MOT BUTIKEN

Bara Lykke vaknar skall hon och jag åka till butiken och köpa hem blöjor och kanske något gott att äta. Alvin och maken for ut en vända med båten på sjön. De gör sådana där riktigt grabbiga saker mellan varven och där skall inte vi flickor vara med. De kör in ved för vintern, de sågar ved, (ja inte Alvin då), åker runt och tittar på traktorer osv.
Det är bra att de passar på. Jag är ju ändå "hemmafru" och är den som är mest hemma med barnen ändå sedan då jobben drar igång i augusti.


Jag trivs nog ganska bra i den rollen tror jag. Lovas läkare Susan tyckte det var både bra och roligt att någon kunde göra så idag, när de flesta av ekonomiska skäl går på jobb då barnen är runt åren eller strax över året. Hon har påpekat det så många gånger nu åt oss. Men jag har aldrig priorietrat att vi måste göra en massa saker, måste ha det nyaste, bästa, senaste osv. För oss är kvaliten på att vara tillsammans viktigare än kvaliten på soffan eller båten eller en kommande resa.
Jag vill att våra barn kan minnas att de haft föräldrar som haft tid att vara hemma tillgängliga. Däremot har de som jag förut nämnt haft möjlighet att vara i parkverksamhet med andra barn. Lova gick 4 terminer i park tror jag det var nu, snabbt räknat. Men hon började där först när hon var lite över 3.5 år. Alvin provade på vid 2.5 års åldern, men ville inte vara i parken då, han var inte redo, och ännu är han lite tveksam till att börja där i höst så vi får se, en dag i sänder, allting sådant blir bra i slutändan. Och de flesta föräldrar gör väl det som passar just dem, men det är ändå en ynnest att kunna vara hemma med sina barn länge. För småbarnstiden kommer aldrig åter.






Kommentarer
Postat av: Mamma till tio

Tycker precis som du.....har också varit hemma så länge det gått.....Det är prio ett för mig också att vara hemma med barnen.....och det är lika viktigt att finnas där när dom blir äldre och kommer hem från skolan.....därför har vi valt att jag "bara" jobbar halvtid.....börjar 05.00 - 09.00 är då hemma när alla kommer hem och har dessutom hunnit med alla vardagliga saker som städ,tvätt & röj.....Ville har ju bara gått på dagis mellan 8 och tolv......sen har han varit hemma och myst.....kommer att bli jobbigt nu i höst (för mig) då lekis håller på till 13.40....kommer att bli långa dagar åtminstone mamman !!!Vi har inte heller känt att vi saknar...utlandsresor,värsta tvn eller ngt annat materiellt....men man får ju tänka en eller två gånger när man ska införskaffa ngt av dyrare slag.....Ha en bra Tisdag....här skiner solen och det badas för fullt i poolen //Bettan

2011-07-19 @ 15:20:32
URL: http://djurstrom2.blogspot.com
Postat av: Mimmi

Jag måste bara fråga. Jag fick nyligen veta via en bekant som läser din blogg att du skriver att Lykke troligtvis har torticollis. Hur gick det hos läkaren, var det torticollis? Jag har nämligen en son som var 6 veckor när vi upptäckte att han har torticollis och det skulle vara intressant att veta hur det går för er. Du får gärna skriva mer om det i bloggen om du har lust.

2011-07-19 @ 19:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0