BVC PÅ 4-ÅRS

BVC besöket med Alvin gick bra. Och vaccineringen gick också utan knot. Ett Aaaj kom det men inga tårar och lite sur vart han men det gick ganska fort över. Så nu var 4 års kontrollen avklarad.
Jag var in via apoteket efter febernedsättande, finns nog suppar hemma men jag tog hem i tablettform som man kan tugga i sig, tänkte mest nog på om han skulle ha feber då jag är på BB så det underlättar för farmor att ge dessa, som skulle passa honom från imogonkväll. Men jag hoppas det slipper bli feber och sådant.


När vi kom hem så fick sonen en glass som utlovat och så blev det en två kakor också och juice, sen var han nöjd och glad över "sprutfikat". Lilltuffingen. Snart storebror. Han har blandade känslor inför den rollen, han vill vara lillebror sa han, men jag sa att han kommer att vara Lovas lilleror ändå, fast han blir storebror också. Han verkade nöjd med det också.


Nu skall jag själv fortsätta plocka hemma med disken och sånt smått. Maken har bett mig ta det lugnt så inget händer. Själv har jag ju inte gjort så mycket egentligen, är alldeles för otymplig för större städprojekt. Men tvätta, diska och lagar mat gör jag ju. Försöker få de sista små timmarna att gå i kanonfart liksom.




Alvin undersöker min gamla Toyota...

Kommentarer
Postat av: Hanna

4-årskontroll snart för oss också. Dottern fyller i juni. det där med spruta är ju svårt nu, när de minns svininfluensasprutan. men osäker på om det är spruta vid 4 år här, tror sonen fick en vid 5-årskontrollen i höstas.



De där sugtabletterna är en underbar räddning i många lägen. Att ge flytande till en febrig trött sovande unge mitt i natten innebär bara kladd överallt. Hoppas han slipper feber!

2011-04-19 @ 12:40:36
URL: http://hanna.fornhem.se
Postat av: Hannas pappa

Nära nu.....

HÄFTIGT OCH OFATTBART OCH SÅ UNDERBART!

massmis med

Niklas

2011-04-19 @ 15:06:11
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Lisbeth

Det är en klok make du har! Och du borde ju veta själv oxå att du ska vila de dagarna du har kvar fram till "kläckningen", sen börjar jobbet.. ;)

Får riktiga flashbacks just nu, och minns hur det var när mina ongar föddes, helt underbart!



Kramar och lycka till om vi inte "hörs" innan det är dax!

2011-04-19 @ 17:14:22
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com/
Postat av: Elisabeth

Stort Lycka till, imorgon är det äntligen dags för lillen att komma till er :)

Kramar Elisabeth

2011-04-20 @ 08:21:50
Postat av: Moa

så himla spännande är det :) hoppas allt går bra imorgon! fina alvin. han kommer alltid, alltid vara lovas lillebror. och lykkes storebror på samma gång, ett riktigt mellanbarn.

kram!

2011-04-20 @ 18:11:25
URL: http://legobit.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0