ÖPPNA GÅRDARNA

Jag nämnde om öppna gårdarna tidigare. Vi for idag till granngården i min hemby. Lova har vart en gång dit, när Alvin låg i min mage vill jag minnas. Det var blandade känslor. Alvin ville åka traktor taxi. En gammal veterantraktor med ett träsläp som påminde om en gigantisk skrinda. Lastad med höbalar att sitta på.
När han klev in kunde jag se och minnas Lova. Hur hon skulle suttit där med ketchupkladdiga kinder efter grillkorven. Hon skulle gjort en slickning runt munnen som hon gjorde ibland då hon väntade ivrigt på något roligt. Slutat med ett leénde mot oss och vinkat. Hon skulle haft sin lilafärgade jacka och en keps och jeans och gummistövlarna på sig och det skulle varit gräsfläckar och jord på både knän och händer. Hon skulle varit frisk och sund, lite småskitig som man är på bondgården. Hon skulle varit där. När jag och min man kom hem igen efter att ha lämnat Alvin hos farmor släppte känslostormen fram, tårar i massor och ontet i hjärtat. Och nu börjar det regna igen. Inte mig emot, det passar min stämning bra, men lite synd om de stackars öppna gärdarna som blir blöta gårdar istället.

Kommentarer
Postat av: Hannas pappa

Tänk vad skönt det är med regn - liksom som en förstärkare av ens sinnesstämning...



Är det en "bra" dag idag?

"Massmis med"

Niklas

2010-09-18 @ 16:40:02
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Kia

Förstår precis dina känslor A-M.Vi vart ute på en fin restaurang ett par mil bort,min mor bjöd oss och en väninna.Jag hoppade högt när vi kom dit för där står en blond gosse med exakt likadan limegrön Lacouste pike som Simon hade.Hans ålder uppskattade jag till 11-12.Skärp dej Kia tänkte jag Simon skulle varit drygt 15 år nu.Skulle varit ja men nu är det inte så....f..n vad jobbigt allt blev.Matlusten infann sig tyvärr inte så som jag hade önskat.Alla dessa minnen och associationer bränner i hjärtat.Precis nu kom även regnet hos oss.Det är nog änglarna som har sympati med oss.Kram Kia

2010-09-18 @ 16:51:23
Postat av: änglamamman

Det är så orättvis att vi inte fick behålla våra älskade barn, så orättvis. Styrkekramar.

2010-09-18 @ 17:14:13
URL: http://www.nglarfinns.blogspot.com
Postat av: RED

Kram Kram Kram



Alvins mamma Maggan

2010-09-19 @ 00:10:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0