DAGENS MVC BESÖK

Idag har vi besökt MVC för att kolla att allt är bra med mig och magen. Jo, allt är bra men magen har vuxit radikalt sedan sist för c.a 4 veckor sedan.
I Vecka 21+4  (vecka 22) mätte dom magens SF-mått till 23 cm. Nu i vecka 25+5 (vecka 26) har den uppnått en mått av 29 cm. Det är 6 cm sedan sist hon mätte och nu ligger jag ännu mer över översta kurvan.
Hon sa också att det är mycket möjligt att barnet är stort och att det är ju bra om det blir snitt nu med tanke på mitt lilla bäcken, om måttet fortsätter i samma takt som nu. För mig känns det förvisso som ett + i kanten till måndagens slutgiltiga snittsamtal och nämna om hur magen vuxit och visa tabellen.


Allt annat var bra. HB behövdes ej tas för det var så fint förra gången. Vikten hade ökat några kg den med sedan sist. Blodtrycket låg på 122/65. Och bebisens hjärtljud var 158, samma sedan sist. Att magen vuxit börjar kännas, jag har ont i magen ibland (magknip) precis som med Alvin, och han var ju stor i lilla mig för själv är jag ju verkligen inte stor/lång med mina dryga 152 cm allt blir ju onekligen ihoptryckt ju mer barnet växer.
Nästa MVCbesök blir redan den 9 februari. Får se om kurvan planat ut lite eller håller i sig då.




Min SFkurva, sista pricken har hoppat rejält på över översta som synes.
Siffrorna nedtill motsvarar graviditetsveckan, de i hörnet SF cm måttet.


Kommentarer
Postat av: Fia

Läste inlägget om förlossningssamtalet och visst är det viktigt när de lyssnar på en. Det finns nästan inget viktigare. Jag gick på samtal hos en kurator under min förlossning för jag var livrädd för nålar. Där fick jag massor av hjälp och vågade sedan ta en epidural.



Det verkar som att du har skäl nog att få ett kejsarsnitt, det skulle ju vara konstigt om du inte fick det med de orsaker du har.



Tiden går fort nu så här på våren. Hoppas att allt går bra och att det är en frisk liten bebis du får. :)

2011-01-19 @ 13:16:55
URL: http://lusth.org
Postat av: catti

härligt mage!!!:) och det är bara en liten krabat där inne???

2011-01-19 @ 15:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0