VÅR-LÄNGTAN

Jag har verkligen snöat in mig på att längta efter våren. Ikväll såg man till och med graven ordentligt hos Lova trots att det börjat skymma kunde man ana hennes små pyssel vi lagt dit.
Annat var det i Jomala vid mina föräldrars grav där vi fick gräva oss fram. Vi var med ljus till bägge gravplatser ikväll med andra ord.


Lovas plats är ju den man besöker riktigt ofta, den är ju också närmare oss, men vi skulle nog åka fast det hade varit till världens ände bara man fick tända ljus hos henne vid viloplatsen med. Vår..., så att man kan föra dit nejlikor igen, tulpaner, rosor, alla slags blommor. Och påsken, med videkissor (eller björkris) och kanske en liten söt rosa påskfjäder i.
Ja, att man kan längta efter att få göra fint vid en grav. Konstigt men sant. Och vad har man för val när livet velat spela en så här...annorlunda spratt.




Kommentarer
Postat av: Maria

Visst är det knäppt att man kan längta efter att få pyssla om en grav? Jag vill att all snö ska bort nu så man kan göra fint med blommor..och påskris till våren och allt sånt. :) Kram

2011-03-05 @ 09:41:52
URL: http://mariaengin.blogspot.com
Postat av: Martina (tävla gärna hos mig)

Åh ja, jag längtar också tills snön försvinner så vi kan pyssla om graven igen!

2011-03-07 @ 16:35:38
URL: http://ytterligare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0