VECKA 39

Det här får blir min sista uppdatering om den 39.onde graviditetsveckan. Brukar som de flesta märkt saxa in lite info från nätet, den som läser, läser, och de som inte läser ja de läser inte. Jag har mest gjort det som en "kul grej" under den här tiden. Idag har vi söndag och imorgon börjar veckan jag sett så mycket framemot. "Bebisveckan"!
4 dagar kvar nu. Jag tyckte precis det 4 veckor kvar, en evigheters evighet.


"Din bebis ökar nu sin vikt med ca 28 g per dag. Din bebis väger omkring 3,5 och 3,7 kg och är ungefär 48 till 50 cm lång. Hjärtat och levern laddar upp med näring som bebisen kan använda framförallt vid syrebrist under förlossningen. Men även som en reservdepå de första dygnen innan den riktiga modersmjölken kommit igång. Nu förbereder sig bebisen för ett riktigt marathon, ni ska klara detta tillsammans så försök att hjälpa till så mycket du kan.

Nu tar bebisen upp hela din mage som mäter mellan 35 och 37 cm. Det ligger en helt färdig bebis i din mage, är det inte otroligt? Nu kan bebisen komma ut vilken minut som helst, men kom ihåg att det är bebisen som bestämmer när det är dags".




Ur min synvinkel nedåt

Kommentarer
Postat av: "Bettan"

Jissus vilken mage du har....men den är för mysig !!! Är nyfiken nu på vad ni kommer att få =) Ha en bra Söndag i solen !! Hälsningar från ett soligt Uppsala =)

2011-04-17 @ 13:03:24
URL: http://djurstrom2.blogspot.com
Postat av: Lisbeth

Hehe, kan tro att det ska bli skönt att få säga hej till fötterna igen.. ;)



Kram

2011-04-17 @ 17:51:43
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0