22 DAGAR

22 dagar idag eller om det blir tidigare ännu ja det får jag veta nästa tisdag den 5 april och då görs också det förmodligen allra sista ultraljudet under denna graviditet, det som de gör på alla gravida här. På Alvins 4-årsdag med andra ord. Nu på torsdag är det dags för MVC igen. Blodprov skall tas igen bl.a för att kolla att man ännu har samma blodgrupp. Vilket jag säkert förvisso har, har alla tider och alla gravditeter haft ABrh+.


De senaste dagarna har jag haft svårt att gå också. Jag har med de två tidigare sluppit av kännbar foglossning men nu verkar den kommit tredubbelfalt och jag går som jag vore ihopsatt med muttrar och plåt, speciellt om jag suttit lite längre. Ont gör det iallafall. Nåväl, jag har varit ganska förskonad ändå även denna gång. Lite karpaltunnelsyndrom och skenor och smått och gott. Men det är det ju värt, alla gånger. 22 dagar idag... det är ju typ 3 veckor imorgon. 3 VECKOR??? Måtte inget hända eller förändras.





Magen ramlar onekligen neråt.
Lär väl bli full med ärr snart. Det ovan naveln, syns ej så bra här, är från min gallstensOP 1993 innan titthålet blev populärt. Sedan har jag mitt scoliosärr över halva ryggraden + ett till som man fick på köpet med den operationen på skinkan. Men denna gång får det bli ett "mirakelärr", vi siktar in oss på det.

Kommentarer
Postat av: gertie

Jag kan nästan lova dig att du kommer att undra hur dom fick ut det lilla knytet genom det lilla ärret som du kommer att få. Dom snittar otroligt snyggt. Det är som du skriver det blir ett mirakelärr. Kram

2011-03-29 @ 16:59:19
URL: http://kittyhansens.blogg.se/
Postat av: Kia

Ett kejsarsnitt ärr är ett glädje ärr för dej.Har 3 st+en hel del andra på kroppen.Jag är alldeles säker på alla dessa ärr är ingenting mot det stora ärret vi har efter vår saknad av våra älskade ungar.Ditt mirakel ärr blir det vackraste av alla.Kan inte bli annat när modern är ung och vacker.Ska väl bli skönt att kunna bära "badbollen" utanför kroppen!!??Krama bollen och Alvin.Kia

2011-03-29 @ 18:56:12
Postat av: Hannas pappa

Linda är nu omringad av våra underbara änglabarn...

Massmis med

Niklas

2011-03-29 @ 22:48:21
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Toja

Jag undrar jag om inte bebis tänker komma liiite tidigare ;)? Magen har ju verkligen ramlat ner!! :)

2011-03-29 @ 22:55:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0