LITE MERA DOP

Lite mera dop nu då. Blev inte så många foton in i från kyrkan men vi har hela dopakten på film. Det kommer att vara trevligt att ha det som minne sedan och visa Lykke när hon blir större. Lykke var nöjd nästans hela tiden men fick ett utbrott men hon var också ganska trött och det var ganska varmt väder också. Min vän Lotten blev gudmor och Lovas gudfar Jan blev gudfar igen åt Lykke.


En nu mer bekant så fick i uppdrag att sjunga Lykkeliten till pianokomp och lite omändring av texten. (Han till hon tex.) Och det var jättefint fast hon sa att hon kom bort sig men ingen märkte något av det, hon sjöng riktigt bra.
Vi hade också Måne och sol och sedan Tryggare kan ingen vara. Efter dopet så gick jag och maken och Lykke samt gudmodern och hennes son via Lovas grav och där tog vi bilder. Enorma kontraster i en glädjens dag.


Sedan vidare till församlingshemmet där vi fikade på smörgåstårtor, en med skink/ost/pastejfyllning och en med fisk och skaldjur. Jättegoda bägge två. Och sedan doptårtor som var fyllda med mariannefluff, wienernougatfluff och en med apelsin/choklad. Jag återkommer till presenterna. På Lykke skall jag nu efteråt ta en bättre dopbild i lugn och ro, som jag skall försöka göra tack kort av.














Sista bilden. Kontraster. Glädjens dag igår. Ungefär 13 månader tidigare var det en sorgens dag vid samma plats.

Kommentarer
Postat av: Veronica

Så sorgligt det känns att se kortet vid graven,

Lova borde inte ligga i jorden,

utan få vara med er i fin sommarklänning o fira sin syster på dopdagen.

DUMMA CANCER!

många kramar från Veronica i Stöde <3

2011-07-03 @ 13:05:49
Postat av: Carin

Önskar er allt gott i framtiden! Carin i Kristianstad

2011-07-03 @ 13:11:54
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Vilket oerhört vackert dop <3



Sista bilden gav mig en "klump" i magen samtidigt som den är oerhört vacker.



Jag är lite nyfiken på vad "Mariannefluff" är för något? det lät gott :)



Ha det mysigt nu och låt allt härligt dopmys stanna kvar hos er ett tag... värmen från ett dop är så speciell.



Stor kram

2011-07-03 @ 18:52:16
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: camilla

Underbara foton. Smaskig smörgåstårta och vilken ljuvlig "småfots-tårta" och det gripande "sorg-lycka" fotot. Vi var med hundvalpen vid Tildas grav häromdagen och det kändes också lite så, lyckan som blandas med sorgen, Då och Nu. Vårt nya overkliga Nu. Kram Camilla

2011-07-06 @ 20:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0