DAG 27

Dag 27 i bloggtemat är Min favoritplats. Favoritplatser finns det ju en hel del av. Jag tycker att sängen är en bra favoritplats, där får man för det mesta sova och vila upp sig. Att kalla kyrkogården för favoritplats är fel ordval, men det är en plats som också andas lugn och ro och eftersom Lova vilar där nu så hör det till en av de platser jag gärna besöker. Liksom att få åka ut på sjön en varm solig sommardag, ta i land på någon holme och äta lite gott, kanske en sallad, eller grilla lite eller bara ta en fika, och bada i havet.
Min favoritplats är nog annars här i hemmet. Här trivs jag, här har jag bott i snart 7 år och byggt upp en familj och ett liv med minnen. Ja, det är väl vad jag kan säga om favoritplats. Hemmet i första hand ( och sängen ).




Kanske inte direkt en favoritplats, men en plats som andas lugn och ro, stillhet och värme fast det är vinter och kallt. Hade dock gärna haft min dotter här hos oss som det skulle vara, men annars är kyrkogården en plats jag alltid ansett är fin att vandra genom.

Kommentarer
Postat av: Kia

Hej,jag tycker också bäst om hemmet men numera släkthuset utanför Strömstad.Där infinner sig ett härligt lugn.Mysigt att njuta av färska skaldjur och mysa framför brasan.Men det kommer alltid att fattas det bästa av allt.....vår Simon.Ha en fin fredagskväll.Kram Kia

2011-01-07 @ 19:58:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0