HAPPYFACE

Idag har vi lördag. Alvin skall åka till farmor igen en vända eftersom Lova och Lykkes gudfar bor granne med henne så skall han sedan gå dit. Alvin pratade något om någon plöjning och traktorer tillsammans med honom.
Maken jobbade igår till klockan 19. Sedan var han hem och vände och sa godnatt till barnen och så var det att jobba igen. Han jobbade nog fram till klockan 24. För att jobba in lite av de dom var borta med arbetet samt jobba in lite av måndagen innan 6.te december som är en röd dag i vår egen almanacka. Idag är han borta igen för nu är det jakt med jaktlaget och hund.
Själv skall jag köpa något att laga tårta av. För känslans skull, tills imorgon. Då Lova skulle fyllt 8 år.


Tack ännu en gång till dig generösa läsare som skänkte den större summan pengar till Lovas spargris, förmån för barncancerfonden. Så här vid jul när många mest köper julklappar är det fint att se att en del har möjlighet att avvara en del till någonting väldigt viktigt också.
Också tack till de som skänkt mindre summor självklart. Man ger vad man kan om man kan, och de flesta kan ju ge någonting litet. Nu nådde vi 60.000 vilket jag trodde skulle vara en omöjlighet faktiskt på så kort tid som var kvar, men se, fel hade jag. Och väldigt glad blev jag.



"Så här glad blir jag när jag människor där ute tänker på min storasyster i himlens spargris".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0