SKATTEBYRÅN

Idag har jag besökt skattebyrån för att justera skattekortet mitt då jag snart börjar lyfta föräldrarpeng. (Kan nu omtala att det skiljer sig markant från Sverige). Sedan fick jag 2 gånger igen berätta att min dotter är död sen 10 månader, snart 1 år och jag lyfter INTE närståendestöd (vård av sjuk i hemmet) längre. Jag har inte lyft något på 1 år snart så ta bort de uppgifterna. Först efter andra gången fick hon som jobbade där ur sig ett Ojdå, när jag sa att Lova är död. Jag lyfter ingenting för henne mer. Är det faktiskt sååå svårt att ta in för allmänheten att man säger att någon dött? Att ens barn dött.


Eller lyssnar dom aldrig? Nå nu är skattekortet justerat efter den kommande inkomsten iallafall som föräldrarledig men jag fick ju upprepa mig gång på gång angående närståendestödet av Lova. Det lustiga är att i mina uppgifter står det att vi har ett barn. Bara där borde hon ha reagerat eftersom Alvin var superpigg och frisk och var ju med när jag första gången sa att min dotter är död. Jag avskyr det där att måsta ta om och om igen. Ungefär som man hittat på något.


Sedan for vi via makens jobb så Alvin fick åka grävmaskin nästans en halvtimme och så var vi via tandläkaren med Alvin och det gick super. Han var duktig och lät sig undersökas utan knot. Och sedan var klockan såpass mycket att vi for via svärmor/farmor och där har vi ätit middag. Dagen for iväg i ett nafs.

Kommentarer
Postat av: Carina

Ja jag tror faktiskt inte de lyssnar så himla noga på folk alls nånstans nu för tiden verkar det som :(

2011-03-21 @ 19:21:32
Postat av: gertie

Ibland tar det lite tid för somliga innan kronan trillar ner. Jobbigt det där. Men allmänheten vill ju inte tro det värsta. Och några tror att det är sånt man bara hör om. Sådant där hemskt inträffar inte i verkligheten. Ja, konstigt är det. Kram på dig

2011-03-21 @ 19:28:13
URL: http://kittyhansens.blogg.se/
Postat av: Moa

men gud vad jobbigt! borde man inte lyssna från första början på ett sånt ställe för att alla uppgifter ska bli rätt... kram

2011-03-21 @ 20:01:05
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Kia

Du är inte ensam Anna-Maria,allt som har med papper och byråkrater att göra så "går inte hissen ända upp"Simon hade varit borta i drygt 1 år när vi fick papper på att "han skulle fylla i en enkät för barn födda 1995????)Vi orkade inte med mer pappersskit så äldste sonen tog tag i det och då fick dom inte roligt vill jag lova.Hoppas att du slipper mer onödiga förklaringar odyl.Kram Kia

2011-03-21 @ 22:42:13
Postat av: Mia

Bedrövligt att folk på ett sådant ställe inte är lyhörda för dem som kommer in, speciellt om det handlar om personuppgifter som de väl ska ha koll på?

Att andra kan ha svårt att ta in det kan jag iaf ha lite förståelse för...många har nog skygglapparna på för det hemskaste som kan hända eller något och att det kan ta en liten stund innan de reagerar och får fram något vettigt.

Själv reagerar jag direkt när någon berättar något sånt och tror nog de flesta är mer lyhörda en dem du träffat på..men kan ju bara tänka mig att det gör ont när folk inte lyssnar! Ojdå är ju inte riktigt någon empatisk kommentar!:-(

Beklagar verkligen er förlust är väl det minsta man kan säga!



2011-03-22 @ 02:55:30
URL: http://miosens.blogspot.com
Postat av: Daniela

håller med..min sambos pappa ha vart död i 2-3 år nu och vet inte hur många ggr han har sagt till en myndighet att hans far inte finns längre.. men fortfarande kommer det papper i hans namn osv. Knasig är världen! Kram till er! <3

2011-03-22 @ 12:55:59
URL: http://lelanela.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0