SAFFRANSKOLA & TACK

Igår lagade jag och Alvin saffranskola, några med bara saffranskola och några som hade choklad runt och saffranskolafyllning i. Sedan måda jag in så jag fick magont och började inbilla mig att jag säkert förgiftat mig på krokuspistiller typ. Nå, sådana mängder var det väl inte jag intog men jag kom faktiskt att tänka på att det går. Men man behöver ju ganska stora mängder rent saffran. Dessutom så fanns det ingen saffran i Mattssons i Godby, Ingen saffran i gamla Sven Mattssons och inte såg jag några på svampen förut heller, men på Sparhallen hade dom det.
Det var alltså en del jagande efter saffran för att jag ville testa någonting nytt. Resultatet var ganska gott. Jag är inte förälskad i lussebullar med saffran i, men dessa gick att äta.

Tack också till alla som orkat läsa mitt långa inlägg igår, och alla er som tog sig tid att kommentera. "Tack" för att ni förstod inlägget rätt.

Kommentarer
Postat av: Kia (ängeln Simons mamma)

Hej A-M,ditt underbara,känslomässiga inlägg i går är precis så som vi änglabarnsföräldrar har det.Känns så bra när du får fram det så på pricken rätt...du ska veta att dina inlägg ger oss andra ett stöd...fortsätt snälla du.Har "matat"Lovas spargris inför den 4:e.Varför skulle det bli så här???Kram Kia

2011-12-02 @ 10:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0