VÄRLDENS BÄSTA MAMMA

Imorse vaknade sonen intill mig, när vi legat och myst en stund sa han " Du är världens bästa mamma ".
Och jag försöker alla dagar även om jag känner mig allt annat än bäst i världen ibland. När jag är trött och gråtig, när jag blir lättirriterad och stressad, sådant många föräldrar kan bli och speciellt nu. Men jag gör mitt bästa, jag vill att Alvin skall må bra, vara glad och nöjd i sin tillvaro så gott det går med tanke på vad han förlorat, en älskad storasyster, en lekkamrat, en själsfrände.


Jag har börjat att läsa en ny bok, den lånade jag på biblioteket igår. Ofattbart vad dåligt med utbud det är om sorg efter ett förlorat barn. Men jag hittade EN bok om ämnet. " För levande och döda - om att bearbeta sorg " av Gösta Karf. Jag tror den kan vara bra, den verkar bra. Gösta berättar naket och öppet om den dagen han förlorade sin son Markus endast 5 år gammal i en bilbrand, på deras gård. Boken skall även finnas som spelfilm. Jag återkommer till boken då jag läst en bit mer i den.



Kommentarer
Postat av: Maria

Underbart...klart du är världens bästa mamma för just alvin, han hade ju aldrig kunnat ha en bättre. Jag skall ikväll skriva ett liknande inlägg om en skolläxa leo hade i veckan...Våra älskade livlinor...

Kram...

2010-09-10 @ 17:09:04
URL: http://anglamammaforever.blogg.se/
Postat av: Hannas pappa

A-M:

Jag är övertygad om att vi mer än väl räcker till för våra barn. Tänk om alla barn fick den omtanke och omsorg som våra barn får...

Vill gärna att du berättar om boken senare.

"Massmis med"

Niklas

2010-09-10 @ 22:03:53
URL: http://hannagull.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0