SVAR PÅ FRÅGA

Fick en i mitt tycke väldigt märklig och konstig fråga som löd så här:

miia om HÄRLIGA LOVA:
Jag tar del i sorgen men kan inte låta bli att kommentera att det känns när man läser ditt inlägg som att det är värre när ett barn som alltid är glad och vänligt mot andra dör..? Borde något annat barn som kanske är lite mer ledset och tillbakadraget förtjänat att dö istället då?

På det vill jag bara svara. Herregud människa, tänker du med hjärnan eller någonting annat? INGET barn förtjänar att dö. Det  är väl en självklarhet. Måste faktiskt ruska på huvudet åt den frågan. Det jag skriver är MINA känslor i MIN blogg och de som läser skall bara vara tysta och glada eller något sådant att överhuvudtaget kunna få ta del av en sådan här resa som det innebär att ha förlorat ett barn. Jag har aldrig någonsin skrivit en önskan om död åt ett annat barn, aldrig ens tänkt tanken. Usch säger jag bara att ens ifrågasätta sådär.

Kommentarer
Postat av: Kia

Anna-Maria,beundrar dej för att du lät denna "miia" få komma fram på kommentarsidan."Hissen går tydligen inte ändä upp"Vilken iskall människa.Simon var också precis som Lova,en tjejkompis skrev på sin blogg att snällare,humoristiske och omtänksammare kompis fick man leta efter.Om denna person varit med om vårt helvete skulle hon inte ens ha dessa tankar.Kram från en annan mamma som vet hur livets baksida ser ut.Kia

2011-03-24 @ 19:05:55
Postat av: Sandra

Men det är då fruktansvärt vad människor kan vara helt utan någon som helst insikt. Även om man saknar empati borde man lära sig gränser för vad som är lämpligt och inte berätta om det man tänker om man nu ska övertolka på detta väldigt extrema sätt.



Nej aldrig har du skrivit det denna människa tolkar in.



Du har en jättefin blogg.

Kram

Sandra

2011-03-24 @ 19:24:05
URL: http://mist-ett-barn.blogspot.com/
Postat av: Felicia

Jag tror inte frågan var menad rent bokstavligt, utan mer ett litet ifrågasättande av standardutförandet att upplyfta/framhäva (kanske ibland även litet skönmåla) den saknade personens positiva sidor, t.ex. "varför försvinner alltid de bästa först" brukar ju endel säga när en älskad dör. Vilket är subjektivt, men man väl ändå får försöka förstå det ur den sörjandes synvinkel, att det är det positiva man minns mest...

2011-03-24 @ 19:39:07
Postat av: moa

Jösses. Det får väl finnas någon gräns på hur man övertolkar saker... Kram

2011-03-24 @ 19:52:32
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Rospiggen

Men vad är det MED folk??? Antingen läser man hela inlägget och ser den kärlek det är skrivet med eller så plockar man ut de ord man vill och hakar upp sig på dem.

Nä, Lova var en härlig tjej och du har all rätt att beskriva henne med vilka ord du vill.

Kram!

2011-03-24 @ 20:07:24
URL: http://rospiggenskriver.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Bra svarat, Anna-Maria! Även om hon funderar över det, finns det något som heter god ton, vett, och känsla för VAD man säger/skriver och NÄR man säger/skriver det

Många skulle behöva tänka sig för både en och två och tre gånger innan de trycker på skicka-knappen...

Kramar

2011-03-24 @ 22:31:59
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com/
Postat av: Nathalie- mamma till Filip

Ibland undrar man va folk tänker med..Vill folk bara dra igång en diskussion eller kanske strö salt i såren? De är väl självklart att man inte önskar att något barn ska dö, helst ingen människa alls..



Nej, fy fan för vissa människor säger jag bara!

2011-03-25 @ 08:05:09
URL: http://NathaliieBy.blogspot.com
Postat av: Maria Nilsson

Åter igen visar det sig att det finns människor som letar efter saker att klaga och hacka på. Finns de ute i verkliga livet så klart de finns på nätet.

Man ska bara tycka synd om dem, tänk så fruktansvärt ensamma de måste vara, kan inte finnas några vänner omkring dem, för vem orkar med att höra negativt om allt och alla.



Ha en bra dag

kram

2011-03-25 @ 08:25:27
Postat av: Lisa

Hittade hit av en slump och blev helt stum och ser ut som en fågelholk när jag läser det denna "Miia" skrivit/frågat. Jag har läst om och läst om ditt inlägg och fattar ännu mindre. Hur kan denna Miia ens komma på att fråga nåt sånt? Som nån sa... hissen kan inte gå ända upp.



Överallt på cancersidor ser jag dessa "små" människor som bara MÅSTE skriva elaka och dumma kommentarer. Hur är man funtad när man har ett sånt behov?



En underbart söt tös du har i din Ängla-Lova. Så glad och det leendet smittar verkligen när man tittar på de fina korten.



Önskar dig och din familj allt gott

Stor varm kram

Lisa

2011-03-25 @ 13:38:19
URL: http://www.lisasfunderingar.se
Postat av: Carola

Bra Anna-Maria att du lät denna komentar komma fram ,trodde inte att någon skrev ner något så dumt men har under åren som gått fått ta emot många dumma o elaka kommentarer som sårar djupt.Klart Lova är härlig o fin och kommer alltid att vara.Du beskriver alla känslor så otroligt bra och jag känner igen min egen sorg o mitt eget tänkande.Min son var också snäll,go,glad o härlig.

Jag tycker mycket om din blogg o önskar dig o fam.allt gott o lill-bebisen oxå <3

Kramar från en mamma som känner djupt med er<3

2011-03-25 @ 15:16:44
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Lil Vanessa

Hej Anna-Maria!



Du är en jättestark människa som kämpar även fast det är motvind, jag beundrar dig!

Du har fått ta emot en hel del nedtryckande, kränkande, sårande kommentarer här på bloggen men trots det så fortsätter du och kämpar.



Personligen förstår jag inte alls varför man överhuvudtaget ska ge nedlåtande kommentarer, det är bara onödigt slöseri av både tid och energi.



Jag har länge följt din blogg och tycker du skriver på ett klokt och förståndigt sätt, jag tycker mycket om din blogg! Det är därför jag klickar in hit.



Men jag förstår för allt i världen itne varför folk hoppar på andra just via bloggar, facebook och andra sidor. För elaka kommentarer är helt oacceptabelt, iallafall enligt min åsikt. Jag tycker att om man inte har någonting vettigt och säga så kan man vara tyst, kan de inte vara snälla och trevliga så kan de vara tysta.

Sen är det ju också mycket lättare att sitta bakom en skärm och ösa på elakheter än att säga det i verkligheten. Dessa personer som har skrivit elaka kommentarer skulle säkert inte våga säga någonting om de skulle ha träffat dig i verkligheten. Jag vet, för jag själv har också fått elaka kommentarer på internet, de har spelat tuffa och kaxiga bakom en skärm men i verkligheten så gömmer de sig nästan.



Nej, med mina ord så skulle jag vilja säga att du är en jättebra bloggare. Jag önskar dig, din familj och bebisen i magen all lycka! Hoppas allting går bra!

Med vänliga hälsningar Lil-Vanessa

2011-03-25 @ 23:48:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0