LOVAS BOK

När Lova blev sjuk då sommaren 2009 och hamnade in på sjukhus just då när de började utreda henne, vad som var fel, så köpte jag lite pyssel åt henne. Däribland denna rosa lilla skrivbok. Hon hann aldrig med att fylla upp hela då den var ganska tjock men några sidor har hon ritat lite och skrivit på. Så vi öppnar och tittar vad vår då 5 årige tjej hittat på.





Älskar mamma, pappa, Alvin, Ruben och farmor har hon skrivit här. Lova tyckte om att skriva och kunde hela alfabtet i skrift med stor bokstav kort efter sin 4 års dag. Var det något ord hon inte riktigt kunde så bokstaverade man bara.

 

Mera "oss" som betydde mest.

 


Kattor...





Lova 2 dagar innan bomben om hennes sista tid skulle släppas.
Pyssel i lekterapin i Uppsala tillsammans med mig.
Saknar dig min pysselkompis.

Kommentarer
Postat av: therese

Oj vad duktigt hon kunde skriva. Lilla fina Lova. Den boken måste betyda mkt för er, att ha kvar. kram på dig.

2011-02-08 @ 14:12:58
Postat av: Linda

Lilla skruttan. Vilket fint minne att ha kvar en sådan bok <3

2011-02-08 @ 15:37:30
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se
Postat av: Kumlaanna

Vad rörande, det hugger i hjärtat :( Lilla vännen... En liten person som nyss lärt sig skriva ska inte ryckas bort på ett sådant grymt sätt. Jag finner inga ord för hur ledsamt det är! Kram till er...

2011-02-08 @ 22:36:57
Postat av: Johanna

håller med föregående talare; Kanonduktig tjej!!!

Förstår att boken både är ett fint minne och som ett sår i själen.

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0