SOVPÅSEGLÄDJE

Jag har en faschination för retroting eller nyretro ting med gammal anda åt barn. Igår lyckades jag komma över en påse från moderksapsförpackningen som börjar ha en dryga 40 år på nacken, då en sa att den visste en som var född 71 som sovit i en likadan påse. Den är lite solblekt men annars i OK skick.


Den bruna manchesterpåsen kom jag över ibörjan av sommaren. (Jag bloggade nog hastigt om den även då).
Sedan har jag ju en svart påse som är ganska ny som jag köpte helt ny också. Men dessa 2 äldre är tänkta att ha i retro Brion.
Och på tal om retro såg jag en vagn fårn typ 50 talet idag, eller strax på dess början. Med barn i, det ni! Att köra runt med en sådan, urhäftigt.










Kommentarer
Postat av: britta bloggar

Fina grejer, retro är härligt!

2011-07-27 @ 21:33:08
URL: http://brittabloggar.wordpress.com
Postat av: Elisabeth

Jag är född 1969 och sov i en sådan :). Nu sover min lilla pojke i den <3

2011-07-28 @ 08:26:26
Postat av: clea Nyman

Fin påse. Jag är själv född 71 och har haft en sån påse. den finns på gamla foton

2011-07-28 @ 19:07:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0