SEN GICK DET FORT

Först var det en massa snö, mycket snö, i oändlighet tyckte man. Sedan kom våren och genom ett trollslag finns bara små högar av snö lite här och där men det är mer barmark nu än snö hos oss. Hur underbart är inte det.
Och nu lite BILNOSTALGI...




Dessa snödrivor saknas icke. Men bilen som syns på bilden är min en gammal bil, en Toyota som jag inte förmår mig att sälja. Många minnen med den bilen. Jag har bl.a kört hem min man i den bilen mot ett erbjudande för 50 mark (Ha,ha men då var 50 mark ganska mycket bensin).

Jag avböjde pengarna eftersom jag var så "förtjust" i honom. Vi hade precis träffats och var kanske inte direkt ett "etablerat par" ens.

Innan den hade jag en liten blå Mazda 323.a med massor av doftgranar i backspegeln. Det var nog närmare 50 stycken granar och hela bilen luktade granar, den bilen var ett minne blott då kamkedjan gick slut i rondellen.


Samma bil på bilden ovan så övningskörde jag privat med som 17-åring tillsammans med mamma. Då de sedan köpte en annan bil så fick jag deras "gamla", så egentligen är bilen bara ägd av han som hade den först då den var ny, sedan min mamma och sedan jag. Mamma tyckte därefter att jag inte skulle köpa fler bilar som "inte gick att lita på" på för billiga pengar. (Syftade på Mazdan jag kom över på den tiden för 1000 gamla finska mark)
Jag är nog lite sentimental idag. Ålderstecken? Knappast jag har väl alltid varit lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0