RETRO VAGN UPPGRADERING

Lykke uppgraderade sig idag. Nu är kommer hon att få åka i en gammal Emmaljunga från 1960-talets mittersta del, det är vad retrovagns fantasterna på Familjeliv lyckats enas om att den nog är ifrån. (Någon annan av er kanske vet det exakta årtalet?!).
Den har sina små skavanker i tyget i hörnen, och lite rost som jag fått bort en del av redan. Men den har inga som helst fel i chassit eller stabilitetet. Den är enormt stadig och robust. Knappt så det gungar om den. Och sedan var den ju ganska billig trots allt. Och här kommer den att stanna så länge jag säger mitt.












Kommentarer
Postat av: Maria Nilsson

Stämmer bra med mitten på 1960-talet, min syster låg i en liknande och hon är född 1967.

Tänk om man tänkt framåt när man fick sina egna barn, tänk vad kul om man sparat sina barns barnvagnar och de själva sen använde dem till sina barn.

2011-08-23 @ 18:49:01
Postat av: Pyssellisa

Vilken tjusig vagn! Där kommer er fina Lykke trivas.

2011-08-23 @ 19:03:44
URL: http://www.bloggen.fi/pyssellisa
Postat av: Elisabeth

Den där sovpåsen hade jag och jag är född 1969.

2011-08-23 @ 20:46:24
Postat av: Kia (ängeln Simons mamma)

En av våra grannar fick en liten kille och han föddes 1967 och han hade nästan exakt likadan vagn.Fin modell!!Kram Kia

2011-08-23 @ 21:18:40
Postat av: Ulla

Min son född sommaren 1966 hade en liknande vagn i samma rutor men i grått. Korgen var lite rakare i linjerna och hjulen gick att ta av så vi fick in den i vår "bagge". Den kostade 405 kronor och var ruskigt dyr men morfar betalade. Jag var såå stolt över den fina vagnen........

2011-08-23 @ 22:47:45
Postat av: lillian

Jättefin retrovagn, jag har sparat mina barns liggvagn från -87, hoppas någon av dem vill ha den en gång annars får jag väl använda den om jag får vara barnvakt! Mina barn har åkt i sin pappas emmaljunga när de var hos sina farföräldrar och nu har jag den också här. >Får jag fråga varför du bytte liggvagn? den andra var ju också fin..

kram på er allihopa

2011-08-24 @ 11:44:53
Postat av: Susanne

Vilken läcker vagn! De moderna barnvagnarna är inte alls lika fina som de som fanns på 60-80-talet.

2011-08-27 @ 19:37:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0