JAGAD AV PÅMINNELSER

Överallt blir jag jagad av påminnelser om det Lova tyckte om. TV, naturen, leksaker, kläder, mat, musik, godis... ALLTING! Allting påminner mig om hur mycket hon saknas, är borta. Långt borta, inte kan röras vid.Istället får man smeka hennes ihopvikta kläder, hennes Hello Kitty pyjamas. Klänningarna. Försöker minnas hennes doft. Men mest luktar kläderna i hennes skåp bara nytvättat ännu, men Lova luktade nytvättat också. Nytvättad Lova.


I skrivande stund visar dom ett program på TV som Lova tyckte om, den tecknade " Lilla prinsessan ". Den och " Storasyster & Lillebror " samt " Fåret Shaun " och " Grodan Greta " och sist men inte minst...
" Grodan och hans vänner ". Det höll Lova av. Och just det " Drömmarnas trädgård "...
" Pomos Pianao "... " Hotell Kantarell "... fler och fler minnen dyker upp. Lova minnen.  Åh, vad jag saknar henne. Och Alvin saknar henne.


Idag ringde jag sjukhuset. Jag sa åt Alvin att mamma måste ringa sjukhuset.
" Skall du ringa till Lova "
frågade han och sken upp en kort stund, för att snabbt slussas tillbaka även han till sanningen. ONT ONT ONT!
Älskade Alvin, Älskade saknade Lova. Mina fina underbara barn. Syskonen Bus.

Kommentarer
Postat av: änglamamman

Ja vad han måste sakna henne,storebror/syster som alltid funnits där och lekt och busat med dem. Gabriel säger inte så mycket när man frågar honom, det ända han säger är att han saknar nån att leka med, för Adriàn lekte alltid med honom, även om dem bråkade halva tiden. Styrkekramar.

2010-09-07 @ 11:54:13
URL: http://www.nglarfinns.blogspot.com
Postat av: Maria

Ja, som om det inte vore nog med att leva med sin egen sorg, jag mår nästan ännu sämre över hur leo måste må över att inte ha sin storebror där längre. lekkamraten som han ofta bråkade med men som han ändå älskade såklart...

Dessa påminnelser, sjukt jobbiga, och oundvikliga...

Kram

2010-09-07 @ 13:01:09
URL: http://anglamammaforever.blogg.se/
Postat av: Niklas

Påminnelser...minnen...så outsägligt smärtsamma och samtidigt det enda vi har kvar...........

"massmis med"

Hannas pappa

2010-09-07 @ 14:43:15
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Elisabet Roslund

Ja det gör ont, allt som oftast. Att inte kunna röra vid, inte kunna samtala med, inte kunna se vår son Mattias, storebror och lillebror. Att alltid fattas en...........Jag känner så starkt med er alla änglaföräldrar, så här är orimligt at behöva ha det. Jag känner också en stark samhörighet med er änglaföräldrar för jag är säker på att vi alla brottas ofrivilligt med samma tankar.

Måtte det vara så att vi ses igen......

Kram till er alla fina människor/Elisabet

Kram också till alla våra änglabarn

2010-09-07 @ 17:30:23
Postat av: Kia

Ont,ont mest hela tiden på olika sätt.Denna veckan är Simons klass och fjällvandrar.Råkade vara inne i sportaffären samtidigt som en av kompisarna var där för att köpa vandrarkängor förra veckan......rusade ut med tårarna rinnande......VARFÖR? Kram Kia

2010-09-07 @ 18:04:32
Postat av: Alexandra

Fy vad det måste vara smärtsamt!!!! Hur sjutton klarar man det??? Massa kramar

2010-09-07 @ 21:38:09
URL: http://whattowear.blogg.se/
Postat av: Maria

Ja varför Kia...WHY...varje dag påminns jag när jag lämnar leo på skolan...hans klasskompisar och några av hans "gamla" flickvänner hänger alltid vid fotbollsplanen som jag måste ta mig förbi. Det är tortyr..Jag får väl be nån nanny sköta lämning och hämtning...känns så vissa dgr...

kram

2010-09-07 @ 21:48:55
URL: http://anglamammaforever.blogg.se/
Postat av: Maria

Ja visst blev bilden vacker...så fel som sagt, men vacker, jag hoppas de har det vackert, alla änglabarnen...

picjoke.com . Sidan som jag fixade bilden...



Kram

2010-09-08 @ 11:03:29
URL: http://anglamammaforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0