HJÄRTAN I MASSOR

Barnkläder har jag alltid tyckt om. Sedan då Lova blev riktigt sjuk så svalnade intresset för att klinga av markant då hon dog och jag blev mer "normalintresserad". Jag tappade lite fokus på det jag gillat att syssla med, sälja, fynda, köpa osv. Någon kanske missat kategorin barnkläder som finns i bloggen sedan den typ startade, men där finns en del godbitar.


Nu med vårat nytillskott är det lite roligare igen att ibland kika runt efter små specialfynd. För det var det som var det roliga med barnkläder, att hitta små speciella fynd ibland. Till fina priser. En del ser inte charmen i intresset barnkläder, ungefär lika lite som jag ser charmen i att springa på gym, jämförelsevis.
Iallafall så hann jag med att beställa en klänning åt Lykke då jag låg på BB, den var kraftigt på rea och den sista och jag hade sneglat på den redan då Lykke låg i magen och tänkte att den nog åker snart, men av en slump så fanns den kvar och igår trillade den in i postlådan.
Märket heter Kram och verkar uteslutande vara hjärtprint på klänningar, sparkbyxor och tröjor osv i olika kulörer.


Nu skall jag bara jaga vidare efter en vit body med likadan spetskant vid kragen som fanns på klänningens nederkant som man kan ha under sedan. (Likdan spetskant finns också på Lykkes bomullsmössa) och de var alla slut i mindre storlek på KappAhl. Lova hade en sådan men den var inte i bästa skick längre tyvärr. Men den var väldigt fin då när det begav sig. På Åland finns ju inte många butiker att välja mellan så jag får vända mig till nätbutikerna bara i fortsatt jakt. Samtidigt skall jag jaga vidare på byxor åt Alvin, han växer som ett litet ogräs även han.








Kommentarer
Postat av: "Bettan"

Åh hjärtan är så fint på barnkläder....jag stickar mycket på beställning och då är det hjärtan som gäller på små tröjor & mössor !!!Ha en härlig Fredag/Bettan

2011-04-29 @ 10:57:21
URL: http://djurstrom2.blogspot.com
Postat av: Anna

Åh, vilken söt klänning. Jag hoppas du hittar matchande body till den. Kram

2011-04-29 @ 11:10:48
Postat av: mariae

Jag har precis hittat din blogg och aldrig aldrig har jag blivit så berörd som av din läsning. All lycka i världen till ER nu, önskar jag av hela mitt hjärta och med tårarna fortfarande rinnande. KRAM

2011-04-29 @ 17:38:25
URL: http://trotsochtrissitjejer.blogspot.com
Postat av: Moa

vilken fin klänning!

barnkläder är kul (tja, jag gillar väl att handla kläder överhuvudtaget), jag tycker det har varit jätteskoj de få gånger jag varit ute för att köpa kläder till nya små släktingar. det blir extra skoj eftersom jag är hello kitty-fantast sedan 2005 :p jag kommer väl bli helt galen när jag får egna barn...

kram!

2011-04-29 @ 18:55:47
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Johanna (esmiso)

så bedårande fint! Måste se om jag hittar också =)

Postat av: Pyssellisa

Fantastiskt fin klänning! Varifrån köpte du den? Jag är världssämst på att hitta bra sidor att shoppa barnkläder på...

2011-05-02 @ 14:29:17
URL: http://www.bloggen.fi/pyssellisa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0