VÄGGTEXT

Jag nämnde ju om väggtexterna igår, prins och prinsessa. Jag såg att det fanns ytterst få kvar idag. Jag köpte dem.
Lovas prinsessa kommer jag att sätta ovanför hennes sommarfoto. Det som vann tävlingen. Jag har ju det fotot som en större canvastavla också, den är helt ljuvlig. Jag tror det kommer att bli jättefint.
Vart Alvins prins hamnar har jag ännu ej funderat ut.


Vi skall hämta ut råkopiorna på familjefotograferingen vi gjorde i mars. Vi har inte förmått oss möta Lova med sin katt Ruben som skrattande tjoar omelett om och om igen mot fotografen. Hon tog massor av foton men Alvin vägrade att ha bara ett syskonkort tyvärr. Lova var tålmodig, trots att hon var " dödsdömd " redan då. Hon levde verkligen för den fotostunden. Och nu är det dags, att försöka sig på att hämta ut resultatet av det vi gjorde som familj då.


På tal om att jag jämt går som en hök när jag shoppar eller handlar är för att jag kan ju hitta något vackert till Lovas viloplats. Eller då man vill byta ut något annat mot något nytt. Idag hittade jag en ceriserosa minilykta, kanske 15x10 cm stor med ett elektriskt " värmeljus " i som blinkar lite och påminner om ett riktigt. Lyktan var billig och ljuset kan man byta ut. Jag köpte den såklart och ikväll satte jag den i en annan av blomsterkorgarna jag förde dit i somras.
Nu ångrade jag ju mig att jag inte köpte reservlyktor, det fanns bara några få färger bland annat den ceriserosa jag köpte, en mer ljuslila, en ljusblå och en orange. Jag kommer att slinka in imorgon igen för att köpa en till. Och hoppas det finns kvar. Hoppas folk är blinda nog att upptäcka dess skönhet jag såg.
*harklar mig lite* men tänk om den jag har nu går sönder liksom... och 45 kronor cirkus är ju inte så mycket ändå så jag kan unna oss en till.

Kommentarer
Postat av: RED

Låter jättefint med väggtexterna, Hon är ju er prinsessa oavsett, liksom Alvin er prins. Jättefint att ha det ihop med sommarfotot, det är så otroligt vackert det fotot. Vill skicka en varm styrkekram när ni hämtar ut de andra fotona. Förstår att det är svårt, men ni kommer alldeles säkert vara jättetacksamma över att ni har dem.



Ska vara ärlig jag går också och letar reservlyktor men de är slut tyvärr. Är så glad över min Alvins lykta han har vid sin grav men tyvärr börjar den bli rostig. Så det blir att slipa och måla om tror jag, om de inte mot förmodan får in fler lyktor av samma. Jag håller tummarna för att de får in. Då jag tycker mycket om stenfärgen den är målad i.

Kramar Alvins mamma Maggan

2010-09-14 @ 12:58:08
Postat av: Hannas pappa

Tänk att en gravplats med våra barn i (???!!!!) ska fungera som en samlingsplats - något vi värnar om att hålla "levande och fin" för oss trasiga själar....Det är naturligtvis inte svårt att förstå varför...

"Massmis med"

Niklas

2010-09-14 @ 15:21:22
URL: http://hannagull.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0