SPANAR RUNT

Har spanat runt på lite babytillbehör. Skötbäddar osv. På den gamla skötbädden har det spruckit i plasten efter att ha agerat underlag åt 2 barn så nu letar jag någon snygg/fin ny sådan. Och det finns ju en massa otaliga modeller och mönster.
Egentligen finns det ju babyartiklar i överflöd nu för tiden. Olika modeller, märken och färger. Helt galet. Men också galet roligt att kika runt på.


Dock känns det inte så bråttom då man vet nästans ungefär då bebis anländer, och de två förra har ju kommit ganska punktligt så denna bebis lär knappast komma innan snittet heller.
Känns som jag vill spara så mycket av det roliga som bebisklädtvätt osv mot slutet ännu, så man har något att göra sista veckorna med. Med Alvin gick jag ju  på stan på beräknad förlossningsdag så jag brukar nog orka hålla igång. Kört bil till sista stund också nästan.


Och just det, det är den 19 februari idag. För 11 år sedan idag så förlovade jag mig med min man. Nu räknas ju inte förlovningen in på samma vis då vi är gifta. Men det är ju ändå ett datum man inte bara "glömmer bort".


En läsare undrade om jag skulle avslöja könet innan snittet eller inte, som jag skrivit tidigare så tror jag att vi håller det för oss själva. Eventuellt också att vi håller snittdatumet "hemligt" för att andra skall få vara lite extra nyfikna, precis som de är vid en "vanlig" förlossning. Allt jag kan säga är ju någonstans från den 14 april fram till skärtorsdag, så en tisdag eller en torsdag blir jag snittad någonstans från den 14 april. Vi väntar ju själva ett fast snittdatum ännu och det får man i vecka 37 här.




Magen som har blivit någon form av smul och matuppsamlare utvändigt med.

Kommentarer
Postat av: Mia

Det är ju lite kul att veta könet men att inte berätta. Vi visste könet nu sist när jag var gravid och eftersom de två första barnen är flickor och jag hade en riktig "pojkmage" så var de så kul att höra alla som var SÅÅÅÅÅÅÅ säkra på att det var en pojke i min mage, vi visste ju bättre haha för där inne låg det en Kajsa.

2011-02-19 @ 21:45:43
URL: http://mamamia1982.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0