PÅ TAL OM OST

Vi brukar alltid ha ost hemma, 99% av gångerna så har vi åtminstone ost i kylen. Ofta blir det att man snöar in sig på någon smak men ibland tar man något annat så att man inte tröttnar. Ja så gör vi.
Jag tänkte på vilka fina ostar vi har egentligen på Åland som ÅCA tar fram. När vi var till Estland så smakade jag på estnisk ost på vägen hem i buffén. Och tja den smakade verkligen ingenting, den smakade egentligen "blä" om man kan säga så. Papper och torrt.
Utöver det har jag ju smakat på svensk ost så klart och Västgöta Kloster har helt OK ost. Men ändå är jag fruktansvärt "bortskämd" med vår Åländska ost som finns i otaliga smaker och lagringstider.
Så, nu blev det ett inlägg om ost.
Osten vi mumsar på just nu kan man läsa om här, samt de andra ÅCA gör

Kommentarer
Postat av: Ylva

Åh Kungsgård är så gott. Min favorit bland ÅCAs ostar.

2011-02-12 @ 13:59:41
URL: http://www.svartochrosa.eu
Postat av: Linda

På tal om ost, jag är en stor ostälskare bor i Stockholm. Vill ge dig ett tips på min favorit ost som heter Boxholms ost, gärna deras kryddost. Helt oslagbar tycker jag. Har varit på deras fabrik i Boxholm (ligger i Östergötland) och frossade i alla smaker! Vet att många affärer i Stockholm säljer den, har dock ingen koll på Åland.

Mvh

Linda

2011-02-12 @ 22:30:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0