VÄXER FORT

Lykke växer onekligen. Hon är en riktigt långsmal jänta. Några dagar har hon haft lite knipig mage, vi har varit rätt förskonade mot det ändå. Den 28.7 skall vi till BVC, då skall hon också börjavaccineras. (Förutom rota som hon fått via mun redan).
Hon är fortfarande en ganska nöjd tjej, hon tycker om att vara med och ammar ännu helt fortfarande så jag hoppas hon vill fortsätta så tills det är dags för smakisstart sedan längre fram i augusti. Hon är kanske inte lika tuttfixerad som Lova och Alvin nämnligen som ammade och ammade och ammade.


De ville liksom snutta för att mysa också inte bara äta. Lykke är mer sådan som äter och är nöjd, kanske tar en liten snutt ibland men är hon inte hungrig så blir det inte så mycket mer än några små sug.
Hon ler när man pratar till henne och har ibland svarat med små ljud. Hon följer också med, med blicken och har börjat känna på föremål i babygymet t.ex.
Artikulerar gör hon för fullt och i sittern har hon lärt sig att ta fart själv så den gungar. (Filmklipp finns privat från igår på Facebook för de som är vänner med mig i min egen profil när hon sprattlar i sittern).
Nätterna sover hon nog mellan 2-4 timmars pass, äter lite i sömnen och somnar om. Ibland kan hon vakna i tidig morgon och ligga vaken, äta lite, le och sådär för att somna om igen efter 1 timme för klockan 05 stiger vi inte upp.


Alvin vaknar mellan 8-9 och då börjar oftast våran morgon. Ibland kan Lykke dock sova vidare till 9-10. Vi har det ganska bra alltså ändå med sömnen, just nu. Vid sängåendet märker man hur Lykke trivs med att lyssna på sagor även hon redan. Men sedan har hon hört mig ända sedan hon låg i min mage, antar hon känner igen rösten och ljudet jag använder då jag läser. Oftast somnar hon under sagans gång. Och det var lite om det.





Kommentarer
Postat av: FotnotsMaja

Hej!

Fin blogg!

Hoppas du får en fin dag. :)



Måste säga att Lykke är ett otroligt vackert namn. :)

Hur kom ni på det? Skulle själv kunnat döpa ett barn till det. :)

Varma hälsningar

Maja

2011-07-16 @ 13:39:06
URL: http://fotnotsmaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0