LAMPAN

Igårkväll innan Alvins läggdags så var jag tillsammans med honom på toaletten. I badrumsskåpet borde ett lysrör bytas sedan ett bra tag då det brunnit slut. Således har bara taklampan fungerat som vanligt.
Mitt i tandborstningen och toalettbestyr så tänds badrumsskåpets lysrör. Och blir sonika tänt tills vi släcker där.
Men vi reagerade såklart båda på att lampan tändes och förblev tänd för att sedan inte gå att tända igen då jag senare testade. Sonen påpekade faktiskt också lampan- titta den började lysa.


Och idag nu lyser den ej mer. (Det märkte självklart också Alvin.)
Glappkontakt eller annan kontakt? Det låter vi vara osagt men det har aldrig någonsin hänt förut i badrummet.
Utom en endaste gång i köket. Mitt i natten exakt ett år efter min mammas död. Då tändes lampan av sig själv.
Jag hade undrat varför maken varit uppe och han sa att lampan slagit på. Intressanta fenomen man alltid tänker logiska förklaringar på glapp och sånt där. Samtidigt är det spännande och ibland fint att leka med tanken, tänk om...



Kommentarer
Postat av: Veronica

Kanske Lova som busar! ;)

2011-02-17 @ 23:01:53
Postat av: Victoria

Klart det var Lova! Vore det inte likt bus Lova? :)

2011-02-18 @ 06:39:25
Postat av: Johanna

jag är ju övertygad om andra sidans existens och hade valt att tro att det var er Lova som bara ville visa att hon är med er!

Postat av: Toja

Klart det var en hälsning :) dom kommer alltid när man minst anar det!Men även när man som mest behöver dom ;)

2011-02-18 @ 08:21:24
Postat av: Tessa

Fint skrivet, själv tror jag "egentligen" inte på liv efter döden. Men vill tro i vissa fall och i detta fall känns det självklart att det var Lova o ingen glappkontakt =)



Du har så seriös o fin blogg. Gillar texten som finns i kommentarsrutan innan man skriver nåt. Ha de bra!

2011-02-18 @ 09:05:04
URL: http://bianco.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0