåst. Jag tycker verkligen om att läsa din blogg, den är inspirerande på så många sätt..

Kramar till er Alla

2010-09-30 @ 02:57:56
Postat av: Ida

Jag har tänkt på er.

2010-09-30 @ 06:49:50
URL: http://johannesgatan.blogg.se/
Postat av: Anna

hej där!

vad trevligt att du öppnat din blogg igen, du skriver så bra! Har hoppats och gått in ofta för att se om du kanske öppnat den igen så nu blev jag glad!

2010-09-30 @ 07:36:43
Postat av: Kia

Visst finns det medmänniskor som "känner" med oss änglabarnsföräldrar men dom kan ALDRIG förstå och känna vårt helvete.(Tack och lov)för något jävligare i en människas liv finns inte.Men tyvärr finns det dom därute som helt enkelt gottar sig i andras olycka.Men dessa människor är bittra och besvikna över ngt dom själva upplevt.Skönt att känna att "vi finns för varandra"vi som sitter i den värsta av värsta situationer.Krama Alvin och ha en sån bra dag det går.Kram Kia

2010-09-30 @ 08:12:19
Postat av: Anna K

Många kloka tankar i ditt inlägg. Jag har läst din blogg då och då och har blivit så tagen av det som har drabbat din familj. Att ni förlorat er älskade Lova är fruktansvärt sorgligt. Tänker ofta på er.

2010-09-30 @ 08:13:58
Postat av: Emeli - Mamma till Nathalie

Kul att du öppnat bloggen igen. Hoppas du slipper alla elaka kommentarer nu!

2010-09-30 @ 08:52:25
URL: http://emeliochnathalie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kul att du öppnat bloggen igen! Jag har ofta tänkt på er.

2010-09-30 @ 09:29:05
Postat av: m

hej

vad skönt att du öppnat bloggen igen :)Även om de finns stolpskott så ska du veta att dom som själva förlorat sina älskade barn känner att de är skönt att få läsa att man inte är ensam och att man inte är ensam om att känna hemska tankar.Känns som att när man läser din blogg är jag inte ensam om alla jobbiga känslor man känner efter förlusten av sitt barn.så tack för att du skriver igen jag tror du hjälper många i vår sits

många kramar m

2010-09-30 @ 09:32:36
Postat av: gertie

Lättstött och känslig är rätt ord. Det är så det känns. Du är modig som öppnar din blogg igen. Hoppas du slipper tråkigheter denna gång och om dom kommer kan välja bort dom och inte ta åt dig. Jag skulle tro att det beror lite på vilken dagsform man är i just i det ögonblicket. Det gäller utanför bloggen också. Någon som säger fel ord, och så är den dagen förstörd. Det är inte så lätt att svälja och ta emot utan att reagera. Kramar

2010-09-30 @ 10:14:16
URL: http://kittyhansens.blogg.se/
Postat av: Therese Garcia

Tack for att du oppnar bloggen igen. Har saknat den. Kram

2010-09-30 @ 10:22:40
Postat av: Veronica

Tack för att du delar med dig av ditt/ert liv igen,har saknat bloggen så.

För mig kändes det som att fina Lova "dog igen" när bloggen låstes och jag har gråtit av saknad men självklart accepterat/förstått det beslut du tog när du stängde den.

Vad fin hon är på kortet när hon fyllde år-skiner som solen!!!

Många kramar från mig till dig och din familj.

2010-09-30 @ 11:23:09
Postat av: camilla

Hej!

Du skriver bra, känsligt och på något vis vardagligt. Jag tror att många har lätt för att känna igen sig i dina beskrivningar av vardagsmoment. De där små sakerna som man kanske bortser ifrån och bara raskar undan för att få det gjort. Just de sakerna är du bra på att fånga och beskriva som meningsfulla. Du har mycket att ge och lära oss andra så jag tycker det är roligt att du öppnar bloggen igen.



Kramar Camilla

2010-09-30 @ 13:32:27
Postat av: Icka

Vad glad jag blev när jag såg att bloggen är öppen igen :) Har saknat den och dina kloka, mänskliga inlägg. Varma kramar från Småland <3

2010-09-30 @ 14:26:59
Postat av: Lisbeth

Hei igjen.

Det var godt å "høre" fra deg igjen, jeg har lurt veldig på hvordan det går med deg.

Takk skal du ha.

Klemmer fra en Farmor i Norge...

2010-09-30 @ 15:50:55
Postat av: Sara I

Å vad glad jag blir att du öppnat bloggen igen, har tänkt så på er!! Jag känner ju inte dig, men det känns nästan som man gör det när man följt er här.

Undrar så hur ni har det och hur ni mår??

Massa Kramar

2010-09-30 @ 16:11:50
Postat av: Hannas pappa

Anna-Maria: Din blogg, dina ord, dina tankar, ditt "skötebarn" - Som du märker (det visste du ju såklart även innan!) är det många som har saknat dina reflektioner om "det lila, det vardagliga" som så många fortfarande tar för givet...Därmed kan du hjälpa en mängd människor, vilket är fantastiakt!

Följ dina egna vibbar - ingen annans!

Idag är det bara två veckor kvar för oss innan det första tomma året utan vår enastående prinsessa är fullbordat...



"Massmis med"

Niklas

Niklas

2010-09-30 @ 17:59:25
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Nickis

Oj vad skoj att du har öppnat bloggen igen! :) Som jag har saknat den. Kram

2010-09-30 @ 19:16:46
Postat av: Anki

Glad är jag om du har upp din blogg igen, för jag har SAKNAT den. Konstigt, jag känner dig inte, men du skriver så bra. Tänkte ta bort den från favoriter, tur jag inte gjorde de :)

Kramar till dig!

2010-09-30 @ 21:41:23
Postat av: EN MÖLNBOBOS LIV - MELVINS MAMMA

Hoppas du känner att du kan ha den upplåst utan att få massa dumma kommentarer...



2010-09-30 @ 22:00:07
URL: http://www.annakarlsson.se/blogg/
Postat av: Elin

Det måste väl ändå anses som fullt normalt att reagera som du gjort, efter en sån tragedi som ni gått och går igenom.

Inte lätt att bara vifta bort de mindre intelligenta människorna som inte har förmågan att tänka längre än till sin egen nästipp!



Du har din styrka inom dig, i hjärtat där Lova finns

Kram

2010-09-30 @ 22:17:29
URL: http://paraflaxdrinken.blogg.se/
Postat av: Harrieth

Du hann bli en del av min vardag under den tid jag följt dig så saknaden har varit STOR.

Blev därför otroligt glad när du öppnade din blogg igen.

Nu önskar jag bara att allt ska "gå bra" så att du kan fortsätta att blogga!

Önskar hela familje allt gott!

Kramar

2010-10-01 @ 09:21:41
Postat av: RED

Jag hoppas hoppas hoppas verkligen att du får lov att slippa massa dumma kommentarer och elakheter. Det är din fantastiska blogg och du skriver för din/er skull, och du delar med dig av dina tankar och känslor till oss andra som får lov att läsa dem. Men det är ditt, och ingen annan har rätt att kritisera det. Många kramar

Alvins mamma Maggan

2010-10-01 @ 09:47:01
Postat av: Johanna

Jag blev jätteglad nu när jag upptäckte att Din blogg inte är låst längre.

Jag har verkligen saknat Dig & att få läsa om Ditt liv.

Jag har dagligen tänkt på Er.

Tack för att Du öppnade bloggen, den betyder mycket för mig!

2010-10-01 @ 23:02:42
Postat av: wanna

Oj vad glad jag blir för att bloggen är öppen igen! Otaliga är de gånger jag har provat komma in på din blogg medan den varit låst.

Det känns som ett kärt återseende med en vän, att få läsa din blogg igen!



Kram!



2010-10-02 @ 11:06:45
Postat av: Sussie

Så glad jag är att bloggen är öppen igen! =)

Jag har tittat in många gånger och fått en inloggningsruta.

Kram

/Sussie

2010-10-02 @ 14:30:21
Postat av: Miriam

Jag är glad att du öppnat igen. Verkligen.

Många styrkekramar!

2010-10-02 @ 16:43:02
URL: http://www.meramiriam.se/
Postat av: Johanna

Vad jag saknat er blogg! Blev så glad ikväll så jag upptäckte att du öppnat den igen. Jag hoppas att du härefter slipper de onödiga & sårande kommentarer som folk valde att lägga in här.



Många varma kramar!

2010-10-02 @ 21:04:23
URL: http://strandbyudd.blogspot..com
Postat av: sofie

Ååå jag vart så glad när jag såg du öppnat bloggen igen. Har gått in varje dag och insett att den fortfarande är låst. Din blogg inspirerar mig, din blogg väcker viktiga tankar kring barncancerfonden! Hoppas verkligen du får fortsätta blogga öppet!



Kramar till Er!

2010-10-02 @ 23:02:33
URL: http://molntuss.bloggie.se
Postat av: Lena

Hej! Vad roligt att du öppnat bloggen igen. Jag har saknat att läsa den och jag har tänkt mycket på er! Kramar

2010-10-03 @ 17:56:38
Postat av: Camilla

glad att se att du är tillbaka, kramar <3

2010-10-03 @ 19:21:51
Postat av: Siw

Tack för att du öppnat bloggen igen, har saknat dig och dina texter. Hoppas alla surpuppor och överkritiska människor helt enkelt håller sig borta från bloggen och låter dig sörja på ditt vis!!! Kram och styrka!

2010-10-04 @ 08:02:47
Postat av: Celinda från mammapappa

Jag har saknat dig,skönt att se att du är tillbaka!Hoppas du ska slippa onödiga påhopp i framtiden.Kram

2010-10-04 @ 19:19:16
Postat av: Carina

Åh va underbart när jag fick se att det gick att läsa igen, har saknat din blogg så Anna-Maria!!!

<3 Kramar!!!

2010-10-06 @ 15:44:57
Postat av: Sara med 2 barn

Åååå vad glad jag blir, jag har saknat din blogg och att få läsa alla fina minnen av Lova som du skriver om.

Kramar

2010-10-06 @ 21:31:53
Postat av: Karin

Har tänkt mycket på er och blev glad att du öppnat bloggen igen så jag får läsa dina tänkvärda ord och höra hur ni har det!



många kramar /Karin

2010-10-08 @ 21:35:32
Postat av: michaela

Har saknat dina vackra ord om din fina dotter och familj.Tack att du öppnade bloggen igen!

2010-10-09 @ 17:19:52
Postat av: Satunnainen kulkija

Fint att det går att läsa din blogg igen. Jag har följt den över ett år men kommenterat sällan, inte ens med regelbundet namn.



Har full försåelse för att du stängde bloggen. Blev glad när du valde att öppna den igen.



Allt väl för dig och din familj!

2010-10-09 @ 20:52:51
Postat av: Annika - familjebloggen med massor av tävlingar!

Jag tycker det är "skönt" att se att du öppnat upp igen. Har saknat dina inlägg faktiskt, även om du inte vet vem jag är...

Jag satt och läste din blogg högt dagligen här hemma, för sambon. Jag grät floder då du skrev att det ofattbara skett... sen dess har vi samtalat om detta här hemma, i omgångar. Din blogg berörde mig på djupet... dina ord har verkligen satt spår i mitt hjärta...



Så jag tycker faktiskt det är "skönt" att se att du är tillbaka och skriver öppet igen, att jag kan läsa dina ord igen. Även om jag är dålig på att kommentera, så ska du veta att jag (vi) tänker på dig/er! Allt som oftast!



Låt inte idioter knäcka dig. Jag vet hur det är att vara känslig (dock inte av samma anledning som dig, jag har inte vart i närheten av att uppleva detsamma!), men att ta åt mig är jag bra på! Men försök att slå dövörat till, se dom som idioter - för det är vad de är. De vet inte vad de pratar om!

Det är din blogg, du skriver vad du vill. Här är det du som bestämmer, INGEN annan!



Kram Annika!

2010-10-10 @ 13:43:07
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0