SUPERMÅNE

Det sägs att det föds fler barn under fullmåne än annars. Undrar om det föds ännu fler barn inatt då det är supermåne? Själv födde jag mina barn så där innan senare kvällen, 20:59 och 21.48 är mina 2 födda. Huruvida det var fullmåne dessa kvällar tänkte jag aldrig på ens.
Nu lär det ju knappast bli någon förlossning för min del även om de första regelbunda förvärkarna har gett sig till känna. Oavsett blir det ju snitt för min del. Visst kommer jag att sakna det där spontana värkstarten men nu går bebisens hälsa i första hand. Sen så har jag ju fått de två förra punktligt. Alltså inte "för tidigt".
Men som sagt, det blir intressant att se bland de gravida man känner via nätet nu, som närmar sig förlossning om de blir någon supermånebebis.

Kommentarer
Postat av: Moa

man borde kanske titta på månen inatt och se om man ser någon skillnad :)

jag är också född på kvällen som lova och alvin, ungefär 20:50 den 19 mars 1987 och har för säkert 24:e året i rad fått höra "du borde egentligen inte få presenterna nu på morgonen utan klockan tio i nio ikväll" :p (det var kul en gång, och det var längesen! haha) kram!

2011-03-19 @ 17:57:36
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Smulan

Ja, nu när du säger det så.... Ska bli spännande att se!

Postat av: Hannas föräldrar

Huvudsaken är att det blir en superbebis!

Massmis med

Kicki och Niklas

2011-03-19 @ 22:45:15
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Elin

Supermånen ja, jag är besviken, den skulle ju vara monsterstor ju. jag såg bara en vanlig rund måne som lös lite starkare typ. muttrar

Hoppas det inte startar igång för dig tidigare nu då utan att du hinner in och förbereda dig för snitt i lugn och ro.

2011-03-19 @ 23:25:24
URL: http://paraflaxdrinken.blogg.se/
Postat av: alexandra

Kollade ut när jag läst på fb. Den var ju faktiskt ganska stor, lite gulare än vanligt också tyckte jag. Mina tre barn har alla kommit på torsdagar, lite lustigt tycker jag.: )

2011-03-20 @ 13:03:29
Postat av: Jill F-F

Jag är också född på kvällen, Bianca är född 21.48 (precis som din) en tisdagkväll, Felix kl 19.39 en onsdag och Benji 16.05 en onsdag=) Ganska kul det där! Och om det varit nån fullmåne eller inte, det har jag INGEN aning om=)

2011-03-21 @ 18:01:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0