SKÖTBÄDD

Jag skrev ju om skötbäddar en gång, sådana man har på skötbordet. Jag berättade också att den gamla vi hade har tjänat sitt så den var sprucken i plasten och att jag skulle köpa en ny. Då slog det mig att man kan klä om den med en vaxduk man gillar. Är man megaduktig kan man sy garanterat, är man lite bekvämare så duger det fint att tejpa med ett bra brett tejp undertill. Ingen kommer ändå att lyfta på madrassen mer än vi isåfall. Jag menar, ingen gäst lär slita bort den från skötbordet för att se hur den kan tänkas se ut undertill. Tror inte man kommer på en sådan tanke. (Fast vem vet).

Så här är en liten förebild och en efterbild av hur det blev där barnet skall ligga, dock på en handduk.



 

Spruckit efter allt den upplevt. Och jag fyndade den t.om hel och ren och i princip ny en gång

på loppis då 2003.

 

 

Resultatet en polkadot skötbädd i grått och vitt.

Nu får vi se hur det blir att använda den.


Kommentarer
Postat av: Ylva

Den blev jättesnygg. :D

2011-02-25 @ 15:30:16
URL: http://www.svartochrosa.eu
Postat av: Smulan

Men ja! Det var väl smart!

Postat av: Ida Eriksson

ÅÅ du är så uppfinnings rik jag blir helt till mig, har tänkt göra amningskudde åå nu fick jag lust att fixa en skötbädd också!! Grymt bra jobbat! Vad har ddu använt för tejp?



KRAM

2011-02-25 @ 15:56:14
URL: http://anglamammastankar.blogspot.se
Postat av: Maria

Blev ju görbra...

Kram

2011-02-26 @ 09:17:09
URL: http://änglamammaforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0